Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilmelding: Olje-levetiden i din 2017 Opel Ampera-e er under 5 %.

Startet av KapteinKork, lørdag 19. august 2017, klokken 12:32

« forrige - neste »

KapteinKork

I dag fikk jeg denne feilmeldingen fra Opel OnStar:

SitatKjære Opel OnStar-kunde!
Vi har oppdaget at olje-levetiden i din 2017 Opel Ampera-e er under 5 %.
Kontakt din forhandler eller flåtesjef for å avtale oljeskift.
Klikk på her for å be om en avtale med forhandleren din. Du kan også bestille service gjennom smarttelefon-appen, eller ved å trykke på den blå OnStar-knappen i bilen og snakke med en rådgiver.
Du kan se gjennom diagnoseopplysninger ved å logge deg på din OnStar-konto på nettet via koblingene nederst i denne e-posten eller via smarttelefon-appen.
Hvis du har spørsmål, kan du kontakte en OnStar-rådgiver på 80058217 eller trykke på den blå OnStar-knappen i bilen.

Jeg trykket på OnStar knappet og kom i kontakt med hyggelig norsktalende betjening.
Han kjørte en diagnose på bilen og fant alle systemer ok - ingen feilmeldinger.
Han forsøkte å kontakte verkstedet hos min forhandler (Mobile Oslo, Ensjø) for å høre om de hadde noen innspill, men han kom ikke igjennom på telefonen. Kanskje ikke så rart - det er jo lørdag ;-)

Vi ble enige om at jeg tar kontakt med verkstedet hos forhandler Mobile Oslo på mandag og hører om det er noe de skal kikke på.

Representanten hos Opel OnStar kunne informere om at de var nedringt av Opel Ampera-e kunder som hadde mottatt samme sms/e-post i går og i dag. Kan tenke meg det er kø hos Opel-forhandlere på mandag med folk som lurer på hva dette er for noe ;-)

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Zuexi

Fikk samme selv. Ringte forhandler, som ringte Opel Norge. Hørte ikke noe mer, men fikk mail idag om hvordan jeg opplevde service min bil hadde fått. Så mulig de har nullstilt noe?

ToWalkOrDrive

Tipper det er Opel som tar utslippsjuks til et nytt nivå. De hadde ikke en sjanse til å presse 60kWh strøm ned i "batteriene", så det de angir som et batteri er egentlig tungolje som blander seg med kondensert vann fra luften, og skaper et brukendes drivstoff. Feilmeldingen er egentlig et varsel som gir beskjed om at du har brukt opp 95% av tungoljen, slik at verkstedet må fylle på.
Tesla Model Y                         2021-

bno

Fikk den jeg også. Gikk inn på web ver. av Onstar og fikk opp meldingen der. Ref. bilder. ;D

De gir seg ikke og er standhaftige. Det er bra det. Stolte folk hos Orion plant.
Likte godt denne - Oljen virker inn på følgende systemer:
- Induksjon
- Drivstoffadministrasjon

SteinP

Hei!

Vi må bare beklage at det ett eller annet sted i systemet har skjedd en bug som har ført til at en del Ampera-e-eiere har fått denne merkelige varslingen.

Det jobbes selvsagt med å finne ut årsaken slik at den kan unngås i fremtiden. Vi takker selvsagt observante eiere som varselet oss raskt.

Inntil videre får det være en påminnelse om enda en ting elbileiere ikke trenger å bekymre seg over...

Stein P
Opel Norge

Resistance

Takk SteinP, da bryr jeg meg ikke om denne varslingen om low oil life foreløpig.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA