Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tanker om standardmodellen?

Startet av Måkemannen, mandag 14. august 2017, klokken 15:41

« forrige - neste »

Måkemannen

SitatTenkte egentlig å bare lage en tråd spesifikt om den ribbede versjonen får koppholder. Men tenkte jeg like gjerne kunne lage trådtittel mer universal.
Men nok om det, til saken:

Standard:
Front center console with open storage and two USB ports

Premium upgrade:
Center console with covered storage and docking for two smartphones

Betyr det ingen koppholder? Det blir vel heller ikke noe armlene på standard?

Amoss

Sitat fra: Måkemannen på mandag 14. august 2017, klokken 15:41
Betyr det ingen koppholder? Det blir vel heller ikke noe armlene på standard?

Jeg tolker dette som at "open/covered storage" viser til området foran koppholderen - altså der man finner "docking for two smartphones", ikke området for armlener eller koppholderne. Mener også å ha sett at koppholderne er omtalt som standardutstyr.

... men kan så klart ta feil :p
Model S 85D

jlan

"Docking for two smartphones" - lurer på om det betyr at begge telefonene kan være tilkoblet bluetooth handsfree samtidig, slik jeg hadde det i den gamle bilen (med ettermontert Pioneer radio).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

anorway

Sitat fra: jlan på mandag 14. august 2017, klokken 16:45
"Docking for two smartphones" - lurer på om det betyr at begge telefonene kan være tilkoblet bluetooth handsfree samtidig, slik jeg hadde det i den gamle bilen (med ettermontert Pioneer radio).

Det jeg har sett er at det er flat område som fungerer som mobilholder. Dette området har induksjonslading. Det vil si har du trådløs lademulighet på din telefon, kan du lade telefonen mens den ligger på plassen sin i bilen.
Jeg har samsung s8, så på denne fungerer det veldig bra med trådløs lading.

Counterpointer

Dockingen kan bytte plugger mellom USB C , micro og lightening pluss induksjon slik jeg forstår.

Måkemannen

Sitat fra: Amoss på mandag 14. august 2017, klokken 16:41
Sitat fra: Måkemannen på mandag 14. august 2017, klokken 15:41
Betyr det ingen koppholder? Det blir vel heller ikke noe armlene på standard?

Jeg tolker dette som at "open/covered storage" viser til området foran koppholderen - altså der man finner "docking for two smartphones", ikke området for armlener eller koppholderne. Mener også å ha sett at koppholderne er omtalt som standardutstyr.

... men kan så klart ta feil :p

Sweet!

Men.. hvordan vil "konsollområdet" muligens se ut på standardmodellen? De bildene som ligger ute er jo av premiumpakken med "covered storage". Blir det bare et stort åpent "fat" isteden?

Amoss

Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 15. august 2017, klokken 14:57
Men.. hvordan vil "konsollområdet" muligens se ut på standardmodellen? De bildene som ligger ute er jo av premiumpakken med "covered storage". Blir det bare et stort åpent "fat" isteden?

Det vet vel så langt knapt noen utenfor Tesla enn så lenge... Det kan for alt vi vet bli alt fra noe ala "yacht floor" fra tidligere Model S til akkurat likt det vi har sett med unntak av lokket og ladeplassene.
Model S 85D

DrNox

Gleder meg til å se standardmodellen. Håper man kan få noe annet enn den treplanken på dashbordet.

Hvor kjip tør de lage standardmodellen?

Kommer de til å lage TMS mer attraktiv siden denne tross alt skal forsvare mellomlegget.
Rentekampanjen er fin, men hvor lenge har "vi" den?

Amoss

Sitat fra: DrNox på mandag 21. august 2017, klokken 10:40
Gleder meg til å se standardmodellen. Håper man kan få noe annet enn den treplanken på dashbordet.

... og jeg *frykter* hva de vil gi oss istedet. Pianosvart? Eller hvit som i alpha modellene?  Håper virkelig den er en del av standard utstyret, selv om jeg egentlig ikke tror på det...
Model S 85D

Amoss

Sitat fra: Amoss på mandag 21. august 2017, klokken 12:43
Eller hvit som i alpha modellene?

Her er ett ferskt eksempel fra en produksjons-bil med hvit interiør:
Model S 85D

DrNox

Ikke så verst med en hvit "planke" bare det passer til resten av interiøret. Hvit til hvit interiør, svart til svart osv..

Amoss

Sitat fra: DrNox på mandag 21. august 2017, klokken 14:17
Ikke så verst med en hvit "planke" bare det passer til resten av interiøret. Hvit til hvit interiør, svart til svart osv..

For egen del er det ikke aktuelt med hverken hvit interiør eller hvit "planke". Den vi har sett i de andre bilene er akkurat så lys som jeg kunne tenkt meg, litt mørkere gjør heller ingen ting - bare det ikke er "høyglans polert". Den eksisterende "planken" ser ut til å være akkurat passe matt :)
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på mandag 21. august 2017, klokken 12:43
Sitat fra: DrNox på mandag 21. august 2017, klokken 10:40
Gleder meg til å se standardmodellen. Håper man kan få noe annet enn den treplanken på dashbordet.

... og jeg *frykter* hva de vil gi oss istedet. Pianosvart? Eller hvit som i alpha modellene?  Håper virkelig den er en del av standard utstyret, selv om jeg egentlig ikke tror på det...

Jeg håper virkelig ikke treverk i interiøret blir standard, uten mulighet til å få noe annet på innstegsmodellen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DrNox

Så det lå en fin, men litt for avansert, for meg, DIY-stråd under Model-S. Om det startes en slik tråd her så kanskje jeg skal ta frem sandpapir og maling.. 8)

Counterpointer

Gjenskinn i frontrute, jeg sier ikke mer......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA