Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf eller Leaf?

Startet av nyelbilkjoper, torsdag 10. august 2017, klokken 07:35

« forrige - neste »

Burger

Den røde.

Gi gjerne litt selv også i form av egen vurdering, hva du skal bruke bilen til, hva vektlegger du osv.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

nyelbilkjoper

Den røde? Den blå mener du?

- Kjører til jobb (15 km hver vei)
- En gang i mnd til hytta (60 km flatt hver vei)
- Har ikke lademuligheter hjemme, men på jobb
- Har mange hurtigladestasjoner innen 6-7 min fra der jeg bor

Burger

Den røde var flåsete sagt fordi det var veldig lite informasjon om hva du vil :-)

Jeg sliter litt med prisen på de begge siden de er begge er importbiler, den ene fra Europa iallefall. Begge bilene ligger på rundt det Witro kunne gi i innbytte for min 2015 Nordic (norske) Leaf.

Er usikker på om dette er den oppgraderte 2013 versjonen av Leaf med mange forbedringer.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101709376

Kan du lade på hytta? Dersom du ikke skal lengre så tenkte jeg på billigst mulig. Jeg sorterer alltid pris lav -> høy
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Dantheman

Den siste du lenket til her er ikke den nye typen. Det er veldig lett å se om det er oppdatert eller ikke, da den gamle generasjon 1 (japanproduserte) har JN i starten av chassisnummeret, mens 2. generasjon fra 2013 har SJ. Merk at veldig mange 13-modeller er overliggere, og at forhandlerne ofte solgte 1.gen biler de hadde på lager til langt ut i november samme året. Chassisnummer er derfor den eneste måten å sjekke om du har en 1. eller 2. gen for hånden. Det med chassisnummeret gjelder kun på norsksolgte og noen europeiskimporterte. I USA har den andre chassisnummer igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA