Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viktig informasjon om KAMPANJERENTA! 0.25%

Startet av ModelXoslo, torsdag 10. august 2017, klokken 15:17

« forrige - neste »

Vhagar

Det er i såfall svært betryggende for da er det rimelig stor sannsynlighet for at den holder seg lav/stabil over en lengre periode fremover slik jeg ser det.
Takk for korrigeringen.


Sitat fra: ludwig_holberg på fredag 01. september 2017, klokken 21:24
Nei, de kan ikke bruke en begrunnelse om at 'finansieringen fra Tesla har falt bort'. Da måtte de isåfall opplyst om den risikoen ved avtaleinngåelsen.

Sitat fra: Vhagar på fredag 01. september 2017, klokken 17:25
Sitat fra: ModelS på fredag 01. september 2017, klokken 16:44
La oss si at et "vanlig" billån har en rente på 3.75% (nominell) og denne øker med 0.5%, så øker "Tesla"-lånet til 0.75%?
For å være helt ærlig, det er fortsatt en jævlig god deal! ;)

Om renten øker med 0,5% så økes ikke tesla-lånet til 0,75% - det siste er en 200% renteøkning det!
Jeg skjønner hva du mener men bare for å ikke forvirre alle så er det greit å nevne at renteendringen omtales i prosentpoeng.
Så om renten stiger 0,5 prosentpoeng, da stemmer regnestykket ditt.

Og som du sier, det er et veldig godt tilbud gitt at DNB ikke setter den opp til markedsrente på billån over natten og begrunner det med at finansieringen fra Tesla har falt bort.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

larssr

Er det noe grense for hvor stor del av kjøpesummen som kan være belånt for å få denne renta?

ludwig_holberg


MrAxxon

Sitat fra: larssr på fredag 15. september 2017, klokken 11:40
Er det noe grense for hvor stor del av kjøpesummen som kan være belånt for å få denne renta?

Nei en trenger ikke noe EK utenom depositum på 30k, for å få 0,25% rente.
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

ModelS_Oslo88

Sitat fra: MrAxxon på fredag 15. september 2017, klokken 11:52
Sitat fra: larssr på fredag 15. september 2017, klokken 11:40
Er det noe grense for hvor stor del av kjøpesummen som kan være belånt for å få denne renta?

Nei en trenger ikke noe EK utenom depositum på 30k, for å få 0,25% rente.

Og depositum kan du til og med få tilbakeført ved utlevering dersom du har lyst til å fullfinansere bilen  :+1:

andreas.henrik

Noen som vet om dette er begrenset til 8 års finansiering, eller om 10 år går greit?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helge Alm

Sitat fra: andreas.henrik på lørdag 16. september 2017, klokken 19:17
Noen som vet om dette er begrenset til 8 års finansiering, eller om 10 år går greit?

Du kan velge 5,8 eller 10 år. Selv har jeg valgt 8 år pga ønsker ikke å ha billån på en bil uten garanti (8 år på batteri og drivenhet)

Vhagar

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 15. september 2017, klokken 14:02
Og depositum kan du til og med få tilbakeført ved utlevering dersom du har lyst til å fullfinansere bilen  :+1:

Hva vil lønne seg her?
Få utbetalt depositumet igjen eller la det gå inn i egenkapitalen på billånet?
Eller bruke det til dørmatter og annet ekstrautstyr en trenger, ev. 4års planen for service.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Vhagar på lørdag 16. september 2017, klokken 22:15
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 15. september 2017, klokken 14:02
Og depositum kan du til og med få tilbakeført ved utlevering dersom du har lyst til å fullfinansere bilen  :+1:

Hva vil lønne seg her?
Få utbetalt depositumet igjen eller la det gå inn i egenkapitalen på billånet?
Eller bruke det til dørmatter og annet ekstrautstyr en trenger, ev. 4års planen for service.

Jeg kommer til å få det utbetalt og kjøpe vinterdekk, gummimatter og sette resten tilbake på sparekontoen (med høyere rente enn det jeg betaler på billånet)  8)

TeslaModelX

Sitat fra: Vhagar på lørdag 16. september 2017, klokken 22:15
Hva vil lønne seg her?
Få utbetalt depositumet igjen eller la det gå inn i egenkapitalen på billånet?
Eller bruke det til dørmatter og annet ekstrautstyr en trenger, ev. 4års planen for service.

Er vel egentlig ikke noe fasitsvar på det. Dersom du fint klarer å håndtere lånet ved å få tilbake depositumet så kan du jo fint gjøre det for å kjøpe noe ekstra som du trenger. Personlig hater jeg lån i alle mulige former, så jeg kommer til å pumpe det ned så fort som mulig, blant annet ved å ikke ta tilbake depositumet.

leafolainen

Har noen av dere som venter på bil kjøpt med kampanjerente fått noen skriftlig bekreftelse på at dere faktisk har sikret dere denne renten? Jeg fikk ikke det, og frykter litt at det kan bli en "diskusjon" når bilen kommer i november om at kampanjerenten ikke gjelder lenger. Jeg spurte selgeren om det samme, og han sa at så lenge jeg hadde søkt om finansiering og bestilt bil mens kampanjen varte var jeg trygg, men jeg fikk en følelse av at han ikke var helt sikker selv og at han bare baserte seg på "sunn fornuft".


Sent from my iPad using Tapatalk

TeslaModelX

Sitat fra: leafolainen på søndag 17. september 2017, klokken 19:27
Har noen av dere som venter på bil kjøpt med kampanjerente fått noen skriftlig bekreftelse på at dere faktisk har sikret dere denne renten? Jeg fikk ikke det, og frykter litt at det kan bli en "diskusjon" når bilen kommer i november om at kampanjerenten ikke gjelder lenger. Jeg spurte selgeren om det samme, og han sa at så lenge jeg hadde søkt om finansiering og bestilt bil mens kampanjen varte var jeg trygg, men jeg fikk en følelse av at han ikke var helt sikker selv og at han bare baserte seg på "sunn fornuft".


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg fikk låneavtalen sendt på mail når jeg spurte om jeg kunne få et bevis på at alt var i orden med tanke på lånet :) Så syns du bare skal pushe på for å få den oversendt.

ModelS_Oslo88

#87
Sitat fra: leafolainen på søndag 17. september 2017, klokken 19:27
Har noen av dere som venter på bil kjøpt med kampanjerente fått noen skriftlig bekreftelse på at dere faktisk har sikret dere denne renten? Jeg fikk ikke det, og frykter litt at det kan bli en "diskusjon" når bilen kommer i november om at kampanjerenten ikke gjelder lenger. Jeg spurte selgeren om det samme, og han sa at så lenge jeg hadde søkt om finansiering og bestilt bil mens kampanjen varte var jeg trygg, men jeg fikk en følelse av at han ikke var helt sikker selv og at han bare baserte seg på "sunn fornuft".


Sent from my iPad using Tapatalk

Tviler på at det blir en sak, men en måte å forsikre deg selv på et å be om en skriftelig bekreftelse fra DNB finans eller Tesla på at renten er X (det har jeg gjort). Fikk jo vite fra Delivery at de sitter på papirene fra DNB som de får så fort søknaden er innvilget selv om bilen skal ikke leveres før i NOV f.eks.

mthoring

Slenger meg på her, jeg og var bekymret for manglende skriftlig bevis for lånevilkårene før jeg bekreftet bilen, så ringte DNB og fikk kopi av finansieringsbevis oversendt på mail.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

leafolainen

Takk for innspill. Fikk bekreftet lånebetingelsene direkte fra DNB.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA