Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viktig informasjon om KAMPANJERENTA! 0.25%

Startet av ModelXoslo, torsdag 10. august 2017, klokken 15:17

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Da kunne de holdt på enda ;) nå tror jeg de har tatt seg vann over hodet :)

Øggen

Sitat fra: samotholt på mandag 28. august 2017, klokken 21:01
Spørsmålet er vel hvorfor de har kampanjerente i utganspunktet? Om man har svaret på det så kan man vel mer sikkert si hvor lenge den vil vare også.

Jeg tipper at renten er så lav enten grunnet lavt salg/ordrebok eller at det er grunnet lavere verdi på dollaren (i forhold til andre valutaer). Om det også kampanjerente i USA så er vel neppe sistnevnte tilfellet.

Om det selges for lite MS/MX så er det vel naturlig å tenke at M3 har skylda. Den vil neppe forsvinne...

0.99% låne og lease rente i USA.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

THE

Regner med at de har bemannet opp på fabrikken, effektivisert produksjonslinjene og tilpasser seg stor produksjon av Model 3. Antar at inntil videre vil det være en god test både av produksjon, ansatte, logistikk og støttefunksjoner hos Tesla å kjøre produksjonen så nær maks kapasitet som mulig. Hvis de klarer å produsere S og X i et mye større antall enn tidligere, så må de også få solgt bilene. Det blir mye dyrere for Tesla å produsere biler for lager enn å selge dem med litt lavere fortjeneste pr bil.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Øyvind.h

Dollarfallet alene er nok til å ta unna hele kostnaden Tesla tar ved å subsidiere renten.

Lav rente er dermed en lur måte å øke salget på. Nybilprisen holder seg noenlunde lik, slik at eksisterende eiere (slik som meg selv) ikke registrerer det reelle prisfallet på bilen.

De som kan regne ser at de sparer en god del på denne kampanjen, og slår til på tilbudet.
Og med den braksuksessen kampanjen er blitt er det ingen grunn til å stoppe nå.
Når effekten av kampanjen roer seg kan de vurdere å sette ned veiledende pris.
Dvs. vi vil antakelig se prisreduksjoner senere i år og utover 2018.

For øvrig tror jeg nok både S og X vil fortsette å selge bra, selv om M3 introduseres. At det tilbys en liten rimelig bil i 3-serie segmentet hjelper ikke så mye for de som trenger plass i Passat+ segmentet. Håper folk tar innover seg at M3 skal være en rimelig og ukomplisert bil. Bl.a. har de visstnok droppet dedikert batterivarmer og går kun for spillvarmeløsning. Dvs. for å forvarme batteri må M3 varme opp motoren for å generere spillvarme til batteri.
Noe effekt på salget vil det sikkert ha. Men Det er to forskjellige klasser, både i pris og funksjonalitet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Daniel80

Ble ikke akkurat beroliget etter å ha spurt DNB direkte hvordan renten reguleres, og om den følger styringsrenten slik som selgeren hos Tesla mente...
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Øggen

Ser mann det du. Va no utifra info om 0.25 % og styrt av markedsrenta som bikka det over for meg. Har igrunnen levd etter prinsippet om at når nokke virka for godt til å være sant, så e det ikkje sant. Likevel gikk ej på limpinnen uten å sjekke grundig nok.
Her må det tydeligvis en del sannheter på bordet før kjøp blir gjennomført.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

ludwig_holberg

Nå er ikke bankenes innlånskostnad så veldig mye mer uforutsigbart enn styringsrenta, da. Men ikke usannsynlig at man må holde banken i ørene, og protestere når de prøver seg på renteøkning.

Vhagar

Kan noen legge ut teksten fra gjeldsbrevet eller i hvertfall punkt 2.2 som det blir vist til her?
Jeg spurte selger men fikk beskjed om at jeg ikke kunne få det - noe som forteller meg at jeg ikke bør bite på.

Så vidt jeg har skjønt det så blir i hvertfall ikke rentetilbudet justert opp til "normal" markedsrente etter en gitt periode.
Men er det sånn og forstå at DNB sier i punkt 2.2 at de kan regulerer den uavhengig av renten på andre billån?
Altså at dersom et vanlig lån stiger med 0,2 prosentpoeng, så stiger ikke teslalånet med 0,2 prosentpoeng men kanskje 0,5 prosentpoeng?
Det viktigste for meg er at de ikke justerer den opp 1. september til 3-4% (eller når rentekampajen er over).
For da er det jo ikke et reellt rentetilbud som en kan ta seriøst.

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ludwig_holberg

Siden det er et krav om saklig begrunnelse, så må det i så fall være en saklig grunn til å heve renten *mer* på Tesla-lånet, enn de øvrige lånene. Typisk at innlånskostnadene (eller misligholdskostnadene) knyttet til gruppen billån øker mer enn andre lån i banken. Loven beskytter altså langt på vei fra at DNB kan bruke dette som en ren "lurerente".

Lindberg

Noen som vet om kampanjerenten er ferdig etter imorgen? 31/8 imorgen...

Jeg hadde egentlig prøvekjøring av TMS på Grorud i neste uke, men fikk kranglet meg til en time imorgen, så jeg i verste fall har prøvd bilen og kan gjøre en veloverveid beslutning før de avslutter kampanjen...

Noen som vet hvordan prøvekjøringen foregår? Står at de bruker en forhåndsdefinert rute... Kan jeg ha med fruen i passasjersetet, eller må "demonstrator" fra Tesla sitte der?

Daniel80

Sitat fra: Lindberg på onsdag 30. august 2017, klokken 19:36
Noen som vet hvordan prøvekjøringen foregår? Står at de bruker en forhåndsdefinert rute... Kan jeg ha med fruen i passasjersetet, eller må "demonstrator" fra Tesla sitte der?
Første gang var selgeren med og forklarte meg ting.. Andre gangen var fruen med, så da kjørte vi alene :)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

TeslaModelX

Sitat fra: Daniel80 på onsdag 30. august 2017, klokken 19:40
Sitat fra: Lindberg på onsdag 30. august 2017, klokken 19:36
Noen som vet hvordan prøvekjøringen foregår? Står at de bruker en forhåndsdefinert rute... Kan jeg ha med fruen i passasjersetet, eller må "demonstrator" fra Tesla sitte der?
Første gang var selgeren med og forklarte meg ting.. Andre gangen var fruen med, så da kjørte vi alene :)

Så og si det samme her. Selger viste meg hvordan ting fungerte, deretter spurte han om jeg ville kjøre alene eller om han skulle være med (valgte det siste). Siden det nå er snakk om rente her så sa han faktisk på den turen at lånet følger styringsrenta til Norges bank. Så dersom det ikke er tilfellet så har han altså kommet med løgner, men nå er vel det definisjonen på en selger :)

ludwig_holberg

Sannsynligvis en misforståelse - mange tenker at lånet følger styringsrenta til Norges bank. Og ikke sjelden er det jo en sammenheng der, ihvertfall var det ofte slik før.

MyMuffin

Og der kom beskjeden om at kampanjen løper ut september.

"
Til og med 30. september tilbyr Tesla en rente på 0.25%, som gjelder for Model S og Model X.
Hvis du benytter deg av dette tilbudet, kan du kjøre en ny Model S eller Model X i dag for så lite som NOK 4101/måned*, noe som sparer deg for titusenvis av kroner i løpet av eierskapet. Vi har en rekke biler tilgjengelig for rask levering. Sjekk utvalget nedenfor.
Hvis du er interessert i å bli eier av en Tesla, inviterer vi deg til å benytte deg av denne lave rentesatsen innen 30. september."

Det stod dog ingenting eller ingen liten skrift der renta er "flytende". Er det bare jeg som tolker dette som en "fast" rente og ikke flytende?


2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

ModelS_Oslo88

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 31. august 2017, klokken 11:47
Og der kom beskjeden om at kampanjen løper ut september.

"
Til og med 30. september tilbyr Tesla en rente på 0.25%, som gjelder for Model S og Model X.
Hvis du benytter deg av dette tilbudet, kan du kjøre en ny Model S eller Model X i dag for så lite som NOK 4101/måned*, noe som sparer deg for titusenvis av kroner i løpet av eierskapet. Vi har en rekke biler tilgjengelig for rask levering. Sjekk utvalget nedenfor.
Hvis du er interessert i å bli eier av en Tesla, inviterer vi deg til å benytte deg av denne lave rentesatsen innen 30. september."

Det stod dog ingenting eller ingen liten skrift der renta er "flytende". Er det bare jeg som tolker dette som en "fast" rente og ikke flytende?

Interessant, vet du om dette skal gjelde inventory biler også og P100D modellene? Kjøpt en P100D i går og fikk da beskjed om at 0,25% rente ikke var aktuelt.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA