Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMX Vinterdekk på felg fra Tesla - 19" vs. 20"

Startet av 50%NoFuel, onsdag 09. august 2017, klokken 20:37

« forrige - neste »

Crazor

Jeg er i samme situasjon som flere av dere. Jeg har forventet levering i desember og skal kjøpe vinterdekk gjennom Tesla, men har foreløpig ikke bestemt meg for 19" eller 20", ei heller R2 eller Pirelli. De fleste anbefalingene jeg har lest her inne går mot R2 19". Jeg har forstått det slik at 20" er bedre om man kjører en del på motorvei. Er det riktig? Til de som har valgt 20" Pirelli.... hvorfor?
Tesla modell X, 7-seter, 2017

...

Sitat fra: Crazor på fredag 22. september 2017, klokken 11:06
Til de som har valgt 20" Pirelli.... hvorfor?
Egentlig mest fordi 19" ser teit ut på X, Nokian R2 er veldig myke og slites fort, og av erfaring glatte på våt asfalt, som utgjør 90% av kjøringa på vinteren for min del.

Cirion

Sitat fra: Crazor 8link=topic=34837.msg614403#msg614403 date=1506071206Til de som har valgt 20" Pirelli.... hvorfor?
Fordi jeg valgte Pirelli på S'en i 2013 og har vært meget fornøyd med det. Kjører mest på våte vinterveier og har tatt 3 turer til Alicante med dem. Digg med dekk som tåler Autobahn. 240 vs 170. De funka fint opp til Rauland også, selv om jeg hadde med kjetting i tilfelle. Savnet kjettingene på Køge når vi  ankom superladeren i snøstorm og brøytekantene var på høyde med bilen. Har skrevet om turene før...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Filip86

Jeg gikk for 20" med Pirelli, av samme grunn som Cirion, har hatt pirelli på Model S og til mest å kjøre på saltede veier så fungerte de veldig bra.

Crazor

Takk for svar og gode argumenter. Min kjøring er også typisk vått underlag på hovedveier, men så var det disse få turene på snødekte veier... Pirelli seiler opp som foreløpig 1. valg, men tenker å vente med endelig beslutning til nærmere leveringsdato.
Tesla modell X, 7-seter, 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA