Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TMX 5-seter -ski

Startet av Elgiant, tirsdag 08. august 2017, klokken 21:37

« forrige - neste »

Elgiant

Hei,

Vet dette emne har blitt diskutert før, men finner ikke noe klare svar. Jeg vurderer en x100, kun 5 seter som er aktuelt for meg.

Er det noen som har erfaring med å frakte ski og pulk inne i bilen? Mulig å ta bort platen på bakerste rom og sette skiene nedi, samtidig som de hviler på toppen av seteryggene på bakseten?

Har en bestilling inne på 90d, men med to små barn er x'en egentlig drømmebilen(bortsett fra løsning med Ski). Evt andre erfaringer for ski?


olavxxx

Sitat fra: Elgiant på tirsdag 08. august 2017, klokken 21:37
Hei,

Vet dette emne har blitt diskutert før, men finner ikke noe klare svar. Jeg vurderer en x100, kun 5 seter som er aktuelt for meg.

Er det noen som har erfaring med å frakte ski og pulk inne i bilen? Mulig å ta bort platen på bakerste rom og sette skiene nedi, samtidig som de hviler på toppen av seteryggene på bakseten?

Har en bestilling inne på 90d, men med to små barn er x'en egentlig drømmebilen(bortsett fra løsning med Ski). Evt andre erfaringer for ski?
Husk at hvis du skal ha finans, får du ikke samme renten på 100d.
Her er en som hiver pulk inn i 7seteren ved å kjøre rad 2 litt frem:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34325.0

Hvis du vil kvitte deg med 90d-bestillingen, send gjerne specs og prisen på PM.

Go-carter

Sitat fra: Elgiant på tirsdag 08. august 2017, klokken 21:37
Hei,

Vet dette emne har blitt diskutert før, men finner ikke noe klare svar. Jeg vurderer en x100, kun 5 seter som er aktuelt for meg.

Er det noen som har erfaring med å frakte ski og pulk inne i bilen? Mulig å ta bort platen på bakerste rom og sette skiene nedi, samtidig som de hviler på toppen av seteryggene på bakseten?

Har en bestilling inne på 90d, men med to små barn er x'en egentlig drømmebilen(bortsett fra løsning med Ski). Evt andre erfaringer for ski?

Jeg har lagt ut bilde flere ganger, men finner ikke igjen de akkurat nå. Du kan fjerne alt av plater under gulvet, og klemme inn to-tre par under setebenken.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mecanica vergara




Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

gaustabl

Hei.
Dette har jeg også prøvd å få til, men sitter en plate i forkant som gjør at ski ikke kommer langt nok frem......noen som har en løsning på det? Stikksag...?..
Mvh Lars

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

gaustabl

Hei igjen.
Kan hende jeg spør dumt, men hvordan  gjør du det, sitter godt fast når jeg kjente på den, er det bare harde klipps, eller noe annet triks.
Mvh Lars

gaustabl

Her er bilde av «plata»
Mvh Lars

gaustabl

Hei igjen.
Var bare litt kraft som skulle til, jeg haddi tydeligvis ikke prøvd hardt nok, var bare å løfte rett opp, dog satt den godt..
Mvh Lars :+1:

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA