Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med e-Up?

Startet av Mippen, tirsdag 08. august 2017, klokken 19:32

« forrige - neste »

manifold

Ladestyrke kan lett justerast i app - i trinn på 5A, 10A, 13A eller max. Max betyr at ladestasjonen/-kladden bestemmer, dvs. at du får opptil 16A.

Muligheten til å lada ved 5A er faktisk kjekk å ha ved lading på svakt elnett - gamal garasje, på hyttetur, etc - men sjølvsagt for lite til dagleg lading.

Dette gjeld berre AC-lading - hurtiglading blir ikkje påvirka.

sveander

Ja man kan justere i appen men fortsatt er det vel den "ladeklumpen" som bestemmer. Den står vel til 7 eller 8 A . Stemmer ikke det?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Minste felles multiplum heter det vel.

Bilen trekker det minste av det det som er satt i app'n/bilen og på ladekladden.  Min ladekladd kan justeres 6-10-16A
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Navl1

Lite spørsmål fra meg og, blir baksete helt flatt når det legges ned?
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Sitat fra: Mippen på torsdag 17. august 2017, klokken 20:34
Kladden går ikke til 16A?
Noen kladder går til 16A ;)  men "kladden" (som fulgte med) går bare til 10A - det stemmer :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Navl1 på torsdag 17. august 2017, klokken 17:54
Lite spørsmål fra meg og, blir baksete helt flatt når det legges ned?

Ja, i forhold til 2.etg (den uttagbare plata) i bagasjerommet (men brønnen er lavere).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mippen

Var å så på en ny e-up i dag. Kunne få den til kampanjepris med vinterhjul til 210.000 kroner. Selgeren argumenterte med at de holder seg svært godt i pris, så bilen betaler nesten seg selv. Det jeg tenker på er at nabo forhandleren selger en Nissan Leaf med 30 kWh batteri til 235.000 kroner, eller 240.000 med vinterhjul. Det er 30.000 i forskjell, men man har større plass og lengre rekkevidde, og prisen er ikke så stor sammenlignet med e-up.

Er det dumt å kjøpe en e-up med mindre plass og mindre rekkevidde helt ny når man får en større bil med bedre rekkevidde til 30k mer? Er det alternativt gunstigere å kjøpe en pent brukt e-up til 50-60k mindre enn en ny? Ser at nye e-up ikke har skjerm til navi og info men bare en mobilholder. Vet ikke helt om jeg er fan av den løsningen. Bilen er ellers kjekk.

Når man snakker om Leaf så kommer det ny modell om et par uker.
Fremtiden er elektrisk.

Trond.m

Sitat fra: Mippen på lørdag 19. august 2017, klokken 16:04
Selgeren argumenterte med at de holder seg svært godt i pris, så bilen betaler nesten seg selv.
Det er ikke så sjelden at bilselgere uttaler seg så fordelaktig om det de skal selge  ;) Det er nok riktig at e-up har holdt seg overraskende bra i pris inntil nå. Men vær oppmerksom på at den har lite batteri og ingen varmepumpe. Det må forventes en større batteripakke eller vesentlig prisreduksjon snart, for salget har nærmest stupt siste året. Så kjøper du en ny e-up nå for 210.000, så vil jeg anslå at verdien etter 1 år vil være 35-40.000 lavere. Det er nok ikke så mye lavere verditap enn de som kjøpte bmw i3 for et år siden har hatt. Verditap på elbil går litt imrykk og napp i forhold til lansering av ny modell og konkurransesituasjonen. Et inntrykk av hvordan ekspertene vurderer forventet verditap vil man få ved å undersøke hva det koster å lease bilen.

Mippen

Sitat fra: TM på lørdag 19. august 2017, klokken 17:26
Sitat fra: Mippen på lørdag 19. august 2017, klokken 16:04
Selgeren argumenterte med at de holder seg svært godt i pris, så bilen betaler nesten seg selv.
Det er ikke så sjelden at bilselgere uttaler seg så fordelaktig om det de skal selge  ;) Det er nok riktig at e-up har holdt seg overraskende bra i pris inntil nå. Men vær oppmerksom på at den har lite batteri og ingen varmepumpe. Det må forventes en større batteripakke eller vesentlig prisreduksjon snart, for salget har nærmest stupt siste året. Så kjøper du en ny e-up nå for 210.000, så vil jeg anslå at verdien etter 1 år vil være 35-40.000 lavere. Det er nok ikke så mye lavere verditap enn de som kjøpte bmw i3 for et år siden har hatt. Verditap på elbil går litt imrykk og napp i forhold til lansering av ny modell og konkurransesituasjonen. Et inntrykk av hvordan ekspertene vurderer forventet verditap vil man få ved å undersøke hva det koster å lease bilen.

Naturligvis uttaler han seg fordelaktig om bilen han skal selge, men han har jo et poeng. Er få e-up på finn til under 150.000 kroner. Spørsmålet er hva som skjer med prisen når det blir flere biler å velge i med lang rekkevidde til en ok pris. e-Golf har bedre rekkevidde men koster 150.000 mer, men Leaf koster bare 30.000 mer og med ny modell på vei av den...
Fremtiden er elektrisk.

Knut Røe

Ned mot 120 vet jeg at eup har blitt solgt for.

Mippen

Sitat fra: tiger`n på lørdag 19. august 2017, klokken 17:53
Ned mot 120 vet jeg at eup har blitt solgt for.

Stemmer det, men nå mente jeg at prisen generelt er høy. Kilometer, utstyr og tilstand trekker naturligvis prisen ned.
Fremtiden er elektrisk.

Arthur Morgan

Sitat fra: SKYNET på søndag 20. august 2017, klokken 16:44
Sitat fra: Mippen på lørdag 19. august 2017, klokken 16:04
Var å så på en ny e-up i dag. Kunne få den til kampanjepris med vinterhjul til 210.000 kroner. Selgeren argumenterte med at de holder seg svært godt i pris, så bilen betaler nesten seg selv.

Er det dumt å kjøpe en e-up med mindre plass og mindre rekkevidde helt ny når man får en større bil med bedre rekkevidde til 30k mer? Er det alternativt gunstigere å kjøpe en pent brukt e-up til 50-60k mindre enn en ny? Ser at nye e-up ikke har skjerm til navi og info men bare en mobilholder. Vet ikke helt om jeg er fan av den løsningen. Bilen er ellers kjekk.




Hei !
E-up er en knall bil!
Vil bare fortelle deg det med at e-upen ikke har intregrert gps men kun en mobilholder,  er fordi at du laster ned en app som heter maps+more e-up. Der har du alt du trenger.

Fordelen med det er at du alltid vil få ny "fersk" programvare

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA