Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

5,6 eller 7 seter

Startet av Mc_Herreington, mandag 07. august 2017, klokken 19:28

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: gr på onsdag 09. august 2017, klokken 17:07
Jeg har tre unger, og med erfaring fra X5 og XC90 så syns jeg det er viktig at jeg kan bruke bilen UTEN å ta opp den bakerste seteraden. Det hemmer lastekapasiteten så mye. Hadde 6-seteren hatt samme pris som 7 TROR jeg fortsatt at jeg hadde gått for 7, men skal ikke si det skråsikkert.

Stusser ellers på at verdens sikreste SUV ikke har sikkerhetsnettene som alle andre har klart å få til når bakerste rad ligger flat.
Hvis du har en 7-seter vil det jo være en vegg der når bakerste rad er lagt ned.
Men på 6-seteren er det åpent når bakerste raden er lagt ned.

Har ingen erfaring med X5, men snakket i dag med en som har xc90 og kompisen hans har x5.
Han sa at volvoen hadde mye mer plass enn x5 når begge hadde setene oppe.

Jeg tror model x har mer plass enn xc90 igjen, men jeg skal ikke banne på det :-P
Hvis man velger en 5-seter model x har man jo enormt bagasjerom og kan faktisk legge madrass baki.. (det gjelder jo også nye 7s løsningen som kan legges flat).

cossie

XC90 er både kortere og smalere enn ModelX så har garantert en god del mindre bagasjeromsplass mtp X har frunk i tillegg.
Tesla Model X100D

geear

X5 er også mindre utvendig. Begge har lite bagasjeplass med alle setene oppe. Men begge har i motsetning til TMX nett til taket bak midtre seterad. Og rollo over bagasjerommet. Demper både støy fra hjulene og skrangling fra bagasje. Savner det i X.

TMX er mer minivan/MPV enn SUV.

Svirre

Vi ser nå på valget mellom 6 og 7 seter. Det er første gang vi eventuelt kjøper Tesla.
Finnes det tredjepartløsning for en liten vegg mellom bagasje og passasjerer til 6 seteren?

Syntes 6 seter var råflott, vi har to barn så passer oss veldig bra.
En ide jeg ser er at man selvfølgelig kan ha 3dje rad oppslått i det daglige selv om setene ikke brukes, bagasjerommet er da stort nok til Rema-posene etc.

Hvordan løser dere det som har 6 seter i det daglige?
Selger sier man kan bruke frunk også til handling men syntes den var littegranne tungvindt å lukke med mekanismen.

jlan

#19
Ja, det finnes  løsninger. Du kan søke på "tesla bagasjeromsskillevegg". Jeg har laget en plate selv som jeg fikk trukket med svart filt.  Ellers finnes det gjengede hull under dørken der det 7. setet kunne stått, hvis man vil sikre bagasje, kjøleboks o.l. som skal stå mellom setene.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

o.b.lix

Finnes to varianter til bagasjeromsvegg, en tysk som ralo.no selger (denne har jeg) og en norsk som 3dmake lager og selger. Denne går helt til taket med plexivegg øverst, mens ralo sin  er halv uten plexi.

Alle som har sett min, tror den er original.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

P85TMS

#21
-

Svirre

Det var begge gode løsninger, jeg holder til i Bergen.

jlan

Ralo løsningen ser veldig hendig ut, men gir den ikke ekstremt stor belastning på festepunktene hvis midtsetene er kjørt forover? Jeg skulle gjerne sett en belastningstest.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

o.b.lix

Sitat fra: Svirre på lørdag 10. november 2018, klokken 19:22
Det var begge gode løsninger, jeg holder til i Bergen.

Ralo har base i Bergen, så kan hentes fraktfritt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA