Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

krl

Jeg har brent kompressor, byttet belger, fjærbein og akkumulatortank i min tidligere bil (Mercedes) med luftfjæring. Pris per del inkl. montering var fra 9.000-17.000 kr.

Tesla bruker samme system, i alle fall var det slik tidligere, så jeg valgte bil uten luftfjæring.

Øyvind.h

Tesla brukte Continental i starten. I hvert fall frem til rundt intro av AP1.
Continental leser man nesten aldri om feil på.

Deretter gikk de over til Firestone. Har vært mer trøbbel med Firestone, men det blir en avveining mellom fordelene med luft kontra evt ulemper.
Vil tro man alltid kan gå over til coil senere om man ikke vil fortsette med luft.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Min TM3 skulle ha luftfjæring, men jeg ble lokket over på en S, av Tesla og DNB :o
TM3 fortjener denne valgmuligheten. Har forventet at det skulle skje, men ikke så fort. Lager man nå i tillegg en "bakasjeroms-dør-løsning" som S har, så må jeg finne angreknappen.. ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

krl

Hvis valget blir luft+hengerfeste eller stål uten hengerfeste, så er det uansett et enkelt valg. Men litt synd dersom det kommer en slik binding.

Rolf Gjerdsjø

Det begynner å dukke opp ting som ble lovet/antydet og det dermed ble stille om. Det gir jo håp til Gabrielsen også, men holder ikke pusten. Skal i så fall bli interessant å se om hengerfeste betinger luftfjæring, for egen del er det den eneste grunnen til at jeg ville vurdert luftfjæring.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

GOS

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 04. desember 2018, klokken 11:15
Det begynner å dukke opp ting som ble lovet/antydet og det dermed ble stille om. Det gir jo håp til Gabrielsen også, men holder ikke pusten. Skal i så fall bli interessant å se om hengerfeste betinger luftfjæring, for egen del er det den eneste grunnen til at jeg ville vurdert luftfjæring.

Enig, har helt bevisst IKKE luft på S'en. Men i og med at noen tror at hengerfeste kan henge sammen med luft på Model 3, så haker jeg av for Luft og håper at hengerfeste kommer etter hvert om ikke fra dag en.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: GOS på tirsdag 04. desember 2018, klokken 11:40
Enig, har helt bevisst IKKE luft på S'en. Men i og med at noen tror at hengerfeste kan henge sammen med luft på Model 3, så haker jeg av for Luft og håper at hengerfeste kommer etter hvert om ikke fra dag en.

Har ikke luft på min heller. Fikk prøvd begge deler, og synes den med stålfjærene var litt skarpere i kjøreegenskapene, og det er noe jeg foretrekker rent generelt. S'en er dessuten høy nok i massevis for hytteveien også (den er faktisk ikke spesielt lav i det hele tatt med 13,4 cm klaring), så for meg var det like greit å beholde den bestillingen jeg hadde da luftfjæring plutselig ble standard. Hadde kunnet tatt tapet på 15k dersom det hadde vært viktig. Har dog ikke fått med meg hvor mye klaring Model 3 har, men antar det er rimelig normalt der også.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Handyman

Jeg lever fortsatt i håpet om at jeg kan ettermontere HF senere.

Klippet fra post på Reddit:

Email I received from Tesla service when I asked about when/if a tow hitch would be available and if a 3rd party hitch would void warranty:

"Hello,

Thank you for contacting Tesla. There will be an official Tesla tow hitch for the Model 3. However, there currently is no set date or ETA as to when that might be coming. I know many owners have used third party alternatives on both the Model 3 and Model S. To get further information on if it effects the warranty, you would need to speak with the service manager of your local service center. You're welcome to stop by on a weekday or call them during the week. You will want to select option 2 for service and 2 again immediately after. "

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/a5e0ei/_/eblvhe4/?context=1000
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

stefse

Jaså, et offisielt hengerfeste. Det må vel bety at det også kan fås fabrikkmontert. Tør vi håpe på at det kommer i løpet av 2019, og at det kan bestilles i løpet av våren?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Lynet

Men er denne eposten fra Tesla som er lagt ut på reddit virkelig fra Tesla?  det finns jo mange som elsker å legge ut rykter. Ikke noe navn det kan refereres til.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Handyman

Sitat fra: Lynet på torsdag 13. desember 2018, klokken 11:48
Men er denne eposten fra Tesla som er lagt ut på reddit virkelig fra Tesla?  det finns jo mange som elsker å legge ut rykter. Ikke noe navn det kan refereres til.

Det lurer jeg også på. Dette vet man ikke, så jeg har foreløpig satt det på lista over positive rykter ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Interessant å se hvordan tredjepart hengerfeste blir installert:


https://youtu.be/nDtgQYxkpxY


Ut fra alt av rykter og ikke minst det som er i manual, så begynner jeg å tro de kommer til å tilby fabrikksmontert hengerfeste. Jeg er mer i tvil om de kommer til å tilby å ettermontere hengerfeste på allerede leverte biler. Servicesenterene er overarbeida som det er

Magnus Hansen

Det er jo tre dagers angrerett på model 3. Man kan bare tenke seg til kaoset hvis hengerfeste plutselig blir tilbudt mens tusenvis av biler er i transitt til norske kunder...

evole

Jeg kansellerte min Model 3-reservasjon i går. Ble bedt om å oppgi begrunnelse, og oppga "mangler hengerfeste".

Fin måte å legge press på Tesla.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA