Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

krl

Videoen virker ikke her av en eller annen grunn. (Det vises kun et utropstegn på Youtube.)

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Thorbjørn Hellehaven

#92
Sitat fra: krl på torsdag 02. august 2018, klokken 22:05
Videoen virker ikke her av en eller annen grunn. (Det vises kun et utropstegn på Youtube.)
Sitat fra: meiniac på fredag 03. august 2018, klokken 10:23
Samme her...
Jeg såvidt på den før den ble tatt bort. Var en video som viste et printkort, og pekte på en utgang som var merket "Trailer"-et eller annet, og kommenterte at da må det vel komme mulighet for tilhenger, men pekte også på en utgang som var merket "roof"-et eller annet, og kommenterte at den tingen fins jo ikke på TM3, så jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det er et bekreftelse for at tilhengerfeste kommer.

stefse

Tror det ikke før jeg får se i konfiguratoren at hengerfestet kan bestilles. Spørsmålet er OM jeg bestiller bilen hvis dette ikke kommer.  :-\ :-\ :-\??
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

georglu

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på fredag 03. august 2018, klokken 10:50
Jeg såvidt på den før den ble tatt bort. Var en video som viste et printkort, og pekte på en utgang som var merket "Trailer"-et eller annet, og kommenterte at da må det vel komme mulighet for tilhenger, men pekte også på en utgang som var merket "roof"-et eller annet, og kommenterte at den tingen fins jo ikke på TM3, så jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det er et bekreftelse for at tilhengerfeste kommer.

Det kan jo bare bety at det er en del som er felles for S, X og 3 og da trengs det roof for Model S og trailer for Model X?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016


Thorbjørn Hellehaven

#96
Ser fin ut, men foreløpig er nok TM3 over budsjett for meg.
2" firkantrør er vel ganske vanlig i USA. Jeg synes det ser mer stabilt ut for sykkelstativ og bagasjeboks, enn å klemme seg på en 50mm kule, uten at jeg egentlig har noen erfaring med 2" firkantrør.

.. men hva med kontakt for lys?

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Apfelsaft

Kan også nevne at det er en 12 V-linje i bilen som er ubrukt. Kan være at dette er reservert som juice til tilhenger.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Håvar

Sitat fra: JohnC på onsdag 22. august 2018, klokken 12:19
Noen som vurderer å installerer henger fra TorkLift?
https://torkliftcentral.com/rving-and-towing/ecohitch/tesla

Jeg spår at en vil smelle ned i nesten enhver fartshump med den løsningen der, med mindre bildet på slutten av videoen gir et synsbedrag. I tillegg vil sykkelstativet stikke enda lenger ut :-\
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Handyman

...ett skritt nærmere hengerfeste?

They said they would retrofit one of them with air suspension later in the week. So it is interesting that air suspension might be an option in Europe. Edit: This is confirmed. Air suspension will be an option on European Model 3 and the mules will be retrofitted this week!

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/a2no9m/hype_is_real_ccs_model_3_being_tested_in_nl/

Det er lov å leve i håpet ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på mandag 03. desember 2018, klokken 14:51
...ett skritt nærmere hengerfeste?

They said they would retrofit one of them with air suspension later in the week. So it is interesting that air suspension might be an option in Europe. Edit: This is confirmed. Air suspension will be an option on European Model 3 and the mules will be retrofitted this week!

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/a2no9m/hype_is_real_ccs_model_3_being_tested_in_nl/

Det er lov å leve i håpet ;-)
Dette vil være for godt til å være sant, og dermed litt for mye å håpe på.

Plutselig kommer de med HUD også

Magnus Hansen

hadde egentlig overbevist meg selv om at jeg greier meg uten hengerfeste. Spørsmålet er hvor mye dette eventuelt vil koste hvis det kreves luftfjæring i tillegg..

Måkemannen

Hvordan er holdbarheten på luftfjæring? Ser i reddit-tråden at det er veldig varierende. Dere med S og X, hva er erfaringen?

geear

Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 04. desember 2018, klokken 07:48
Hvordan er holdbarheten på luftfjæring? Ser i reddit-tråden at det er veldig varierende. Dere med S og X, hva er erfaringen?
Har bare 16k km med X uten problemer, men på ca. 120kkm fikk X5en min sitt tredje sett med luftfjærer... dessverre. Heldigvis var det både billigere deler og lettere å komme til på den enn på Mercedeser, som sliter med samme dritten. Hadde problemer med styringen av ventilene også. Og så har iallfall en del BMWer opplevd å brenne kompressorer også (om man kjører med lekk fjærer), som er dyr moro. Luftfjæring er fint for å opprettholde kjøreegenskapene med tungt lastet bil (eller henger), og mulighet for å kjøre lowrider uten å ødelegge bilens egenskaper i det daglige, ellers er det egentlig noe dritt. Gir i mine øyne heller ingen økt komfort (kanskje heller motsatt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA