Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tur Verdal - Øyer

Startet av Borje, søndag 06. august 2017, klokken 09:14

« forrige - neste »

Borje

Er det noen som har erfaring med tur fra Verdal til Øyer (E6) går det opp med hurtigladestasjoner i henhold til rekkevidden på e-up?


Sent from my iPhone using Tapatalk

khh48

Kjøpte upen min på øyer og kjørte hjem til verdal. Ingen  problem å kjøre den turen så lenge du får ladet på dombås, dvs hvis arctic roadsladeren der er i drift??
Men med fulladet bil og rolig kjøring kan man kanskje komme fra oppdal til otta eller lesjaverk der neste hurtiglader finnes. Men jeg hadde ikke satset på det

Navl1

AR laderne er litt ustabile om dagen, så du bør kanskje beregne god tid, eventuelt kjøre via Østerdalen, som blir en gigaomvei.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

jankph

Med AR sannsynligvis ute av drift på Hjerkinn og Dombås er det Oppdal-Otta som er kritiske strekket. Oppdal-Dombås er 80km. Etter de er det nedoverbakke 45 km til Otta. Med lett høyrefot, ECO+ og aktiv bruk av rekuperasjon i alle nedoverbakker så kan det gå. Jeg foretrekker cruisekontroll så langt jeg kan, slik at jeg motorbremser i det som er av nedoverbakker fremover å trille "fritt" i D uten fartsholder.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Mippen

Sitat fra: khh48 på søndag 06. august 2017, klokken 15:48
Kjøpte upen min på øyer og kjørte hjem til verdal. Ingen  problem å kjøre den turen så lenge du får ladet på dombås, dvs hvis arctic roadsladeren der er i drift??
Men med fulladet bil og rolig kjøring kan man kanskje komme fra oppdal til otta eller lesjaverk der neste hurtiglader finnes. Men jeg hadde ikke satset på det

Nysgjerrig på hvor mange ladestopp du hadd og hvor du ladet?
Fremtiden er elektrisk.

LittleHammer

#5
Kjørte tur - retur Lillehammer Trondheim i slutten av juni.
Nordover: Ladet på Vinstra, Dombås og Berkåk.
Sørover: Ladet på Støren, Oppdal, Dombås og Øyer

Dovre nordover var en del snillere på forbruket enn returen.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA