Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla rentekampanje, hvor ofte

Startet av dtz, søndag 06. august 2017, klokken 00:29

« forrige - neste »

dtz

Hei folkens, jeg fikk nylig vite om tesla rentekampanje på s75 og x75. Selgeren i Drammen mente at kampanjen skulle vare frem til 11.august.  Egentlig passer det veldig dårlig for oss og kjøpe en ny tesla akkurat nå pga oppussing hjemme , men vi vil heller ikke gå glipp av den lave renta. Det jeg lurer på er om det er ofte tesla har slike rentekampanjer som er så lave  og evt hvor ofte?

...

Det går vel an å signere kontrakt nå, og ta ut bilen på et senere tidspunkt?

dtz

Det var ikke jeg klar over, skal høre med selgeren til uka. Men har der vært slike kampanjer tidligere også?

nivve

Aldri 0,25%. Men 1,69% har det vært, og sannsynligvis er det dette som blir renten etter 11. august.

dtz

Da blir det kanskje dumt  å ikke slå til......

OleJA

Selv om de ikke har hatt slike rentekampanjer tidligere, så har Tesla brukt et uttall triks de siste månedene for å trigge salg av Model S/X. De fleste har vært i form av en eller annen feature eller tilbud som forsvinner dersom en ikke slår til ASAP:
-'60' Batteri som forsvant, for noen mnd seinere å bli reintrodusert som software begrenset 60.
- Gratis superlading som forsvant, men senere gjeninnført via referals, denne forsvinner vl igjen 31/12?.
- Tidsbegrenset rentekampanje som vi har må har vel også blitt forlenget et par ganger allerede...
I tillegg kommer utallige prisøkninger som har blitt lekket mer om eller mindre bevist for å trigge salg.

Tror ganske sikkert at Tesla har flere triks i ermet som de kommer til å bruke fremover for å få salg over fra Model 3 til S/X.

Hodetelefoner

Sitat fra: OleJA på søndag 06. august 2017, klokken 13:32
Selv om de ikke har hatt slike rentekampanjer tidligere, så har Tesla brukt et uttall triks de siste månedene for å trigge salg av Model S/X. De fleste har vært i form av en eller annen feature eller tilbud som forsvinner dersom en ikke slår til ASAP:
-'60' Batteri som forsvant, for noen mnd seinere å bli reintrodusert som software begrenset 60.
- Gratis superlading som forsvant, men senere gjeninnført via referals, denne forsvinner vl igjen 31/12?.
- Tidsbegrenset rentekampanje som vi har må har vel også blitt forlenget et par ganger allerede...
I tillegg kommer utallige prisøkninger som har blitt lekket mer om eller mindre bevist for å trigge salg.

Tror ganske sikkert at Tesla har flere triks i ermet som de kommer til å bruke fremover for å få salg over fra Model 3 til S/X.
Når de klarer å gjøre produksjonen billigere, så gir de kundene billigere biler.
Nå kommer det nok reduksjon pga dollaren snart også

dtz

Tror dere at det er fare for at 75 pakka forsvinner etterhvert? Nå gjelder kampanjen kun 75 modellene nemlig..

krister461

Sitat fra: dtz på søndag 06. august 2017, klokken 21:10
Tror dere at det er fare for at 75 pakka forsvinner etterhvert? Nå gjelder kampanjen kun 75 modellene nemlig..
Mange tror visst det, jeg tror det ikke, ingen vet. :)

Øggen

Personlig trur ej 75 går ut av sortimentet til MS og MX. Blir kun i M3.
Samtidig e ej overbevist om at S og X ila kort tid får nytt interiør, likt M3. En fugel kvitra om ny og forbedra lyddemping fra september produksjon av, iallefall på X.
Derfor greit med en boost for å "selge ut" deler på lager.

Men.... berre mine spådommer, og ej he både tatt feil og hatt rett før
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

1000kwh

Sitat fra: Øggen på mandag 07. august 2017, klokken 00:52
Personlig trur ej 75 går ut av sortimentet til MS og MX. Blir kun i M3.
Samtidig e ej overbevist om at S og X ila kort tid får nytt interiør, likt M3. En fugel kvitra om ny og forbedra lyddemping fra september produksjon av, iallefall på X.
Derfor greit med en boost for å "selge ut" deler på lager.

Men.... berre mine spådommer, og ej he både tatt feil og hatt rett før

snd

Jeg tror 75 blir faset ut i S/X og at nytt 80 kWh 400 V batteri tar over. I overgangsperioden blir 75 = 85. Kommer til å ha ca. lik tilgjengelig batterikapasitet. Når vi først spekulerer...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror også 75 kWh batteri er på vei ut. De har forlenget rentekampanjen flere ganger, noe som kan tilsi at de ikke har blitt kvitt de siste 75 kWh batteripakkene.

Det er så klart ikke helt sikkert, men min største grunn til å tro at 75 kWh er på vei ut er at det er kun 75 kWh batteripakken som benytter den gamle typen batterimodul. 100 kWh batteripakken benytter en helt annen batterimodul, og Model 3 benytter både andre battericeller og batterimoduler. Det vil trolig være billigere for Tesla å levere ett 80 kWh batteri med de nye modulene enn å levere ett 75 kWh batteri med de gamle modulene. Da tjener både Tesla og kundene på at 75 kWh batteriet byttes ut.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

olavxxx

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 08. august 2017, klokken 09:28
Jeg tror også 75 kWh batteri er på vei ut. De har forlenget rentekampanjen flere ganger, noe som kan tilsi at de ikke har blitt kvitt de siste 75 kWh batteripakkene.

Det er så klart ikke helt sikkert, men min største grunn til å tro at 75 kWh er på vei ut er at det er kun 75 kWh batteripakken som benytter den gamle typen batterimodul. 100 kWh batteripakken benytter en helt annen batterimodul, og Model 3 benytter både andre battericeller og batterimoduler. Det vil trolig være billigere for Tesla å levere ett 80 kWh batteri med de nye modulene enn å levere ett 75 kWh batteri med de gamle modulene. Da tjener både Tesla og kundene på at 75 kWh batteriet byttes ut.
En annen fordel er jo at det blir mindre ladekø hvis de softwarebegrenser 80kwh batterier til 75kwh.
Med M3 på vei, bilr det jo fort mer kø på stasjonene kan man anta.

M@rtin

Da ser det ut til at kampanje-renta på 0.25% er en saga blott for denne omgang ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA