Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status Arctic Roads

Startet av moderator 2, lørdag 05. august 2017, klokken 21:13

« forrige - neste »

hanche

Sitat fra: gauge på tirsdag 19. september 2017, klokken 21:20
Sitat fra: hanche på fredag 15. september 2017, klokken 09:07
Status i går kveld 14/9: Fortsatt gratis på Oppdalsporten og Hjerkinn, og bare én i drift på Hjerkinn. Så jeg fikk strøm til min planlagte tur via Folldal og Fv 27 til Ringebu.
Jeg kjørte fra Trheim til Ringebu via Østerdalen og tok FV385 over fjellet. I følge googlemaps skulle det ta 10 min ekstra i forhold til Folldal. Fordelen er at det er Fortumladere hele veien, ulempen er at FV385 over Ringebufjellet er vinterstengt  ::)
Men fin tur var det for meg, som synes E6 er gørrkjedelig. Hvor mye lenger tid det tok vet jeg ikke da jeg stoppet flere plasser for å se på natur og plukke bær  ;D
Jeg skulle egentlig til en hytte på Venabygdfjellet, så Fv27 ga seg selv. Men det later jo til at du fant et godt alternativ for de som rett og slett skal til Ringebu eller videre nedover den veien.

Og å se på natur og plukke bær er jo viktig, det òg!
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Heimdal-eGolf

Hei
Kjørte over Dovre i går (27.9) med eUP. Ladere på Dombås og Fagerhaug (Oppdalsporten) fungerte fint.
:)
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

Ellemelle

Vil tro at Arctic Roads styrer bevisst mot en konkurs?
Hvorfor ellers ville en mislykket operatør uten ansatte og fremtidsutsikter, minimalt med kunder og dårlig økonomi, tatt valget om å gi bort gratis strøm til alle i flere måneder?

Espen Hugaas Andersen

Tja, ville ikke nødvendigvis tolket det slik.

Tror mer det handler om å holde hjulene i gang. Det var jo problemer med at folk som hadde betalt ikke fikk ladet. I stedet for at de siste kundene skal kreve å få pengene sine tilbake o.l, så kan det da gi mening å bare åpne laderne. Men det er definitivt en kortsiktig løsning. Hvorfor skal kunder fortsette å betale for noe som er gratis?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Myrvang

Forsøkte å lade på Shell ved Moss, men der var begge laderene nede.

Vestby og Svinesund fungerte fint.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Panduck

Sitat fra: Myrvang på torsdag 28. september 2017, klokken 16:44
Vestby og Svinesund fungerte fint.

Jeg prøvde Vestby forrige uke (lørdag). Lading started, så stoppet det umiddelbart. Prøvde ett par ganger til, samme resultat :P

Myrvang

Deltaladeren (den i midten) virker hver gang jeg prøver. Men forsøkte å velge dobbel hastighet, da gikk det ikke på Leaf.

Virker forøvrig også på Grelland akkurat nå.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 28. september 2017, klokken 15:32
Vil tro at Arctic Roads styrer bevisst mot en konkurs?
Hvorfor ellers ville en mislykket operatør uten ansatte og fremtidsutsikter, minimalt med kunder og dårlig økonomi, tatt valget om å gi bort gratis strøm til alle i flere måneder?

Arctic roads har fått støtte fra Enova. En av betingelsene for dette er at laderne skal være i drift og at det skal være mulig med drop-in betaling. Dersom drop-in betaling ikke er tilgjengelig, vil det være et brudd på tildelingen av støtte, som da må tilbakebetales.

Jeg tipper Arctic roads driver så lenge de greier, i påvente av at noen kjøper dem opp. Clever/E.on er på vei inn i Norge, og det ville ikke være rart hvis de kjøper restene etter satsingen til Ishavskraft. De skal primært inn på YX sine stasjoner (og det som i dag er Shell/7-eleven, når disse blir gjort om til YX i 2019). De sier sikkert ikke nei til å kjøpe allerede etablerte hurtigladere, men det er sikkert snakk om pris. Ved en evt. konkurs vil disse trolig selges til "gi bort pris", mens ved et salg fra et operativt selskap vil prisen trolig være mye høyere.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Espen Hugaas Andersen

Tviler litt på prisen blir veldig høy uansett hvordan virksomheten avvikles. Laderne begynner nå å bli eldre og utdaterte. Det er ganske mulig at en aktør kun vil kjøpe Arctic Roads for å få tilgang på lokasjonene, og da vil fjerne de eksisterende hurtigladerne og så sette opp egne. Så kan de gamle laderne selges videre (ut av landet?) for ikke veldig mye penger.

Da er det heller ikke rart om de andre aktørene venter til Arctic Roads går konkurs, slik at de kan få lavest mulig pris og minst mulig av gamle forpliktelser til f.eks Enova.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Myrvang

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 02. oktober 2017, klokken 13:00
...Laderne begynner nå å bli eldre og utdaterte...

Kjenner ikke til alle laderene de har, men på Vestby og Grelland er det Deltaladere, disse virker veldig godt sammenskrudd, men fin graifikk på skjerm. De er også klargjort for høyere ladefart, er det 120 kW?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz

Sitat fra: Myrvang på mandag 02. oktober 2017, klokken 13:54
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 02. oktober 2017, klokken 13:00
...Laderne begynner nå å bli eldre og utdaterte...

Kjenner ikke til alle laderene de har, men på Vestby og Grelland er det Deltaladere, disse virker veldig godt sammenskrudd, men fin graifikk på skjerm. De er også klargjort for høyere ladefart, er det 120 kW?
AR har noen få moderne Deltaladere,
men resten er hurtigladere i til dels grovt forfall og med mange fysiske feil og mangler,
tydelig preget av svært lenge siden de var under noen vedlikeholdsavtale.
Verdien synker raskt på disse.
Disse vil bli kostbare å reparere

Lokasjonene har nok en verdi, men minker også i det GK og Fortum stadig setter opp nye ladere, ihvf. på Østlandet dekker AR ikke lenger noen "ladehull" .

Fredde

Hei

Er det noen som vet om Laderen på Lom fungerer? Skal oppover dit til helgen, og planlegger lading der for å slippe å kjøre til grønn kontakt på Sjåk. Er det fortsatt gratis å lade på disse laderen?

Orbit

Sitat fra: Heimdal-eGolf på torsdag 28. september 2017, klokken 13:35
Kjørte over Dovre i går (27.9) med eUP. Ladere på Dombås og Fagerhaug (Oppdalsporten) fungerte fint.
Med abonnement, eller er også disse laderne åpne nå?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

DannyRS

Ladet en skvett med deltaladeren på Svinesundparken for et par dager siden. Virka bra. Uten brikke.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

Heimdal-eGolf

Sitat fra: Orbit på onsdag 11. oktober 2017, klokken 16:24
Sitat fra: Heimdal-eGolf på torsdag 28. september 2017, klokken 13:35
Kjørte over Dovre i går (27.9) med eUP. Ladere på Dombås og Fagerhaug (Oppdalsporten) fungerte fint.
Med abonnement, eller er også disse laderne åpne nå?

De var åpne, ladet uten abonnement 27.9 :)
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA