Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status Arctic Roads

Startet av moderator 2, lørdag 05. august 2017, klokken 21:13

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: pudderjagar på fredag 11. august 2017, klokken 22:57
Kvifor poster dere tips om korleis ein kan åpne ein AR lader. AR følger med her inne og når dei ser dette så stenger dei denne muligheten så snart systemet deres er oppe å går igjen. Lite lurt synest eg.

Som å fortelle alle at døra hjemme hos Petter Stordalen er ulåst.... Benytter du deg av en feil hos AR eller tømmer huset til Petter er vel begge deler tjuveri. Kanskje kortet er kanskje registret så man får regning i etterkant. Dropp inn hos AR koster...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

pudderjagar

Og du trur at alle som leser dette er ærlige og ikkje benytter seg av muligheten framover?

Da er ikkje allt som treng publiserast sjøl om da kan frista. Eg kaller dette oppskrift på tjuveri.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 12. august 2017, klokken 11:06
Og du trur at alle som leser dette er ærlige og ikkje benytter seg av muligheten framover?

Da er ikkje allt som treng publiserast sjøl om da kan frista. Eg kaller dette oppskrift på tjuveri.

Det er normalt mulig å betale lading med SMS, da de nå har problem med å starte lading med SMS, er laderene åpne. Å informere om at det er slik, er en oppskrift på tyveri?

At de selger årsabo, og personer med årsabo ikke klarer å starte lading, og kundeservice ikke svarer, vel, det hører mer ut som tyveri, synes jeg.

At noen lader gratis fra et firma som har skapt så mye frustrasjon og vanskligheter for elbilister, er vel ikke det som de fleste vil bli frustrerte over. Annet enn de som eventuelt har abo, og nå kan komme i den sære situasjon at det er kø på AR sine ladere.

goggo

Sitat fra: Forum Admin på fredag 11. august 2017, klokken 11:59
I en periode fremover vil de "åpne slusene" på laderne, slik at lading blir gratis og vi får ladet elbilen, inntil problemet er løst.

Makan til kunde-terror som dette firmaet bedriver har jeg aldri sett i hele mitt lange liv.  Ikke engang Telenor/Televerket i sin monopol tid kunne måle seg med det tilsynelatende inbitte kundehatet som AR bedriver.

Problemet kan løses på en av følgende måter:

  • Elbilforeningen setter en stopper for dette ved å gå offentlig ut og advare alle elbilister mot å bruke denne leverandøren.
  • ENOVA finner en eller annen paragraf som de kan bruke for å sette en stopper for denne kjeltringen, f.eks ved å forlange alle offentlige tilskudd til Ishavsveien/ArcticRoads tilbakebetalt umiddelbart.
  • En underleverandør med utestående fordringer (skulle forundre meg mye hvis slike ikke finnes) slår AR konkurs
  • Alle kunder med årsabbonement forlanger å få dekket lading hos andre operatører slik AR lover at de skal gjøre. Hvis slik utbetaling ikke skjer så kan kunden slå AR konkurs
  • Kom gjerne med flere forslag til denne lista...

mvh
Hugo

PS! Hvis Forum Admin velger å slette dette innlegget og gi meg en advarsel, så er han sikkert i sin fulle rett.    Jeg tar en skjermdump for sikkerhets skyld så jeg har det i "arkivet" :)
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Sitat fra: Forum Admin på fredag 11. august 2017, klokken 11:59
...
I en periode fremover vil de "åpne slusene" på laderne, slik at lading blir gratis og vi får ladet elbilen, inntil problemet er løst.
...
Fint hvis noen kan gi en tilbakemelding på om de nå får ladet.
Mulig jeg tolket dette feil, men jeg tok dette som en oppfordring til å sjekke om laderne fungerte, uavhengig om en er eksisternende AR-kunde. Siden AR ikke er i stand til å bekrefte om alt fungerer eller ikke (som de kunne løst ved selv å sende ut noen), tok jeg det som en tjeneste både for AR, forumet her, og spesielt de uheldige som er låst inn i et AR-abonnement å få avklart hva faktisk tilstand er. Og nå viste det seg at bare 1 av 3 DC-ladere var operative på Vestby der jeg sjekket da jeg likevel var forbi.

Dette er kanskje noe farget av min erfaring med andre operatører, hvor de ved kommunikasjonsproblemer mellom lader og sentral ofte setter de som åpne/gratis inntil problemet er løst. Min posting var ikke ment å trigge noe rush av gratispassasjerer til Vestby (som jeg heller ikke tror det blir).

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Myrvang

Blir det et rush til gratisladerene nå vil vel AR være konkurs ved forfall på neste strømregning?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Trodde AR var innsolvente allerede, så det er strømleverandør som står for dette i så fall

leafnor

Bra de har åpnet opp så folk ikke blir stående helt strømfast.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Myrvang

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 12. august 2017, klokken 22:17
Trodde AR var innsolvente allerede, så det er strømleverandør som står for dette i så fall

Da er det merkelig at de ikke skrur av strømmen? Det gjør de hos meg om jeg ikke betaler strømmen. Får vel noen purringer osv først, men til slutt går lyset.

Får håpe det skjer med AR snart også. Og dersom de ikke engang har ansatte vil det vel ikke gå utover noen heller?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Som sagt så har en jeg kjenner opprettet abonnement og har ikke fått ladet i det hele tatt siste uka . Han rullet i kveld inn til en Fortum lader med 1% igjen.
Han har nå fått ett års fritt abonnement (på AR)

Ikke usannsynlig om AR laderne snart står uten strøm, men antagelig vil nok ikke strømleverandør gjøre dette på grunn av hensynet til brukerne/infrastruktur.

moderator 2

Hei

I forståelse med AR, skrev jeg at laderne villle bli åpnet i en periode, inntil de finner ut av den tekniske biten, slik at man unngår å stå strømfast på Hjerkin.

Det er mao ikke noe tyveri å prøve laderene, på samme måte som det ikke er tyveri å se på TV2 sportskanalen, hvis Canaldigital åpner opp for dette i en periode.

I gamledager, da Ishavskraft (nå Arctic Roads) etablerte de første hurtigladerne, var laderne åpne og helt gratis i mange måneder, så dette er ikke noe nytt.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Myrvang

Virker på Vestby. Rask er den også. Leaf 24 kw.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Sand

Virker fint på Oppdalsporten den 26/8 og 27/8.

Testet begge DC hurtigladerne. Brukte da chademo begge gangene. Prøvde ikke AC type 2 laderne.

hanche

Sitat fra: Sand på søndag 27. august 2017, klokken 17:25
Virker fint på Oppdalsporten den 26/8 og 27/8.
Gratis, eller har de fått sparket liv i serverne sine igjen slik at de kan ta seg betalt?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

pudderjagar

#29
Var gratis å lade på chademo, ccs og Type2 i Aurland den:
26.8.17
28.8.17
08.9.17
10.9.17
11.9.17
12.9.17

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA