Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ladetider e-up

Startet av Navl1, lørdag 05. august 2017, klokken 20:11

« forrige - neste »

Navl1

Hei dere.

Sitter å ser etter en bil 2 til å bruke gjennom jobben. Min samboer jobber som freelance fotograf, og legger derfor beslag på den største bilen i ukedagene. Må fremover bruke bil mye i forbindelse med møter, både i Oslo, og ned til Sande i Vestfold, og Halden i Østfold.

Ønsker å gjøre det så billig som mulig, men ikke ion billig (de bilene syns jeg er grisestygge). Har derfor begynt å se på e-up (pluss at jeg faktisk liker bilen, spesielt i hvit). Vet rekkevidden på disse er lave, men antar at alt fra 80-100 km vinter og 100-120 km sommer ikke er helt usannsynlig. Døtiden til hurtiglading kan jeg bruke til å jobbe, så den er jeg ikke redd for.

Så derfor dette emnet, jeg prøver å kartlegge ladetiden på e-up. Dere som har erfaring med bilen kan sikkert derfor svar på mine spørsmål.

1. Hurtiglading sommer, 10% til 80%, i antall minutter.
2. Hurtiglading vinter, 10% til 80%, i antall minutter.
3. Hurtiglading skikkelig vinter (under -10), 10% til 80%, i antall minutter.
4. Lading på vanlig stikkontakt, % pr. time.
5. Lading på type 2 offentlige ladepunkter, % pr. time.

Fant denne på youtube, men vet ikke helt om jeg tørr å stole på hastigheten som kommer frem her.

https://www.youtube.com/watch?v=lqSH0t5EDRg

Så vet jeg jo at lading er avhengig av så mangt, alt fra temperatur ute, i batteri, humør på lader og bil, hva jeg spiste til middag osv, men så ca. hadde jo vært kjekt da.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

manifold

Hei!