Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

-Xee-

#360
Da kom jeg omsider gjennom!

Bilen hadde visst kommet til Drammen (selvom status på UECC fortsatt er Zeebrugge), og fikk utleveringstime førstkommende onsdag - dvs i underkant av 2 måneder siden bestilling.

Det er jo hyggelig, men jeg er allikevel litt småstresset i forhold til alt man leser i disse dager om feil og mangler ved utlevering. Veldig kjedelig å stå der med en splitter ny bil som har mye feil.

Men jeg får bare satse på det beste! :)

Nasatech

Det går sikkert fint! Mange utleveringer om dagen så tenk på alle du ikke hører fra

Gjespen

Lite utleveringer i Stavanger de siste dagene. En haug i Oslo, Bergen, Trondheim og Kristiansand, men kun ett fåtall i oljebyen. Aner ikke hva de driver med, men jammen på tide de får fingen ut før abstinensene tar overhånd...:-)

SUNPWRD

Jippi! Da fikk jeg telefon fra DS - bilen hentes fredag formiddag. Og jeg som gikk å ventet og ventet på at status / dato skulle endres i MyTesla.. Tydelig at de prioriterer å få utlevert bilene fremfor å oppdatere nettsiden - det er jo bra.

Det gledes  ;D
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Argi på mandag 25. september 2017, klokken 19:52
Jippi! Da fikk jeg telefon fra DS - bilen hentes fredag formiddag. Og jeg som gikk å ventet og ventet på at status / dato skulle endres i MyTesla.. Tydelig at de prioriterer å få utlevert bilene fremfor å oppdatere nettsiden - det er jo bra.

Det gledes  ;D

Gratulerer! Ringte de deg så sent på kvelden? Venter nemlig også på en telefon fra DS  ;D

Sindre M.

Sitat fra: Gjespen på mandag 25. september 2017, klokken 16:58
Lite utleveringer i Stavanger de siste dagene. En haug i Oslo, Bergen, Trondheim og Kristiansand, men kun ett fåtall i oljebyen. Aner ikke hva de driver med, men jammen på tide de får fingen ut før abstinensene tar overhånd...:-)
Virker til at folk fra Stavanger er sendt østover for å bistå med klargjøring der. Fikk telefon fra DS i Stavanger i kveld (som var sendt østover selv), kan hente X75D (bekreftet 3. August, ikke inventory) i morgen formiddag på Forus. 7 uker fra bestilling, via produksjon og transport over dammen til levering er meget bra!
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

Gjespen

Sitat fra: Sindre M. på mandag 25. september 2017, klokken 20:06
Sitat fra: Gjespen på mandag 25. september 2017, klokken 16:58
Lite utleveringer i Stavanger de siste dagene. En haug i Oslo, Bergen, Trondheim og Kristiansand, men kun ett fåtall i oljebyen. Aner ikke hva de driver med, men jammen på tide de får fingen ut før abstinensene tar overhånd...:-)
Virker til at folk fra Stavanger er sendt østover for å bistå med klargjøring der. Fikk telefon fra DS i Stavanger i kveld (som var sendt østover selv), kan hente X75D (bekreftet 3. August, ikke inventory) i morgen formiddag på Forus. 7 uker fra bestilling, via produksjon og transport over dammen til levering er meget bra!

Egentlig forståelig. Helt vanvittig med biler som blir levert der borte for tiden. Min er nok rett rundt hjørnet. Bekreftet samme dag som deg, og samme bil.
Uansett. Lykke til i morgen :-D

Red_Harvest

Sindre M: Hva slags config har du på bilen din? Jeg bekreftet 1 uke før deg og ikke hørt noe :(

Sindre M.

Sitat fra: Red_Harvest på mandag 25. september 2017, klokken 20:39
Sindre M: Hva slags config har du på bilen din? Jeg bekreftet 1 uke før deg og ikke hørt noe :(
Midnight silver med 7 seter (elektrisk), delskinn og uten premium. MyTesla har ingenting oppdateringer enda (havn i Europa), så ikke stol på status der :-)
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

SUNPWRD

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på mandag 25. september 2017, klokken 20:01
Sitat fra: Argi på mandag 25. september 2017, klokken 19:52
Jippi! Da fikk jeg telefon fra DS - bilen hentes fredag formiddag. Og jeg som gikk å ventet og ventet på at status / dato skulle endres i MyTesla.. Tydelig at de prioriterer å få utlevert bilene fremfor å oppdatere nettsiden - det er jo bra.

Det gledes  ;D

De ringte like før 16:00 i går.. Så en fin avslutning på arbeidsdagen :-)

Gratulerer! Ringte de deg så sent på kvelden? Venter nemlig også på en telefon fra DS  ;D
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

toreolsensan

Sitat fra: toreolsensan på torsdag 21. september 2017, klokken 22:18
Sitat fra: toreolsensan på lørdag 16. september 2017, klokken 12:26
Sitat fra: toreolsensan på lørdag 16. september 2017, klokken 11:46
Sitat fra: fimbulty på lørdag 16. september 2017, klokken 09:40
Sitat fra: toreolsensan på fredag 15. september 2017, klokken 21:21
Da begynte det å skje ting her igjen...

ZEEBRUGGE VESSEL LOADED 14.09.2017 22:00

Noen som vet hva som er ruta videre? Skal videre til Trondheim etterhvert, men da er det Drammen først, som er en flaskehals såvidt jeg forstår?

Lander i Drammen ja og så kjører de vel tog til Trondheim (ifølge Tesla-pusher i Ålesund). Har sett på nyregistrering på http://teslastats.no/ de siste dagene, og alle registrert i Trondheim hadde avreise fra Zeebrugge 31.08,  bortsett fra en som la ut på ferden 20.08. Mao. tar ferden fra Zeebrugge til registrering i Trondheim nå minst 2 uker..


Det gir mening. Jeg har en stund hatt "Sent i september - oktober" som leveringstidspunkt. Blir neppe september da.

Og der fant jeg ut at final invoice på plass også (datert 15. september), med estimert leveringsdato 30. september. Mulig de klarer det i denne måneden likevel da, det har jo vært mye snakk om å få gode kvartalstall... Venter i spenning.

Jeg følger bare opp min egen framdrift her: I ettermiddag endret My Tesla leveringstidspunkt til "September 28, 2017 - October 5, 2017". Begynner å haste med å få solgt den gamle nå...

Sendte mail for å høre om oppdatering i går formiddag, fikk telefon på ettermiddagen og inngikk avtale om henting på lørdag. :-) Da har det altså gått totalt to måneder og én dag fra bekreftet bestilling til bilen er utlevert. 16 dager fra lasting på skip i Zeebrugge til utlevering i Trondheim. Det må jeg si er absolutt godkjent. Ligger an til en strålende helg!
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

geear

Sitat fra: Sindre M. på mandag 25. september 2017, klokken 20:42
Sitat fra: Red_Harvest på mandag 25. september 2017, klokken 20:39
Sindre M: Hva slags config har du på bilen din? Jeg bekreftet 1 uke før deg og ikke hørt noe :(
Midnight silver med 7 seter (elektrisk), delskinn og uten premium. MyTesla har ingenting oppdateringer enda (havn i Europa), så ikke stol på status der :-)
What the f...

Jeg har identisk setup (+AP), bekreftet også for 7 uker siden (i morgen), og min er enda ikke produsert - og ligger inne med produksjon først om to uker!

Sindre M.

Sitat fra: gr på tirsdag 26. september 2017, klokken 09:25
Sitat fra: Sindre M. på mandag 25. september 2017, klokken 20:42
Sitat fra: Red_Harvest på mandag 25. september 2017, klokken 20:39
Sindre M: Hva slags config har du på bilen din? Jeg bekreftet 1 uke før deg og ikke hørt noe :(
Midnight silver med 7 seter (elektrisk), delskinn og uten premium. MyTesla har ingenting oppdateringer enda (havn i Europa), så ikke stol på status der :-)
What the f...

Jeg har identisk setup (+AP), bekreftet også for 7 uker siden (i morgen), og min er enda ikke produsert - og ligger inne med produksjon først om to uker!
Fikk utlevert bilen i dag, har forøvrig også AP aktivert. Bekreftet du 3. August eller senere? Jeg var trolig maks heldig med produksjonsbatch/konfig, gikk mye raskere enn forventet.
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

SteinR

Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 26. september 2017, klokken 21:58
Fikk utlevert bilen i dag, har forøvrig også AP aktivert. Bekreftet du 3. August eller senere? Jeg var trolig maks heldig med produksjonsbatch/konfig, gikk mye raskere enn forventet.

Da antar jeg at det var du som stod ved siden av meg i går på utlevering i Stavanger og ventet på skilt. Jeg bestilte opprinnelig en lignende din med bekreftelse 10/8 eller 11/8 og endte opp som GR med sen produksjon. Valgte å bytte til inventory for å få gammel 7-seter. Vet du forresten om du fikk AP2.5?

geear

Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 26. september 2017, klokken 21:58
Sitat fra: gr på tirsdag 26. september 2017, klokken 09:25
Sitat fra: Sindre M. på mandag 25. september 2017, klokken 20:42
Sitat fra: Red_Harvest på mandag 25. september 2017, klokken 20:39
Sindre M: Hva slags config har du på bilen din? Jeg bekreftet 1 uke før deg og ikke hørt noe :(
Midnight silver med 7 seter (elektrisk), delskinn og uten premium. MyTesla har ingenting oppdateringer enda (havn i Europa), så ikke stol på status der :-)
What the f...

Jeg har identisk setup (+AP), bekreftet også for 7 uker siden (i morgen), og min er enda ikke produsert - og ligger inne med produksjon først om to uker!
Fikk utlevert bilen i dag, har forøvrig også AP aktivert. Bekreftet du 3. August eller senere? Jeg var trolig maks heldig med produksjonsbatch/konfig, gikk mye raskere enn forventet.
Bekrf. 9. aug, så jeg var nok akkurat for sen til å komme i din batch, og det var nok derfor jeg også gikk glipp av de gamle setene. Også som SteinR nysgjerrig på om du fikk APH2 eller APH3?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA