Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken farge skal du ha på din M3?

Startet av Vesel, onsdag 02. august 2017, klokken 14:33

« forrige - neste »

Vesel

Har ikke bestemt meg helt ennå, men jeg heller mot blå eller grå (midnight silver). Blåfargen er frisk og fin, men ikke for frisk, som rødfargen. Bilen ser i likhet med Hyundai Ioniq også veldig bra ut i mørkegrå synes jeg.

Rød: For sterk/lys farge. Ser ut som en lekebil.
Svart: Bilen ser veldig bra ut i denne fargen, og en hadde spart $1000, men det blir for dystert med svart i kombinasjon med mørkt interiør.
Sølv: Gått av moten. Ser ut som en bil fra årtusenskiftet.  :o
Hvit: For enkelt/plain.

Hva er din mening?  :)

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

zbk

Rød eller blå, sannsynligvis rød.

Svart er uaktuelt, har hatt for mange grå biler og hvit perlemor er uaktuelt. Solid white kunne vært aktuelt.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bullfinch

Jeg har ikke helt skjønt hvorfor farge er så viktig på bil. Kona får bestemme sålenge ho ikke går helt av skaftet. Bilene kommer vel egentlig bare i fine farger uansett. Kunne gått for rosa, bare jeg hadde fått med hengerfeste

Sent from my E5823 using Tapatalk


THE

Hvis rosa farge kommer i pakke sammen med tilhengerfeste, så blir det rosa på meg også. Ellers har jeg lyst på en rød bil.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Amoss

Skulle helst hatt grønn :p  Brun hadde også vært ett godt alternativ...

Å skulle *betale* for å få en ikke-farge er overhode ikke aktuelt. Så valget står egentlig mellom rødt og blått, evnt. falle ned på "default" sort, for evnt. å lakkere/foliere e.l. bilen i en ønsket farge.

Både rødt og blått er pene fager som bilen kler godt, men rødt kan lett bli mer skrikende enn jeg setter pris på. Så av de eksisterende fargene er det nok den som skårer høyest.

Sideanmerkning: Har i dag en grønn og en blå bil - burde kanskje se nøyere på rødt?
Velger å ikke velge noe i pollen da jeg fortsatt ikke har endelig bestemt meg, men altså blått eller sort er mest sannsynlig med rødt som en god runnerup.
Model S 85D

Rolf Gjerdsjø

Har ikke stemt, fordi det er for tidlig å bestemme seg 100% før man har sett fargene på en Model 3 i virkeligheten. Men med tanke på at S'en er bestilt i Deep Blue og at jeg allerede ellers har to røde biler, så frister Midnight Silver mest.

Men aller helst skulle jeg sett en litt bredere fargepalett, hvor f.eks. nettopp brun/bronse var et valg. Den Tesla leverte en liten stund på S var lekker!
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Amoss

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på onsdag 02. august 2017, klokken 15:53
Men aller helst skulle jeg sett en litt bredere fargepalett, hvor f.eks. nettopp brun/bronse var et valg. Den Tesla leverte en liten stund på S var lekker!

På bilder av nyvaskede/polerte biler under ideelle lysforhold så så den helt nydelig ut, det er jeg enig i. Men når jeg så den langs veien ble den litt for mørk/matt og mindre tiltalende. Den brunfargen burde - i likhet med både den grønnfarge og den gamle blåfargen vært *litt* lysere.

Nå har de jo altså endret blåfargen så den har blitt slik den skulle hatt vært fra starten. Så skulle de komme med en ny variant av grønt og brunt er det håp om at de vil endre disse også på tilsvarende måte. Så får vi bare håpe at de ikke går for langt å gjør dem *for* lyse igjen da ;)
Model S 85D

Apfelsaft

Du skulle ha lagt til et alternativ for wrapping og lakkering utenom Tesla. Jeg vurderer dette. Dermed er ingen av alternativene passende.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Amoss på onsdag 02. august 2017, klokken 16:15
På bilder av nyvaskede/polerte biler under ideelle lysforhold så så den helt nydelig ut, det er jeg enig i. Men når jeg så den langs veien ble den litt for mørk/matt og mindre tiltalende. Den brunfargen burde - i likhet med både den grønnfarge og den gamle blåfargen vært *litt* lysere.

Sola skinner alltid i Drammen, kanskje det var derfor jeg synes den så lekker ut?  ;D

Men helt alvorlig, jeg har aldri fått studert den fargen særlig nøye i virkeligheten (det var ganske få som hadde den av de jeg møtte), så det kan godt stemme at den burde hatt en justering. Men ellers er det jo bare en god unnskyldning for å finne frem Swissvax'en!  ;) (Sa småbarnsfaren...)
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

RBK

Jeg hadde brun og synes den faktisk ikke var så gal selv om den var skitten. Utrolig fin farge og hadde de hatt denne fargen vider hadde jeg valgt denne i steden for blå.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA