Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har "arva" ein Think 2001 uten batteri, kva no?

Startet av Frode Haugsgjerd, onsdag 02. august 2017, klokken 13:00

« forrige - neste »

Frode Haugsgjerd

Hei, eg har arva ein 2001 mod Think uten batterier. Det enklaste er jo å skrote den, men det er jo synd. Om nokon har lyst på den, så står den på Tysnes i Sunnhordland no, å selge den som delebil er absolutt aktuelt.

Eg har vurdert forskjellige artige prosjekt med drivverket. Har bakgrunn som mekaniker, og er ikkje heilt hjelpelaus med elktriske ting heller. Å elektrifisere ein liten traktor hadde vore artig, elektrisk båt er og eit alternativ. Korleis er det å hacke motorstyringa på desse? Finnes det alternativ firmware, eller er det lettast å berre kjøpe ein universell driver? Regenererende lading er ikkje så viktig i dei prosjekta eg ser for meg, spesielt som båtmotor :)

Er interessert i linkar til forskjellige heimemekkprosjekt og info om motor og styring. Verkstadmanual hadde vore flott. Så får me sjå om den går på dungen eller på låven :)

Elmo

Tror du burde flytte/kopiere innlegget til Think Classic underforumet. Større sjans for at rette personer leser da.

Du finner mye bare info på Elbilwiki (her), tror også du finner verkstedmanuel der.

Ombyggingsprosjektet som er beskrevet her, mener jeg å huske at benyttet Think Classic teknikk.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Motorstyringen er hacket av 3 forskjellige, og dermed kan parameter her fritt endres.

Vi tar 500 kr for å endre parameter, og trenger kun ha selve styrekortet for å gjøre dette.

Uansett viktig å ta vare på delene på disse bilene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA