Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

sfinxern

Hei, da bør du gi beskjed til Tesla med det samme. Er flere som har fått ettermontert adaptive lykter etter at de ikke har fått.

Fint om du kan gi en update på dette i denne tråden, slik at det blir fanget opp:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35924.75.html

Skriv da også hva slags bil, spec, når den er bestilt og bekreftet osv.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Teslus


M@rtin

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 14. november 2017, klokken 21:35
Hei, da bør du gi beskjed til Tesla med det samme. Er flere som har fått ettermontert adaptive lykter etter at de ikke har fått.

Fint om du kan gi en update på dette i denne tråden, slik at det blir fanget opp:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35924.75.html

Skriv da også hva slags bil, spec, når den er bestilt og bekreftet osv.

Har sent melding til Skøyen ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

sfinxern

Litt avhengig av hvor du bor, så ville jeg dratt innom de fysisk og fått dette avklart så raskt som mulig. Igjen, oppdater posten jeg linket til med dette slik at flere blir orientert om dette.

Og hold oss oppdatert i dialogen med Tesla.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

M@rtin

#1054
Noen som forøvrig vet hvilken produktkode adaptive kurvelys har? Finner den ikke lenger i min spec-liste ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

RazAquato

FG02
SitatExterior Lighting Package
Skjær gjennom tåke og belys hindringer på mørke veier med LED tåkelys som styres via bilens touchscreen. Våre ny-designede tåkelys er designet for å virke med våre LED kurvelys og frontlys som et komplett system

M@rtin

Sjænk ju. Denne koden er i hvert fall på plass i min spec-liste.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

geear

Sitat fra: RazAquato på onsdag 15. november 2017, klokken 09:35
FG02
SitatExterior Lighting Package
Skjær gjennom tåke og belys hindringer på mørke veier med LED tåkelys som styres via bilens touchscreen. Våre ny-designede tåkelys er designet for å virke med våre LED kurvelys og frontlys som et komplett system
Er ikke det bare tåkelys som lyser når man svinger? Det skal også være standard med LED-lys som følger svingen i hovedlyktene nå.

RazAquato

#1058
Vel.. det er vel egentlig ganske ullent oversatt.. i Options decoderen står det "Våre ny-designede tåkelys er designet for å virke med våre LED kurvelys"

mens når du leser om AFS, så står det "Tre-posisjons, dynamiske LED-svinglys"
I teorien kunne vel Tesla argumentert at LED-svinglys er noe annet enn LED kurvelys, men det er jo strengt talt bare oversatt forskjellig fra engelsk. - På den amerikanske bestillingsiden står det: "Three-position dynamic LED turning lights for nighttime visibility" som jo er mye klarere språk.

etter å ha lest en del både på dette og andre forum, sendte jeg i forkant en forespørsel direkte til delivery, som bekreftet at
SitatDin bil vil bli levert med luftfjæring, premium interiør belysing og adaptive lys
(har fortsatt ikke mottatt bilen, og tror den blir levert med 'gamle' lykter, men kommer da til å henvise til mailen)

Edit: ref. også oppklarende svar som Jeronan fikk:
SitatThis is the answer I got

Adaptive Front Light er 3 sett med dioder i hver av frontlyktene ( Ikke i fog light lampene) som tennes når bilen svinger og er i Drive. Disse tennes i rekkefølge ihht hvor mye man svinger ( hvor skarp svingen er). Dette er standard på alle MS/MX ( husker ikke når den kom som standard). Dette er da ikke som hos andre bilmerker der hvor pærene i hovedlampene fysisk vrir seg for å følge svingene.
Det med tåkelysene som tennes er den gamle versionen av cornering lights og den er ikke like effektiv som de nye. Tåke lysene tennes fortsatt


xxxxx xxxxxx| Sales Advisor
Tesla Motors Skøyen | Drammensveien 130, Bygg C8 | Oslo, 0277

M@rtin

Har sjekket fronten nå. Definitvt ingen LED på plass der A1, A2 og A3 skal være.

Fikk svar fra min selger fra Skøyen.
Vedkommende er usikker på om jeg har adaptive LED eller ikke  ::) .
Ber meg om å dra innom et service-senter.

Tar meg en tur etter jobben idag.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

RazAquato

Bilen ble med Baltic Breeze fra belgia, og ankom drammen 13.11
Final invoice sier estimert levering i dag, 15.11, mytesla sier 14-28.11

Utålmodigheten tok overhånd, så jeg ringte delivery i dag for å høre når de estimerte utlevering.
De svarte utrolig nok på telefonen med en gang, men ble svært skuffet da han sa at den ville være klar "om 2-3 uker"  :'(

Denne ventetiden kommer til å føles som en liten evighet.

MortenRA

Er ikke rare tempoet på utlevering om dagen nei. Fikk også beskjed om 2-3 uker når jeg snakket med dem i dag, og min ankom Drammen 02.11.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Somni

Sitat fra: RazAquato på onsdag 15. november 2017, klokken 11:53
Bilen ble med Baltic Breeze fra belgia, og ankom drammen 13.11
Final invoice sier estimert levering i dag, 15.11, mytesla sier 14-28.11

Utålmodigheten tok overhånd, så jeg ringte delivery i dag for å høre når de estimerte utlevering.
De svarte utrolig nok på telefonen med en gang, men ble svært skuffet da han sa at den ville være klar "om 2-3 uker"  :'(

Denne ventetiden kommer til å føles som en liten evighet.

2 til 3 uker. Det er jo helt på bærtur.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

CaZpaH

Da jeg snakket med Delivery vedr. Bilen min (kom også 13.11 til Drammen) så ble jeg opplyst om at de ventet ca. 500 biler nå i disse dager og at det derfor begynner å bli kø i flere ledd. Blant annet med transport. Min skal til Trondheim så antar den står og venter på transport nå.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

BrandNew

Ringte også til delivery igår. Fikk opplyst at opprinnelig levering var satt til 19. Nov. Siden dette er en søndag så var det stor sannsynlighet at det ble ila uken etter. Videre sa han at det også sto i systemet at levering ville skje 27. Nov. Han jeg snakket med nevnte også dette med 500 biler på kaia. De får bare brette opp ermene og jobbe for lønna og kunden!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA