Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen feil på i-Miev?

Startet av erik e, fredag 18. mars 2011, klokken 17:36

« forrige - neste »

gbzdoc

Hjelper ikke mot rustne skiver, men mot at klossene ruster fast på skivene. ;)

Men dersom dette skjer konsekvent også når brekket IKKE er på ville jeg tatt en prat med verkstedet. Høres jo ut som bremsene subber eller noe...

At man ikke skal bruke "gass" og brems samtidig er naturlig å skrive i en håndbok. Folk som ikke er vant til biler uten clutch har f.eks. lett for å bruke venstrefoten på bremsen. Bla. min mor gjorde det... Noen som sa Kenguru??? ;-)

Leafen kan bremse mens man tråkker på "gassen" i hvert fall, men mener da å huske jeg gjorde det samme med i-Miven... Men mulig jeg surrer, så overlater til noen som har bilen enda å uttale seg. :)

Egentlig mener jeg det burde være en selvfølge å kutte motorkraften om man prøver å bremse og "gasse" samtidig. Men både Toyotaen og Leafen godtar det. Audien jeg hadde kutta motorkraften med en gang.

Kris

Men den har jo bare skiver foran.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

gbzdoc

Stemmer det (har blitt litt for vant til Leif som har skiver), men bremsebånd ruster like fullt fast når brekket er på i fuktig vær.

erik e

 Smale felger foran = mer vann på skiver? Ingen lyd fra motor=hører rust på bremser lettere? Håndbrekk er på bakhjul som er trommelbremser. El-bil = blir brukt på kortere turer= noe mer rustdannelse? Vi går mot sommer = mindre "rust" på bremser (forhåpentligvis).
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kris

Kjøpte ny Ion i dag med ferdig rusta skiver. Plager meg egentlig ikke. Men dersom klossene stadig vekk fester seg til skivene er jo det litt upraktisk kanskje.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

gbzdoc

Hadde ingen problemer med det på min etter 12000 km. Bremsene rusta jo når bilen hadde stått i ro i vått vær, men rusta aldri fast slik som nevnt over. Parkerte alltid uten å dra til brekket hvis det var flatt.

På det lengste stod den i over to uker uten tegn til problemer.

hkaspenberg

Sitat fra: Kris på mandag 16. april 2012, klokken 22:14
Kjøpte ny Ion i dag med ferdig rusta skiver. Plager meg egentlig ikke. Men dersom klossene stadig vekk fester seg til skivene er jo det litt upraktisk kanskje.
Kanskje ditt eksemplar har stått litt lenge på lager i Drammen?  Min har blanke og fine skiver enn sålenge.  ::) Prøv noen harde nedbremsinger og se om det går bort.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Ronny

Mine ruster fast over natten dersom jeg har kjørt på saltede veier.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

gbzdoc

Kjørte i Oslo selv vinterstid med masse saltsørpe uten problemer.

Jeg ville fått det sjekket opp...

bkv

Sitat fra: MortenH på mandag 16. april 2012, klokken 10:25

Jeg har klaget på det samme, og de har sett på det mens bilen var inne, uten resultat. (Antennen ble sjekket). Jeg har også gitt importøren en tilbakemelding på evalueringsskjemaet en tid tilbake.

Ja, de sier vel gjerne at de ikke finner noe, men radioen er like dårlig (ubrukelig) for det .  De burde bytte den med noe som fungerer.
Mitsubishi i-Miev 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA