Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen feil på i-Miev?

Startet av erik e, fredag 18. mars 2011, klokken 17:36

« forrige - neste »

Stjerneglis

Sitat fra: KristianW på fredag 02. mars 2012, klokken 00:25
Ikke imponert over listen av feil og mangler som dere trillingeiere har hostet opp. Rust på bremseskivene og lyd fra vinden utenfor er liksom høydepunktene. I tillegg til enkelte mekaniske lyder som sikkert stammer fra noe mekanikk.
Bare sjekk den lange listen over problemer med Leaf.
Heller nesten mot å bli med i trillingeierklubben deres ;)

Simple is best ... som regel.
Hva du blir mest fornøy med av Leaf eller trilling er jo avhengig av hva slags behov og forventninger du har til bilen. En trilling er en veldig enkel og "billig" bil som har et minimum av egenskaper man forventer av en bil i 2011, mens Leaf er i en annen klasse med sine gadgets.

Vår i-Miev tok over etter en nyere Toyota Yaris har nå gått 4000 km siden november og vi har ikke opplevd noen problemer med bilen. Den bare virker, akkurat som Toyotaen. Den krever ikke mye oppmerksomhet i det daglige, og vekker ikke de helt store følelsene hos meg som bilinteressert, men det behovet dekkes helt utmerket av fossil-Alfaen :)
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Thomas Parsli

Sitat fra: Griffel på fredag 02. mars 2012, klokken 07:57
Sitat fra: KristianW på fredag 02. mars 2012, klokken 00:25
Ikke imponert over listen av feil og mangler som dere trillingeiere har hostet opp. Rust på bremseskivene og lyd fra vinden utenfor er liksom høydepunktene. I tillegg til enkelte mekaniske lyder som sikkert stammer fra noe mekanikk.
Bare sjekk den lange listen over problemer med Leaf.
Heller nesten mot å bli med i trillingeierklubben deres ;)
Det er ingen tvil om at det er det inntrykket en sitter igjen med når en leser dette forumet, og med prisendringene på Trillingene ble de mye mer interesante igjen.

Jeg tror ikke man skal konkludere med noe som helst basert på hva noen få ildsjeler skriver på internett ;)

Sitat fra: Griffel på fredag 02. mars 2012, klokken 07:57
Nå kjenner jeg imidlertid en trilling eier som hadde tilsvarende problem med død bil på grunn av flatt 12V batteri etter en ukes fravær, og har hørt om minst en til, så denne "designfeilen" som vi med gode gamle PSAer ikke hadde ser ut til å være på begge sett med nykommere. Men det er jo tydligvis enkelt å komme rundt med en C-tec i baklomma.

Det er selvfølgelig feil på trillingene også, men det virker som om eierene ikke er like opptatt av elbil og derfor diskuterer mindre på elbilforum.no
Jeg tror mange ivrige Think/PSA-eiere har kjøpt Leaf og at det derfor blir mye diskusjoner rundt den bilen.
Hvis du ser på sammenhengen antall innlegg og solgte biler skjønner du tegninga...


Sitat fra: Griffel på fredag 02. mars 2012, klokken 07:57
En annen ting er at det ser ut til at hovedproblemet med Leaf er knyttet til smarttelefoner, og en her på forummet påstår at det skal være mulig og kjøre Leaft uten smarttelefon, og noen fler påstår at det lar seg gjøre også med andre smartttelefoner enn Iphone, bare med å modifisere noen "appser". Siden jeg ikke har smarttelefon heller jeg stadig litt mot Leaf men på grunn av pris kanskje alikevell mot Trilling.
Så med trilling trengs en ctec lader og med leaf en ctec og iphone så er 99% av problemene løst.

iPhone lar deg gjøre det samme fra en applikasjon som carwings på nett lar deg gjøre i en nettleser:
* Starte/stoppe lading, sette timer og sjekke status
* Starte/stoppe klimaanlegg, sette timer og sjekke status

Det er mao. fullt mulig å være lykkelig Leaf-eier selv uten mobiltelefon!

Og grunnen til at Nissan har fokusert på iPhone er nok relativt enkel:

* Android er fragmentert (man må støtte flere versjoner og et stort antall håndsett)
* Android kan skryte av store salgstall, men de inkluderer både gamle og "simple" håndsett som ikke er relevante
* Å støtte flere OS (eller telefoner) er ekstremt arbeidskrevende

Dette er ikke argumenter alle forstår (eller liker), så det blir en del "støy".

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Stjerneglis

#47
Nå er det jo slik at på internett og i samfunnet ellers også, at vi hører mest fra de som klager. De som er tilfredse hører man ikke så mye fra...  ::)
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Kris

Jeg synes både Thomas og Stjernegris har gode poenger her, så litt vanskelig å konkludere. Men hadde noen av bilene hatt graverende feil ville det vel dukket opp her.
Personlig syns jeg hele Facebook-kjøret til Nissan virker litt slitsomt. Jeg liker enkle systemer som har mindre svett markedsføring og dilldall. Hyppige oppdateringer og IT-relaterte problemer har jeg nok av på jobb;)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Ernie

Den eneste feil (av betydning) med i-MiEVen er at den koster kr. 60000 mindre nå enn da jeg kjøpt den i høst.


Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

erik e

Endelig "riktig" svar. :)  God helg. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Griffel

Sitat fra: Ernie på fredag 02. mars 2012, klokken 14:24
Den eneste feil (av betydning) med i-MiEVen er at den koster kr. 60000 mindre nå enn da jeg kjøpt den i høst.
Og det er ikke en feil som holder potensielle kjøpere tilbake. ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ronny

Sitat fra: Ernie på fredag 02. mars 2012, klokken 14:24
Den eneste feil (av betydning) med i-MiEVen er at den koster kr. 60000 mindre nå enn da jeg kjøpt den i høst.





Det er vel strengt tatt en Leaf feil det også ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

elektrolux

Og i enda større grad Nye Think som har falt godt over 100000 NOK siden i fjor.

Heldigvis ventet jeg til nå med å kjøpe meg noen slike.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

dere må huske her at  mitsubishi har altid laget gode biler  har før hatt en gamel lanser  som hvar gått  over 400tusen da jeg fikk  den å jeg kjørte minst 100 tusen uten å jøre noe med bilen ikke engang olje skift  å den gikk
jeg har en  i miev  i dag  å har  faktisk kjørt  mer en 20 tusen  å har hvert  i malaga med den  eneste som  jeg reagerte på i bynelsen hvar rekkevidden   jeg har fra før en reva  jeg kom lenger med  men så plutselig  kom jeg lenger med  i miven akurat som  det ble bedre ved ca 20 tusen

wat

Jeg ble påkjørt i rundkjøringa ved Værnes i går. Fikk en del skader på bilen. Men det er vel ikke akkurat bilen sin feil :-)
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

Edmund

Jeg har en Leaf, men klarer meg fint med min Samsung-telefon (Android).
Benytter FM-radioen ofte på telefonen og da er det uaktuelt med iPhone.
Se link på dette forumet for hvordan du kan bruke den modifiserte amerikanske versjonen for Android.
Nissan Leaf 500 km

hkaspenberg

P iOn:


  • Radio er feilmontert slik at når lysene går på, enten automatisk eller manuellt, så går lysene av i radioen.
  • Knappen for å kople ut ESP (XYZ, ABC etc) virker ikke, ihvertfall kommer det ikke noe lys i displayet slik som instruksjonsboka forklarer når den trykkes inn.

Noe annet har jeg ikke funnet hittil - etter 224 km ...  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

foxy

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 09. april 2012, klokken 12:00
P iOn:


  • Radio er feilmontert slik at når lysene går på, enten automatisk eller manuellt, så går lysene av i radioen.
  • Knappen for å kople ut ESP (XYZ, ABC etc) virker ikke, ihvertfall kommer det ikke noe lys i displayet slik som instruksjonsboka forklarer når den trykkes inn.

Noe annet har jeg ikke funnet hittil - etter 224 km ...  ;D

;-D Hans

ref esp - har du hold knappen inne i flere sekunder?
I-miev 2011
Asker

hkaspenberg

Sitat fra: foxy på mandag 09. april 2012, klokken 17:53
Sitat fra: hkaspenberg på mandag 09. april 2012, klokken 12:00
P iOn:


  • Radio er feilmontert slik at når lysene går på, enten automatisk eller manuellt, så går lysene av i radioen.
  • Knappen for å kople ut ESP (XYZ, ABC etc) virker ikke, ihvertfall kommer det ikke noe lys i displayet slik som instruksjonsboka forklarer når den trykkes inn.

Noe annet har jeg ikke funnet hittil - etter 224 km ...  ;D

;-D Hans

ref esp - har du hold knappen inne i flere sekunder?

Nei, det hadde jeg ikke før nå. Ved å holde knappen inne i minst 5 sekunder slåes ESP av. Et kort trykk slår den på igjen. Dette med et langt trykk står det ingenting om i instruksjonsboka.  ::) Stryk feil #2 fra listen!  ;D

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA