Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av anorway, søndag 30. juli 2017, klokken 10:32

« forrige - neste »

Skvulp

Når blir den norske konfiguratoren klar tror folk?
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

vegard89

Jeg vet ikke med dere, men jeg syntes det er vanskelig å ta stilling til disse vintertingene midt på sommeren.
Men mange ganger når jeg har kjørt til jobb på vinteren, har det vært akkurat så mye rim på speilene at jeg bare kan ta på varmen, så forsvinner det uten at jeg må gjøre noe. Fungerer også veldig bra mot dugg. Det har vært standard hos Audi i alle år og jeg syntes det er i overkant jalla at det ikke skal være standard her også.

Setevarme er digg hvis det er seriøst kaldt ute eller man har blitt skikkelig nedkjølt, men hadde det ikke vært for at varmeapparatet i bilen min hadde vært så dårlig tror jeg ikke jeg hadde trengt det.

Takluke bygger bare ned, jeg tror ikke det gir meg noenting. Noen som vet om man kan bruke takboks uten takluke på tm3?

LED-tåkelys er iallefall bortkastet. Syntes det var tøft i mine ungdoms år, men det har vel aldri vært nyttig.

Syntes jo det var fint med en lang trelist på dashboardet, hele designet er liksom bygget rundt den, det ser kanskje litt teit ut hvis det bare er noe slett plastikk der. Skjønner egentlig ikke at det er en mulighet engang.

Hvis den ikke har midtkonsoll, hva er da alternativet? Ingenting? Hvor legger jeg da alt rusk og rask fra lommene, bensinkort, rabattkort for bilvask og årevis gamle tyggispakker? Syntes på en måte det er digg at det er litt åpent, det der med å mure inn føreren i instrumenter og konsoller er jeg ikke noe fan av. Men det bør jo ikke føles som en varebil heller.

Så var det stereoanlegget da. Er lydpakken verd det eller ikke? Jeg er glad i god lyd, men derfor tror jeg på en måte at jeg uansett blir skuffet, at jeg ikke syntes det er bemerkelsesverdig bra.

Brede

Har hatt bil med rattvarme, har det ikke nå og har ikke savnet det ett sekund. Savner derimot varmetråder i frontrute fra tidligere bil.

Personlige preferanser..

RuneW

Sitat fra: Brede på fredag 04. august 2017, klokken 09:11
Har hatt bil med rattvarme, har det ikke nå og har ikke savnet det ett sekund. Savner derimot varmetråder i frontrute fra tidligere bil.

Personlige preferanser..

Hehe, jeg har det motsatt. Hadde varme i rattet på Leafen, men ikke i den nye bilen. Irriterer meg like mye hver gang jeg setter meg inn på en kald vinterdag...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Brede

Dette som er baksiden av å lage store utstyrspakker. Noen liker mest mulig utstyr, men så har du raringer som meg som ikke liker rattvarme og hater glasstak.  ;D

Thomas N

Sitat fra: vegard89 på fredag 04. august 2017, klokken 09:07
Jeg vet ikke med dere, men jeg syntes det er vanskelig å ta stilling til disse vintertingene midt på sommeren.
Men mange ganger når jeg har kjørt til jobb på vinteren, har det vært akkurat så mye rim på speilene at jeg bare kan ta på varmen, så forsvinner det uten at jeg må gjøre noe. Fungerer også veldig bra mot dugg. Det har vært standard hos Audi i alle år og jeg syntes det er i overkant jalla at det ikke skal være standard her også.

Setevarme er digg hvis det er seriøst kaldt ute eller man har blitt skikkelig nedkjølt, men hadde det ikke vært for at varmeapparatet i bilen min hadde vært så dårlig tror jeg ikke jeg hadde trengt det.

Takluke bygger bare ned, jeg tror ikke det gir meg noenting. Noen som vet om man kan bruke takboks uten takluke på tm3?

LED-tåkelys er iallefall bortkastet. Syntes det var tøft i mine ungdoms år, men det har vel aldri vært nyttig.

Syntes jo det var fint med en lang trelist på dashboardet, hele designet er liksom bygget rundt den, det ser kanskje litt teit ut hvis det bare er noe slett plastikk der. Skjønner egentlig ikke at det er en mulighet engang.

Hvis den ikke har midtkonsoll, hva er da alternativet? Ingenting? Hvor legger jeg da alt rusk og rask fra lommene, bensinkort, rabattkort for bilvask og årevis gamle tyggispakker? Syntes på en måte det er digg at det er litt åpent, det der med å mure inn føreren i instrumenter og konsoller er jeg ikke noe fan av. Men det bør jo ikke føles som en varebil heller.

Så var det stereoanlegget da. Er lydpakken verd det eller ikke? Jeg er glad i god lyd, men derfor tror jeg på en måte at jeg uansett blir skuffet, at jeg ikke syntes det er bemerkelsesverdig bra.
Setevarme forran er vel standard?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Geir68

Sitat fra: vegard89 på fredag 04. august 2017, klokken 09:07
Takluke bygger bare ned, jeg tror ikke det gir meg noenting. Noen som vet om man kan bruke takboks uten takluke på tm3?
TMC bekreftet at bilene de fikk se på lanseringen hadde fester for takbøyler under dekslet langs kanten av glasstaket. Det er vel ingen som vet noe om takluke overhode.

Sitat fra: Thomas N på fredag 04. august 2017, klokken 11:58
Setevarme forran er vel standard?

Ja, det er setevarma bak som tilhører priemium pakken.


Amoss

Sitat fra: vegard89 på fredag 04. august 2017, klokken 09:07
Noen som vet om man kan bruke takboks uten takluke på tm3?

Slik jeg har forstått det så er fester for takbøyler/takboks standard på alle Model 3. Men med alle forbehold, tror ikke jeg har sett noe offisielt på dette enda...
Model S 85D

lunitiks

#144
Kopier dette inn i adressefeltet (hele sitatet, også det siste):
Sitat
https://www.tesla.com/configurator/compositor/?context=design_studio_desktop&model=m3&size=2400&view=ÆÆÆÆÆ&options=ØØØØØ,ÅÅÅÅÅ

Så kan du erstatte ÆÆÆÆÆ med en av disse kodene (endrer perspektiv):

STUD_3QTR
STUD_SIDE
STUD_WHEEL
STUD_SEAT

Videre kan du erstatte ØØØØØ med en av disse (endrer lakkfarge). HUSK komma etter:

COL1-PBSB
COL2-PMSS
COL2-PMNG
COL2-PPSB
COL3-PPSW
COL3-PPMR

Hjulvarianter (ÅÅÅÅÅ):

W38B
W39B
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

#145
Sitat fra: lunitiks på søndag 29. oktober 2017, klokken 12:55
Kopier dette inn i adressefeltet (hele sitatet, også det siste):

Bare for å leke meg litt så kastet jeg sammen en kjapp side for å velge mellom disse valgene for å så se på disse bildene fra Tesla.

Tenkte kanskje det kunne være av interesse for noen flere? Har ikke noen side å legge det ut på, så legger det her som ett vedlegg. Lagre filen og omdøp den til en .html fil istedet for .txt som jeg måtte kalle den for å få lagt den til som vedlegg.

Liten skrift nederst:
Har selv sett på dette på en desktop computer, og har ikke lagt noe jobb i å gjøre den tilgjengelig på andre/mindre enheter osv... Har heller ikke giddet å teste den på annet enn primær-nettleseren min (Firefox), så ingen garanti at den vil fungere som forutsatt under noen andre omstendigheter... Men bør vises skapelig på alle standardnettlesere med en skapelig skjermstørrelse/oppløsning.

Enjoy! :)



Edit: Og om noen finner ut av noen flere koder som kan (miss)brukes så bare si i fra :)
Model S 85D

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amoss

Flott at det fungerer :)  Men dette er jo rimelig standard konforme nettlesere så burde egentlig bare mangle :p

Håper i alle fall at noen flere enn meg har glede av dette  :)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA