Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av anorway, søndag 30. juli 2017, klokken 10:32

« forrige - neste »

anorway

Konfiguratoren er klar, hvertfall for noen kunder.

Hvordan vil du konfigurere din Model 3?







Rolf Gjerdsjø

#1
Omtrent som S'en tror jeg. Premium + AP + 19" (og hengerfeste ;)). Farge aner jeg ikke ennå, men har heldigvis god tid til å vente. Står mellom blå, rød og midnight silver akkurat i skrivende stund.  :)

Edit: Glemte å skrive Long range og AWD.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

GOS

Blå bil med alt av tillegg INKLUDERT tilhengerfeste
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Mazzbot

Longer range
Premium
19"
Blue metallic

51 500$

Fruen kjører en bil med 4x4 , har kun brukt den to ganger i år selv om vi er mye på fjellet .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Løve

Vil nok avbestille, men avvventer og ser hva konkurntene kommer med nå i høst. Å vente til 2019 for å få en bil som ble reservert i mars 2016 er for dumt.

krister461

#5
Blir fort standard batteri, rød eller grå, autopilot og premium og sikkert 3.parts 19'' felger. Perfekt bil nr 2.

Vesel

#6
Skal ha:
  • Premium-pakke ($5000). Lærseter og godlyd er et must. Glasstak er også skikkelig kult.  :D
  • Enhanced Autopilot ($5000). I tillegg til SC-nettverket, så er det Autopiloten og planene for FSD som skiller en Tesla fra hvilken som helst annen elbil. Absolutt must!
  • 19"-sportsfelger ($1500). Hadde egentlig foretrukket mindre hjul, men de mørke Aero-felgene er så stygge at det neppe blir aktuelt med dem. Mindre hjul gir nemlig lengre rekkevidde, mindre støy, bedre akselerasjon og billigere dekk.

Ikke bestemt meg ennå:

  • Større batteri ($9000). Skal sannsynligvis ha. Argumentet mot å bruke 80 000 kr på dette er at 350 km reell rekkevidde egentlig holder. Supercharger-nettverket blir bare større og større, og det samme gjør det offentlige hurtigladernettverket. Samtidig kan det være greit å ha god rekkevidde når man er på ferie og oppholder seg i grisgrendte strøk, langt fra superchargerne. Men hvor ofte gjør jeg det da egentlig? Er det verdt 8000 kr i året når jeg anslår jeg vil ha bilen i 10 år? Et større batteri vil dessuten lade litt raskere og vil kunne holde seg bedre, siden man ikke behøver å lade det til 100% like ofte. Det vil også være betryggende med stort batteri om man kjører med takboks eller tilhenger, kjører på autobahn eller kjører lange distanser når det er skikkelig kaldt ute. Dessuten svekkes batteriene med alder og bruk, og da det er greit å ha noe å gå på. Men kanskje kan man retrofitte et 110 kWh-batteri om noen år?
  • Farge ($0-1000)
  • FSD ($3000). Skal definitivt ha dette med en gang det gir mer autonomi enn autopiloten gjør. Problemet er at det kan ta flere år til med utvikling, og så skal det godkjennes, også av norske myndigheter. Tar det lang tid, så tror jeg at jeg kan sitte igjen med mer enn de $1000 kr ekstra det koster å kjøpe FSD i ettertid,  ved å investere disse $3000 i kryptovaluta eller aksjer.
  • AWD. Sannsynligvis ikke. Kommer an på prisen. 20-30 000 kr går bra. 50 000 blir for dyrt. Virker meningsløst for meg i California og sørover i Europa, men kan være kjekt å ha på norske vinterveier.
  • Tilhengerfeste. Kommer an på prisen. 5000 kr går bra. 15 000 blir for dyrt. Hvor ofte vil jeg egentlig bruke det?

Skal ikke ha:

  • Ingenting. Alt er egentlig interessant.  :laugh:

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Birger

Sitat fra: Løve på søndag 30. juli 2017, klokken 11:27
Vil nok avbestille, men avventer og ser hva konkurrentene kommer med nå i høst. Å vente til 2019 for å få en bil som ble reservert i mars 2016 er for dumt.

Det blir nok fort det for vår del også. Her i huset er vi skeptiske til bagasjerommet, prisene på oppgraderinger er stive, ikke tilhengerfeste, leveringstiden begynner å se tvilsom lang ut. Vi har en S og er fornøyd med den, men det spørs om ikke den andre diesel bilen byttes inn i en  Hyundai Ioniq, Zoe eller lignende.

Model 3 ser ut til å gi for lite og bli for dyr.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

mthoring

Har en TMS på vei, hvis jeg skulle byttet ut bil nr 2 med TM3 så ville jeg gått for minimum spek, det eneste jeg kunne vurdert å koste på er hengerfeste og oppgradert batteri. Man får mye for pengene hvis man går for $35k-modellen, det er på tilleggene at Tesla tjener penger.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

alagerqv

Hengerfeste kommer jo ikke?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Olemann


Hr Musk er en smart fyr, skaper interessen med innstegsmodell rundt NOK 300-350K (se bare hva norske journalister gang på gang messer om), samtidig som han utmerket godt vet at kjøpere av TM3 er techno-freaker som ikke vil ha en skrapet sparekasse.  Han priser derfor pakkene solid opp slik at et bil den typiske kjøper vi ha koster +- NOK 500 K.   (Autopilot, Long range, AWD, Premium ++)

Slik oppnår han både å holde sitt løfte om folkebilen OG skaffe seg en trivelig bunnlinje.  Smart fyr :-)

Brede

Ikke nevn hengerfeste vær så snill.  ;D
Alle Model 3-trådene gjelder jo hengerfeste snart.  :-X

Muffinman

Ser ut som ribbet standardutgave vil være det beste kjøpet, men så virker den jo å være ekstremt ribbet også. I tillegg er utstyret bundlet i pakker, slik at det vil være veldig dyrt om man skal ha noe som helst ekstra. Den konkurrerer nok greit mot andre elbiler, men jeg frykter den vil tape mot selv de billigste fossilene både på totaløkonomi og utstyr i standardversjon. Det blir jo tross alt en temmelig dyr bil, selv i rimeligste utgave. Og jeg vet ikke engang om det er mulig å få kjøpt bil uten varme i forsetene lenger i Norge.

De andre elbilene vil vel etterhvert matche i rekkevidde/pris, og ha mer standardutstyr.

Men mulig det vil komme en egen spec for kalde klima.

Rolf Gjerdsjø

Det som kan "redde" Tesla litt akkurat der er hva BMW gjør med nye 3-serie, den ryktes å komme som elbil. Da blir på en måte kompakt-premium-sedan-klassen etablert med de to viktigste (eneste) aktørene med den vanlige ribbede entrylevel-modellen.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Knut Røe

For meg var denne lanseringen et mageplask. Priser og levering er way off, i det minste for Europa. De satser vel på å selge mye på hype og tjene godt på det, uansett hva prisen er.
Enda vi skriver 2019 har det nok kommet minst et par-tre aktuelle modeller til på markedet.
De har ikke monopol på biler men vil gjerne ha Apple markedsposisjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA