Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurranse i premiumsegmentet....!

Startet av nien, onsdag 26. juli 2017, klokken 01:24

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 16. august 2017, klokken 10:15
Leste en tysk artikkel forleden dag. Der stod det at BMW iNext skulle bli vesentlig billigere enn de 60.000 Euro e-Tron skal koste. Om den koster 60000 euro snakker vi om knappe 500000 i Norge.
Synes bestandig de spår bilene billigere enn de blir.
Men det er bedre at de antas billige enn dyre.

INext er en bil jeg gleder meg til, veldig kult om den blir i fornuftig bilklasse. Har egentlig alltid ønsket meg en BMW selv om jeg aldri har hatt det selv.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 16. august 2017, klokken 10:50
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 16. august 2017, klokken 10:15
Leste en tysk artikkel forleden dag. Der stod det at BMW iNext skulle bli vesentlig billigere enn de 60.000 Euro e-Tron skal koste. Om den koster 60000 euro snakker vi om knappe 500000 i Norge.
Synes bestandig de spår bilene billigere enn de blir.
Men det er bedre at de antas billige enn dyre.

INext er en bil jeg gleder meg til, veldig kult om den blir i fornuftig bilklasse. Har egentlig alltid ønsket meg en BMW selv om jeg aldri har hatt det selv.

iNext blir visst veldig lik i-Pace i proporsjoner

fantonsen

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 16. august 2017, klokken 10:15
Leste en tysk artikkel forleden dag. Der stod det at BMW iNext skulle bli vesentlig billigere enn de 60.000 Euro e-Tron skal koste. Om den koster 60000 euro snakker vi om knappe 500000 i Norge.

Har du en link til artikkelen?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Stikkkontakt

#33
Sitat fra: fantonsen på onsdag 16. august 2017, klokken 14:30
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 16. august 2017, klokken 10:15
Leste en tysk artikkel forleden dag. Der stod det at BMW iNext skulle bli vesentlig billigere enn de 60.000 Euro e-Tron skal koste. Om den koster 60000 euro snakker vi om knappe 500000 i Norge.

Har du en link til artikkelen?


http://www.sueddeutsche.de/auto/elektromobilitaet-wie-die-deutschen-hersteller-beim-e-auto-an-die-spitze-kommen-wollen-1.3620354

Bilen refereres til som e-tron eco. Det tror jeg bare er en skrivefeil eller misforståelse. Det er en benevnelse verken jeg eller han google har hørt før.

Auto Motor und Sport skriver i en artikkel idag at de ikke regner med at e-tron vil koste under 80000. Og at i-pace vil koste 75000.

schcar

Hvis basisprisen blir euro 80.000 + utstyr så signerer jeg en Model X i nåværende kampanje selv om jeg har reservert Q6.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Counterpointer

Sitat fra: schcar på torsdag 17. august 2017, klokken 12:45
Hvis basisprisen blir euro 80.000 + utstyr så signerer jeg en Model X i nåværende kampanje selv om jeg har reservert Q6.
X er jo fremdeles dyrere......

Tellus

De 80.000 antar jeg inneholder lokale avgifter.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på torsdag 17. august 2017, klokken 15:07
De 80.000 antar jeg inneholder lokale avgifter.

80.000 tilsvarer 625.000 kroner i Norge. Da har jeg brukt 9,3 i eurokurs. Euroen kan fort være 8,5 når de første e-tron skipes til Norge.

Knut Røe



Stikkkontakt

http://www.autobild.de/videos/video-porsche-macan-elektro-2022-12219807.html

218,326 og 435 hk.
500 km
Ikke en cent dyrere enn tilsvarende motorisert Macan med forbrenningsmotor.

Counterpointer


schcar

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. august 2017, klokken 15:41
Sitat fra: Tellus på torsdag 17. august 2017, klokken 15:07
De 80.000 antar jeg inneholder lokale avgifter.

80.000 tilsvarer 625.000 kroner i Norge. Da har jeg brukt 9,3 i eurokurs. Euroen kan fort være 8,5 når de første e-tron skipes til Norge.

ØH blir det ikke 744.000 nok
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

schcar

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 17. august 2017, klokken 14:28
Sitat fra: schcar på torsdag 17. august 2017, klokken 12:45
Hvis basisprisen blir euro 80.000 + utstyr så signerer jeg en Model X i nåværende kampanje selv om jeg har reservert Q6.
X er jo fremdeles dyrere......
Du får en X75 i øyeblikket under nok 700.000 og med 100 % finansiering med rente 0,25 % - slå den!
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Knut Røe

Sitat fra: schcar på torsdag 17. august 2017, klokken 22:22
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. august 2017, klokken 15:41
Sitat fra: Tellus på torsdag 17. august 2017, klokken 15:07
De 80.000 antar jeg inneholder lokale avgifter.

80.000 tilsvarer 625.000 kroner i Norge. Da har jeg brukt 9,3 i eurokurs. Euroen kan fort være 8,5 når de første e-tron skipes til Norge.

ØH blir det ikke 744.000 nok
Han har nok trekt fra 19% mwst, tysk moms.
Godt mulig denne bilen blir billigere enn de fleste her til lands tror?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA