Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurranse i premiumsegmentet....!

Startet av nien, onsdag 26. juli 2017, klokken 01:24

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Det er ikke pengene som er utfordringen. Utfordringen er å finne partnere, planlegging, byggetillatelser, osv. Ting tar tid, og det er lite som kan gjøres for at ting skal gå raskere. Det eneste man kan gjøre er å jobbe med flere ladestasjoner i parallell, og da er det slik at skal du klare å rulle ut ett ladenettverk *raskt*, så må du ha mange hundre ansatte som kun driver med planlegging og administrasjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. august 2017, klokken 12:24
Det er ikke pengene som er utfordringen. Utfordringen er å finne partnere, planlegging, byggetillatelser, osv. Ting tar tid, og det er lite som kan gjøres for at ting skal gå raskere. Det eneste man kan gjøre er å jobbe med flere ladestasjoner i parallell, og da er det slik at skal du klare å rulle ut ett ladenettverk *raskt*, så må du ha mange hundre ansatte som kun driver med planlegging og administrasjon.

Nettopp. Det finnes også bare en gitt mengde elektroinstallatører i hvert land som kan påta seg slike jobber, og kraftselskapene er en flaskehals på de stedene det trengs nye trafoer osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bmw2002

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. juli 2017, klokken 07:11
Tilbyr de autopilot, 7-seter, hengerfeste og ladenettverk er jeg absolutt interessert.

Men dollaren har nå svekket seg og er nå i 7,95. Fortsetter dette fallet settes nyprisene hos Tesla ned. Antakelig det vi ser komme nå med "showroom discount" til folk som har bestilt og har biler på vei.

7 seter vil de ikke tilby. Men autopilot nivå 3, hengerfeste og 2000 ladestasjoner frem til 2020 er vel bekreftet.

Stikkkontakt

En S75D koster 82510 euro med norsk utstyr(basispris i D er en ribbet utgave ingen kjøper)
Det er absolutt ingen magasiner eller nettsider jeg har lest som spekulerer i en så høy startpris.
Utviklingssjefen hos Audi sa vel at den skulle koste mindre enn Q8. Q8 er en coupeutgave av Q7 med den merprisen det måtte føre til. Jeg tipper 70-75000 euro inkl mwst.

Knut Røe

Disse 82510 er vel inkludert 19% mwst?
At vi kan få en pris i Norge fra 600 og oppover ser jeg ikke bort ifra. Det vil bli en storselger og ta mange kunder fra Tesla. Supercharge og autopilot til side, Audien er helt sikkert bedre på noe enn Teslaen.

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på lørdag 05. august 2017, klokken 20:06
Disse 82510 er vel inkludert 19% mwst?
At vi kan få en pris i Norge fra 600 og oppover ser jeg ikke bort ifra. Det vil bli en storselger og ta mange kunder fra Tesla. Supercharge og autopilot til side, Audien er helt sikkert bedre på noe enn Teslaen.
Audi kommer til å ta ut det de kan av markedet. Det gjør alle så de kommer ikke til å komme med noen pris som er lavere enn det som det ligger ann til.

De har sagt de vil ligge under Tesla Model X, så faller prisen på den ytterligere så er det litt håp. Men da er det nok X90 ikke X75 vi snakker om....

Merk mine ord

Knut Røe

90 er utgått men ut fra det du sier så vet du sikkert mer enn de fleste her.
Det blir fort færre salg hvis den havner på 800-850 istedet for 600, men det blir jo mer eksklusivt da, og de får nok mange salg uansett på det som sannsynligvis blir en bil produsert i ganske begrenset mengde.

Stikkkontakt

Sitat fra: tiger`n på lørdag 05. august 2017, klokken 20:33
90 er utgått men ut fra det du sier så vet du sikkert mer enn de fleste her.
Det blir fort færre salg hvis den havner på 800-850 istedet for 600, men det blir jo mer eksklusivt da, og de får nok mange salg uansett på det som sannsynligvis blir en bil produsert i ganske begrenset mengde.

850000 er utenkelig. Det betyr 110000 Euro på kontinentet=fullstendig uselgelig. Det er dyrere enn RS6.
Husk at en SQ7 koster ca 90000 Euro. Det er ikke mange tyskere som ville valgt e-Tron foran den til samme pris. Ikke mange nordmenn heller.
Ta også med at rabatter i Tyskland typisk er 15 +/- 3%. Det prisnivået må Audi DE og deretter Audi Norge ta innover seg. Jeg kjøper selvsagt min e-tron i et annet land om den er billigere der. EA8-garanti får man i alle land og da har man 5 års europagaranti og de står med åpne armer når du kommer til Møller for å klage

Counterpointer

En pris på mellom 7 og 800 vil falle mellom disse alternativene.
Tror den havner der et sted, avhenger mye av utstyrsnivå de vil legge seg på som standard også og hvilke tilvalg som blir mulig. Audi er jo ikke helt ukjente med å ha en del en kan krysse av på...

Håper det blir noen antydninger på visningen på Ekebergresturanten

Knut Røe

Jeg liker det du sier. Kanskje blir det en Audi på meg hvis prisen er spiselig  :laugh:
Det gir mening også. Husk at de fleste biler egentlig ikke er dyre. Det er norske avgifter som i alle de år har gjort de svært dyre.
Har jeg feil hvis jeg antar at dette er en bil som stort sett lages og selges for det norske markedet? Tror de på noe salg i kontinentet på denne bilen? Vil den selges i US f.eks?

Hyperstress

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 05. august 2017, klokken 20:52
En pris på mellom 7 og 800 vil falle mellom disse alternativene.
Tror den havner der et sted, avhenger mye av utstyrsnivå de vil legge seg på som standard også og hvilke tilvalg som blir mulig. Audi er jo ikke helt ukjente med å ha en del en kan krysse av på...

Håper det blir noen antydninger på visningen på Ekebergresturanten
Jeg tror du treffer godt med det anslaget :)  750 og rimelig godt utstyrt som standard. Tror jeg..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

amado88

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 03. august 2017, klokken 21:04
7 seter vil de ikke tilby. Men autopilot nivå 3, hengerfeste og 2000 ladestasjoner frem til 2020 er vel bekreftet.
Hvordan vet du at det ikke vil bli tilbudt 7-seter? For meg er det en dealbreaker, men foreløpig virker dette helt uavklart.

Stikkkontakt

Sitat fra: amado88 på mandag 07. august 2017, klokken 12:09
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 03. august 2017, klokken 21:04
7 seter vil de ikke tilby. Men autopilot nivå 3, hengerfeste og 2000 ladestasjoner frem til 2020 er vel bekreftet.
Hvordan vet du at det ikke vil bli tilbudt 7-seter? For meg er det en dealbreaker, men foreløpig virker dette helt uavklart.

Lengden fra bakdører til bakluke er ihvertfall lang nok til at det er ok plass til 2 noenlunde seter i tredje rad.

bmw2002

Sitat fra: amado88 på mandag 07. august 2017, klokken 12:09
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 03. august 2017, klokken 21:04
7 seter vil de ikke tilby. Men autopilot nivå 3, hengerfeste og 2000 ladestasjoner frem til 2020 er vel bekreftet.
Hvordan vet du at det ikke vil bli tilbudt 7-seter? For meg er det en dealbreaker, men foreløpig virker dette helt uavklart.

I diverse informasjon fra Audi har det vært opplyst at bilen er 5 seter, i motsetning til konseptbilen som er 4 seter.

Stikkkontakt

Leste en tysk artikkel forleden dag. Der stod det at BMW iNext skulle bli vesentlig billigere enn de 60.000 Euro e-Tron skal koste. Om den koster 60000 euro snakker vi om knappe 500000 i Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA