Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dårlig syn og bilkjøring

Startet av Huawei90, tirsdag 25. juli 2017, klokken 06:30

« forrige - neste »

Huawei90

Noen som vet hva reglene er?  :police:

Føler at jeg begynner gradvis å se dårligere, men har ikke tid til å sjekke synet mitt akkurat nå. Hvor dårlig syn kan man ha og fortsatt kjøre?

Tro meg: jeg har ikke så dårlig syn at jeg er til fare for noen andre, men tenker sånn 6 måneder - 2 år frem i tid, så bør jeg nok inn og sjekke øynene for en synstest. Fant noe info her, men vet ikke om det er oppdatert? er dette noe man sjekker når man tar lappen (tror ikke jeg gjorde det)?
- Johnny fra Løten

cra

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men for din egen del (og forsåvidt andres, når det gjelder bilkjøring) så kan det være lurt å ta en synstest når du er rundt 40, og spesielt hvis du merker selv at du ser dårligere. Du blir slitnere av å se dårlig, så briller kan være en god investering, og spare deg for hodepine etc.

Synet ditt blir neppe så pluytselig dårlig at du utgjør en fare i trafikken over natta, men en synstest i løpet av et halvår er sikkert lurt. Da vil du også få en pekepinn om når du evt vil kunne få  bruk for briller.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Oddaa

Jeg vil vel egentlig ikke anbefale å gamble med dette... Synstesten er veldig fort gjort, med mindre du har lang vei til nærmeste optiker da...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Huawei90

Ja, tusen takk for svar. Skal snart hjem til hjembygda og er allerede i gang med å hive meg over telefonen for å bestille synstest hos en optiker.

@cra, du har rett. Merker at hodet har blitt ganske "tungt" i det siste og at jeg har litt hodepine etter klokken 8.
- Johnny fra Løten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA