Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeproblem

Startet av Britt-Olave Olstad, søndag 23. juli 2017, klokken 02:09

« forrige - neste »

Britt-Olave Olstad

Batteriet lyser rødt når jeg setter i ladeledningen. Prøver å lese instruksjonsbok, men finner ingen hjelp. Hva er problemet tro?

krl

Ring til Mercedes 24h veihjelp: +4767908300.

Softblue

Selv om laderen lyser rødt, så vær litt tålmodig og se om den skifter til grønt. Noen ganger tar det litt tid. Hvis det fortsatt lyser rødt, forsøk en annen kontakt eller annen strømkurs.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Rav4_EV

Dersom batteriet lyser rødt er det veldig varmt  :laugh:
!
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Britt-Olave Olstad

Bilen lader ser det ut til, men har aldri opplevd rødt batteri. Rødt pleier bety "fare". Jeg prøver en annen kontakt neste gang. Bør vel kontakte verksted om det ikke endres eller?

KTS

Om det ikke blir grønt på en annen kontakt, så må du kontakte forhandler for å få en ny ladekladd. Har vært noen med feil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA