Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilling av Kona

Startet av Counterpointer, lørdag 15. juli 2017, klokken 01:06

« forrige - neste »

Acustica

Sitat fra: TM på fredag 08. september 2017, klokken 18:43
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 07. september 2017, klokken 20:14
Kontaktene er ikke nummererte. Min er hvertfall ikke det.

Men kønummer 222 står svart på hvitt.

Forøvrig en interessant tanke  trykkertor
Det er vel ingen som har bindende kontrakt ennå ? Jeg vil anta at når vi skriver en endelig kontrakt så vil de sorteres i henhold til kønummeret. Siden Leaf nå er ute med prisene sine bør vel ikke Hyundai vente så altfor lenge.

Spurte i går faktisk, Hyundai Norge sier intet nytt før 2018.


Trond.m

Noen som vet hvor mange er det som har reservert Kona EV til nå ?

Kjetil1986

– Det er 2000 som har meldt sin interesse for bilen. Vi skal snart starte opp med reservasjoner. Da får vi vasket denne listen, så får vi se hvor mange det blir da, sier Stenbo.

Kopiert fra artikkel på DN.no (13.09.17)
Model 3 long range 2021

trykkertor

Håper de da har tenkt å forholde seg til det som står i eposten til oss 2000, og ikke finner på en ny kø.
For det står da vitterlig: (mine uthevinger)

SitatDitt kønummer: xyz
Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer.

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å legge inn en reservasjon/bestilling på KONA, har du med dette kønummeret sikret din plass for levering av bil.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på søndag 17. september 2017, klokken 23:03
Håper de da har tenkt å forholde seg til det som står i eposten til oss 2000, og ikke finner på en ny kø.
For det står da vitterlig: (mine uthevinger)

SitatDitt kønummer: xyz
Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer.

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å legge inn en reservasjon/bestilling på KONA, har du med dette kønummeret sikret din plass for levering av bil.
Det vil nok gå forholdsvis bra. Høyst sannsynlig vil mange rykke opp flere plasser. De som har høyest nummer vil rykke mest frem tror jeg.

Når de kommer med spesifikasjoner og forpliktende kontrakt vil mange trekke seg.

Jeg har spesifikke krav selv og mange reservasjoner på forskjellige biler, så sannsynligheten for at jeg kansellerer er stor. Da vil alle som er bak 222 rykke en plass frem

trykkertor

Joda knut. Men det jeg er redd for er at jeg med mitt nummer, så bestiller bil på kontrakt, la oss si 2 uker etter de begynte med kontrakter.
Så får jeg vite at "mitt nye kønummer" er 400 plasser lenger bak, fordi så mange har tegnet faktisk kontrakt før meg.

Hvor lenge varer mitt kønummer i interessekøen?
Kan jeg bestille bilen på kontrakt 1 måned før levering starter, og beholde kønummeret fra eposten?
Når går toget for å benytte meg av det nummeret?

ludwig_holberg

Det blir opp til Hyundai. Tipper de ikke lar køplassen beholde fortrinn så alt for lenge - de vil formodentlig tenke at de tjener på å skape et bestillingspress.

tuono

Nå har vi jo sett hvordan "køordningen" fungerte hos Opel..... Logistikk og diverse andre ukjente faktorer viste seg å overstyre listene og bestillingsdatoer.

Goggen123

Problemstillingen til trykkertor er vel relevant for alle slike "forhondsreservasjonsløsninger". Også nye Leaf, hvor noen har betalt inn depositum - hvordan prioriteres de med depositum som tenker seg om litt vs. de som allerede har inngått kontrakt direkte i butikk?

brako79

En kompis meldte seg på reservasjonen i går, han fikk 272x.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

trykkertor

Var det reservasjon i butikk, eller interesse via nettside han meldte seg på?

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

brako79

Sitat fra: trykkertor på fredag 22. september 2017, klokken 13:29
Var det reservasjon i butikk, eller interesse via nettside han meldte seg på?
Nettsiden
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Goggen123

Jøss, ligger ikke så verst an med 19x da. Jeg reserverte slutten av juni

Trond.m

Reserverte 13.7. Fikk da nummer 26x, så det gikk ikke så fort i starten.
Fikk følgende info fra forhandler nylig, men det bør vel alltid tas med en klype salt. "Bilene starter produksjon i april, juli/august levering".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA