Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilhjelpen.no introduserer Zencar's nye ladekladd med "Chiptuning" og temp sen

Startet av elektrolux, lørdag 22. juli 2017, klokken 08:48

« forrige - neste »

elektrolux

Denne kabelen mener vi er den ultimate mode 2 kabelen.

Lekkert og solid innpakket og velprøvt teknikk, og nå med "chiptuning" av ladestyrken.

Ristefunksjonen er der fremdeles, men med chippen er det en lek å endre ladestyrken mellom 6-8-10-14-16A.

Temperatursensor er en selvfølge.

Display gir full kontroll over ladingen med verdifull informasjon om spenning, strøm og temperaturer. Liker du å følge med på bilens forbruk er dette kabelen for deg.

Kommer med type 1 og type 2 pistoler mot bil, og med Elbilhjelpen.no sine hyggelige priser

Mer om kabelen type 1 kabelen her: og type 2 kabelen her:
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ElProff

Det er vel ikke pr definisjon ikke lov å lade elbil mer enn 10A på vanlig Schuko-kontakt.
Så alternativet er å klipe av plugg og sette blå 216 CEE plugg?
Tesla X100D
Opel Ampera-e
Hammerfest

elektrolux

Nesten riktig: Det er ikke lov å legge opp Schuko stikk sikret med mer enn 10A for lading av elbil.

For å ikke belaste denne kretsen mer en 80% kan denne kladden stilles ned til 8A, eller til og med 6A for optimal sikkerhet.

Det er ikke forbudt å lade med 16A fra Schuko, og finner du et stikk som er sikret med 16A sikring kan det i enkelte tilfeller være hensiktsmessig å kunne lade maksimalt raskt. Med 14A trinnet kan også en 15A kurs utnyttes ganske optimalt.

Temperatursensor reduserer faren for varmgang i stikket, men vær oppmerksom på koblingspunkter langs kursen også kan ha høy overgangsmotstand og kan bli varme.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA