Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2 lader Kiwi Ålgård - fast kabel?

Startet av spirrevipp, torsdag 20. juli 2017, klokken 18:19

« forrige - neste »

spirrevipp

Fortum har en lader på Kiwi Ålgård som er merket:

400V 63A Type 2 cable og "C - TYPE 2 - FAST KABEL"

Er det bare å plugge inn og lade her uten at man trenger egen type 2 kabel?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

sjokomelk

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 20. juli 2017, klokken 18:19
Er det bare å plugge inn og lade her uten at man trenger egen type 2 kabel?
Ja, men husk at prisen er 2,50kr/min på denne. Så hvis du ikke har en Renault Zoe som kan ta 43kW, så ville jeg heller ha plugget meg inn på noe annet til en billigere penge.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

spirrevipp

Takk for svar!

Så at prisen var drøy ja... blir i tilfelle en nødløsning dersom jeg ikke har nok til å komme meg helt til Lyngdal. Har ikke  type 2 kabel eller chademo adapter, og siden jeg får begge i forbindelse med ny bil til høsten så er det litt kjipt å kjøpe kun for denne ene turen.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

sjossang

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:11
Takk for svar!

Så at prisen var drøy ja... blir i tilfelle en nødløsning dersom jeg ikke har nok til å komme meg helt til Lyngdal. Har ikke  type 2 kabel eller chademo adapter, og siden jeg får begge i forbindelse med ny bil til høsten så er det litt kjipt å kjøpe kun for denne ene turen.

Jeg spurte om chademo-adapteret følger med på min bil også (som jeg skal få sept/okt), men fikk bekreftet at det bare var Type2 i tillegg til UMC.

Hadde vært fint med Chademo i tillegg, og jeg kommer til å kjøpe en via TOCN :)
Y LR hvit/hvit

spirrevipp

Ja, kun type 2 som følger med bilen. Chademo var en liten referral bonus.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA