Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer du e-up? Sommerkampanje☀️ Løp og kjøp! Anbefales varmt!

Startet av Skynet, mandag 17. juli 2017, klokken 22:02

« forrige - neste »

Skynet


odahle

Noe forteller meg at du fort jobber for Møller Bil? Uansett, Nissan Leaf 30 bla. ligger altfor nær e-up! i pris til at det vil være fornuftig i dag. Det er i alle fall mine tanker om bilkjøp per. 18.07.

Når det gjelder støynivå må vi ha en ganske forskjellig oppfattelse av akkurat det. Hos meg er det lite tvil om at e-up! er den som slipper inn mest støy, spesielt fra dekk.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

jankph

Som eier av en e-up! selv er jeg i og for seg enig med trådstarter at det er en god bil, men om det er det beste kjøpet uansett hva er jeg nok ikke uforbeholdent enig i. Til mitt (og min familes) bruk og behov er e-up! helt perfekt.  Leafen og Soulen er for stor, trillingene for trange, i3en for dyr, Ampera-e altfor dyr, e-Golfen det nest beste og slik kan jeg egentlig fortsette med alle de andre elbilene. Naboen har e-Golf og det fordi det var det som var det beste valget for han akkurat nå. Det finne smange gode argumneter for e-up! og mage imot og slik vil det være for alle biler. For noen er rekkevidde viktigst, for andre er det plassen innvendig, for meg var det hvor liten og lettkjørt den var, ikke minst de ulike rekuperasjonstrinnene. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke brukte den gamle dieselbilen som innbytte for å få en helt ny e-up!, men i stedet valgte en to år gammel bruktbil. Og når jeg angrer så er det bare fordi jeg er blitt så glad i e-up!en at den er blitt bil nummer 1 i stedet for bil nummer 2, slik at vi egentlig kunne klart oss helt fint uten den gamle bilen.

Hva støy angår kjenner jeg for litte til de andre elbilene men jeg vet av erfaring at dekkdimensjon og -merke/-mønster spiller en stor rolle der. Det behøver ikke nødvendigvis være bare bilen som betyr noe.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Elmo

Fant ikke den sommerkampanjen noe sted jeg :-1-:
Trenger ikke ny eUp selv for jeg har jo en og er veldig førnøyd med den, men kjenner noen som kanskje kunne tenke seg ny med avslag fremfor en ett år gammel.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jankph

Link til sommerkampanje:
https://www.volkswagen.no/no/kjope-bil/kampanjer.html
Ingen direkte pris, men om man går videre til en forhandlerside så nevnes det det en pris i underkant av 200tusen, f.eks. hos min lokale ser det slik ut:
http://www.volkswagenkampanje.no/sommerdager/gromstad-auto/e-up!.html
E A Bryn kjører en kampanje med 198tusen:
http://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/e-up/

Om det er helt den samme som trådstarter har til 209tusen er ikke mulig å se, men det burde vel være mulig å prute seg til den prisen...
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA