Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Informasjon på My Tesla

Startet av ltnp, lørdag 08. juli 2017, klokken 23:53

« forrige - neste »

ltnp

Hei, jeg har bestilt en 100D og følger med på My Tesla regelmessig. Jeg har noen spørsmål angående informasjonen som blir lagt ut på siden. Er det skik at Tesla legger ut mer info om andre tjenester/ ekstra utstyr som ikke er bestilt? Eksempel er at jeg har fått instruksjonsboken til Chademo lader til Tesla men jeg kan ikke se noen sted at jeg skulle få med meg en slik overgangs del. Er dry vanlig at alle får mer info om andre ekstra utstyr som ikke er bestilt?

Videre så har jeg også fått en email som viser hvordan jeg kan bruke autopilot på bilen, men i følge Tesla så har jeg heller ingen autopilot... hvorfor får jeg en email som forklarer bruken av min autopilot når Tesla sier at jeg ikke får det likeve.

Tusen takk alle sammen hvis noen kan hjelpe meg :)

mthoring

Sitat fra: ltnp på lørdag 08. juli 2017, klokken 23:53
Hei, jeg har bestilt en 100D og følger med på My Tesla regelmessig. Jeg har noen spørsmål angående informasjonen som blir lagt ut på siden. Er det skik at Tesla legger ut mer info om andre tjenester/ ekstra utstyr som ikke er bestilt? (....)

Hei. Jeg og har fått info om bla. Chademo adapter uten å ha bestilt, så de legger nok med samme dok uansett.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Tuten

Mener selger fortalte meg at Chademo-adapter nå er inkludert med nye biler. Noen som kan bekrefte dette?
2017 Model S 75D

turfsurf

Det er i så fall nytt. Type 2 kabel er inkludert nå.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

Chademo-adapter få du rimeligst om du kjøper gjennom tesla-klubben (tocn)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Tuten

Kanskje det var type 2 kabel ja. Tenkte ikke noe mer over det siden det lå manual på chademo-adapter på MyTesla også.
2017 Model S 75D

ltnp

Hei og tusen takk for alle svar!

Jeg fikk nylig en ny melding om hvordan jeg kan aktivere autopilot på bilen min. Selger mener igjen at autopilot ikke er inkludert. Noen av dere som opplever å få info om ulike funksjoner dere ikke har på bilen? Jeg synes bare at det er merkelig å få info om en funksjon selger mener ikke er inkludert. Det er litt frustrerende fordi jeg kjøpte en ferdig konfigurert fil fra en kunde som har avbestilt. Derfor aner jeg ikke om dette var noe som var inkludert i tidligere bestilling, men som blir fjernet når jeg tar over bestillingen. For meg ser det ut som at tidligere bestilling blir slettet og ny bestilling legges inn når jeg tok over kontrakten. Kan ikke si at jeg har full tillit til Tesla...

Tusen takk for svar :)

mthoring

Når man ser på inventorybil så står det en liste til høyre på nettsiden som spesifiserer hva som er inkludert. Når bilen deretter er reservert så får du vel opp en "view spec" link til en pdf som også viser hva som er inkludert på My Tesla siden? (Det gjør i hvertfall jeg, har bestilt fra fabrikk).

Du kan også sjekke at du har fått hva du har betalt for ved å spesifisere en ny bil med samme specs, den vil da havne på ca. det samme som pris på inventorybil (minus kanskje noen tusenlapper evt showroom discount). Det er såvidt jeg vet sjelden tesla gir større rabatter på inventory.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA