Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tyveri raid Bergen - ladekabler

Startet av Mippen, mandag 17. juli 2017, klokken 14:55

« forrige - neste »

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

sylwester

Beste er vel å bruke mode3 der en kan og alltid låse. Jeg liker hengelås på type1 siden det syns bedre at den er låst. I tillegg er det noen på forumet som gjør enkle grep for at kabelen skal bli mindre attraktiv.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

elektrolux

#2
Sitat fra: sylwester på mandag 17. juli 2017, klokken 15:09
I tillegg er det noen på forumet som gjør enkle grep for at kabelen skal bli mindre attraktiv.

Ja, utrolig hva en inneteipet slangebit, inngravert bil nr og litt sort spraymaling gjør med attraktiviteten til en ladekabel.

Ellers underlig at Gjensidige godtar bilforhandlerenes ublu priser på nye ladekabler, når ettermarkedet selger for halve prisen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:42
Sitat fra: sylwester på mandag 17. juli 2017, klokken 15:09
I tillegg er det noen på forumet som gjør enkle grep for at kabelen skal bli mindre attraktiv.

Ja, utrolig hva en inneteipet slangebit, inngravert bil nr og litt sort spraymaling gjør med attraktiviteten til en ladekabel.

Ellers underlig at Gjensidige godtar bilforhandlerenes ublu priser på nye ladekabler, når ettermarkedet selger for halve prisen.

Vel, hadde fått noja om jeg skulle bruke en slik daglig  :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

nr1rayner

Sitat fra: sylwester på mandag 17. juli 2017, klokken 15:09
Beste er vel å bruke mode3 der en kan og alltid låse. Jeg liker hengelås på type1 siden det syns bedre at den er låst. I tillegg er det noen på forumet som gjør enkle grep for at kabelen skal bli mindre attraktiv.
Der mode3 er tilgjengelig... Heldigvis er vel dette fremtiden  :+1: Og billigere kabler.
Hengelås er en god tanke, MEN... ingen garanti. På Leaf kan man sette en lås rundt kabelen opp til haka i ladeluka. For noen som er virkelig klåfingret og skal ha kabelen din bryr de seg katta om ladeluka di blir ødelagt. Da risikerer man stjålet kabel og ødelagt ladeluke.
Nå er det vel flere type1 som har mulighet for hengelås på pistolen, som vel er bedre slik sett.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA