Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

fullychargedshow

Startet av bosonic, søndag 16. juli 2017, klokken 01:23

« forrige - neste »

bosonic

Du har visst ikke helt skjønt hva som er det nye her?, det er selvsagt prinsippet med energilagringen og samkjøringen. At dette gjøres delvis med "gamle teknikker" har lite med saken og gjøre.

Jeg har selv en akkumulatortank på 2500l i varmeanlegget mitt så jeg er meget godt kjent med dette energilagringsprinsippet.

Det som er det imponerende i denne saken er at (unge) personer kommer med nye ideer som kan løse det utfordrende og aktuelle problemet med overskudd kraft på nettet.



Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elekTrond

Snublet over Mixergy episoden just nuh, og var på tur til å lage en ny tråd - før jeg fant denne. :+1:

Det passet meg utmerket å oppdage dette klippet nå. Har nettopp flytta, og går derfor svanger med vidløftige tanker om forbedring av varmtvatn, sol-til-luft og vedovn-til-vatn-eller-stein. Dog er det ikke mitt bygg, så det er begrenset hvor store inngrep jeg kan gjøre. Men noe må jeg jo finne på.

Tør forøvrig å nevne en kompis som bygde 40 kW vedkjele med datastyrt vifte, 3,5 m3 akkumulator og drive-through garasje (for veden, så klart ... ; )   Han legger i opptil tre fanger ved en kveld, noe som holder huset golvvarmt de neste to-tre dagene. En annen gang jeg var der satt det plutselig vakuumrør på taket. Slo meg på målstreken med både elbil og hemmapulad elsykkel gjorde han også. Alltid moro og inspirerende å visittere (!) slike driftige karer.  :laugh:
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA