Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

fullychargedshow

Startet av bosonic, søndag 16. juli 2017, klokken 01:23

« forrige - neste »

bosonic

Jeg regner med at de fleste av dere følger med på Roberts Youtubekanal


Roberts Youtubekanal

, etter min mening den beste infokanalen om nyheter og utviklingen på alternativ energi.

"Things are changing fast"
"It's all about batteries"
"Vehicle to grid improves battery life"
"Periodically more than 50% energy coming from wind and solar this summer in UK"
"One "App" to Access all Public charging Points"
"Tesla Power wall"

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ferry

Jeg følger denne kanalen, og donerer et symbolsk beløp hver mnd. via Patreon. Behagelig tv, og langt mer givende enn alt ræl på "vanlig" tv. Har ikke hatt TV-dekoder på over ett år, og savner det ikke. Fully Charged er en av favorittene. Kan snart tilføre "University of Youtube" på cv-en ;)

elektrolux

Smart det som Dronningen av Storbritania har bestemt, nemlig at en app, eller en brikke, eller et kort skal kunne gi lading uansett leverandør.

Blir omtrent like enkelt som å kjøpe fossilt drivstoff den dagen dette blir realitet. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

#3

https://www.youtube.com/watch?v=nst2RGtgzfk&t=8s

Historisk "happening" i  London. Verdens første hurtiglader tatt i bruk på en "bensinstasjon". Med sine 43 000 service-stasjoner Worldwide er Shell verdens største aktør i dette markedet. I UK alene betjener de 5 millioner kunder hver dag. Nå har de innsett at må melde seg på...virkeligheten...."The Times They Are-a Changin" . Shell er altså først ut, og det kan se ut il at BP blir nestemann (nei...det er ikke 1.april i dag)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Øyvind.h

Gammel film? Statoil tilbød da hurtiglading for flere år siden før de byttet navn til Circle K.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bosonic

Nei dette er helt nytt, eget konsept. Har du sett helt videoen?

En ting er å tillate et eksternt firma å sette opp en hurtiglader på "Statoil- stasjonen", en helt annen ting er å implementert elbillader i sitt eget konsept...
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

goggo

#6
Jeg ser at den nye London hybrid taxien fra Geely/Volvo har fått både 22KW AC og 50KW Chademo lading, og det er jo en veldig positiv overraskelse. 
De spesifikasjonene jeg har sett tidligere har bare vært med sakte AC lading.

https://en.wikipedia.org/wiki/TX5_(taxi)

33 KWh batteri har den også. Vi kan vel regne med å få se hundrevis av denne taxien i Oslo og andre norske byer snart håper jeg, de skal vel begynne å eksportere den ut av UK i 2018 allerede.

Bildet er schreenshot fra  Fully Charged videoen

Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Øyvind.h

Sitat fra: bosonic på torsdag 09. november 2017, klokken 21:15
Nei dette er helt nytt, eget konsept. Har du sett helt videoen?

En ting er å tillate et eksternt firma å sette opp en hurtiglader på "Statoil- stasjonen", en helt annen ting er å implementert elbillader i sitt eget konsept...

Hva mener du? Statoil hadde da sine egne ladere de? Man betalte i kassen for å aktivere. Min opplevelse når jeg brukte dem var i hvert fall at det var Statoil lader.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. november 2017, klokken 13:50
Hva mener du? Statoil hadde da sine egne ladere de? Man betalte i kassen for å aktivere. Min opplevelse når jeg brukte dem var i hvert fall at det var Statoil lader.
Jada, flere Statoil stasjoner hadde det. Bla på Fornebu
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Burger

Har veldig lyst, men mer lyst til å oppgradere seilbåten i år, og det stjeler alt av penger.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Ferry

Fan av FC, men drar nok heller til Silverstone en måned seinere. Fan av F1 også  :D

bosonic

Sitat fra: bosonic på torsdag 09. november 2017, klokken 18:50

https://www.youtube.com/watch?v=nst2RGtgzfk&t=8s

Historisk "happening" i  London. Verdens første hurtiglader tatt i bruk på en "bensinstasjon". Med sine 43 000 service-stasjoner Worldwide er Shell verdens største aktør i dette markedet. I UK alene betjener de 5 millioner kunder hver dag. Nå har de innsett at må melde seg på...virkeligheten...."The Times They Are-a Changin" . Shell er altså først ut, og det kan se ut il at BP blir nestemann (nei...det er ikke 1.april i dag)


BP UK har kommet på banen......

BP Chargemaster | Fully Charged Breaking News



https://www.youtube.com/watch?v=Qwe6TViZO_w



0:45 British Petroleum have just bought Chargemaster

I tillegg til 50kW hurtigladere på 12000 servicestasjoner rundt om i landet kommer et nettverk med 150kW Ultra rapid Chargers
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

bosonic


https://www.youtube.com/watch?v=z1Z4JCoPAGc


Det skjer stadig nye ting på "alternative enegi "fronten, og det siste som Robert har fått installert I huset sitt er en ny varmtvannstank. Høres kanskje ikke så revolusjonerende ut, men tar du deg tid å se gjennom hele episoden, så vil du kanskje være enig meg at dette er en eksepsjonell smart ide. Et nystartet firma har satt i gang et prøveprosjekt hvor varmtvannstanken brukes som en energibatteri for f.eks. tilfeldig kraft, (overskuddkraft.) For å få til dette må man tenke helt nytt om hvordan vannet varmes opp. Hovedforskjellen er at en putter inn det varme vannet øverst i tanken og benytter seg av det faktum at varmt vann er lettere enn kaldt vann og dermed blir liggende øverst i tanken og ikke blander seg med det kalde vannet. Dermed har man et termisk batteri. Det blir selvsagt et avansert styringssystem på anlegget og med en flåte av slike tanker i «alle hjem» vil en kunne ta hånd om de store svingninger som forekommer med vind og solkraft. Dette systemet blir mye rimeligere å installere enn for eksempel  en «Tesla Powerwall»
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

jkirkebo

Sitat fra: bosonic på onsdag 08. august 2018, klokken 16:50
Det skjer stadig nye ting på "alternative enegi "fronten, og det siste som Robert har fått installert I huset sitt er en ny varmtvannstank. Høres kanskje ikke så revolusjonerende ut, men tar du deg tid å se gjennom hele episoden, så vil du kanskje være enig meg at dette er en eksepsjonell smart ide. Et nystartet firma har satt i gang et prøveprosjekt hvor varmtvannstanken brukes som en energibatteri for f.eks. tilfeldig kraft, (overskuddkraft.) For å få til dette må man tenke helt nytt om hvordan vannet varmes opp. Hovedforskjellen er at en putter inn det varme vannet øverst i tanken og benytter seg av det faktum at varmt vann er lettere enn kaldt vann og dermed blir liggende øverst i tanken og ikke blander seg med det kalde vannet. Dermed har man et termisk batteri. Det blir selvsagt et avansert styringssystem på anlegget og med en flåte av slike tanker i «alle hjem» vil en kunne ta hånd om de store svingninger som forekommer med vind og solkraft. Dette systemet blir mye rimeligere å installere enn for eksempel  en «Tesla Powerwall»

Skiktning av akkumulatortanker er da slettes ingen ny ide på noen som helst måte. Jeg har en 750L akkumulatortank på hytta som fungerer etter det prinsippet. Den er vedfyrt, og varmt vann (vel, 45% glykol) fylles på fra toppen. To 4-veis bivalent shunter henter varme til gulvvarmen (to kretser med forskjellig tur-temperatur pga. tregulv og betonggulv) på to forskjellige nivåer i tanken samt fra retur gulvvarme. Den bruker altså den kaldeste kilden som er varm nok. Varmtvann kommer fra to kobberspiraler på forskjellige høyder, via blandingsventiler hentes også varmtvann fra optimal høyde. Solvarme fra vacuumrørsolfanger fylles på på et mye lavere nivå enn den vedfyrte varmen, da denne normalt har lavere temperatur. Osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA