Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering august - september 2017

Startet av Somni, fredag 14. juli 2017, klokken 23:17

« forrige - neste »

Somni

Sitat fra: akseln på mandag 17. juli 2017, klokken 15:02
Her er seilingsplanen til Tamerlane for de av oss som følger denne.
Så bra! Kan du finne det samme for Tysla også?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

akseln


Tuten

Sitat fra: Somni på mandag 17. juli 2017, klokken 15:43
Etter litt undersøking i dag fant jeg ut at min bil ankommer Drammen 18. august. Da er nok min bil på Tysla tenker jeg ;D
Hvordan fant du ut dette? Sendte mail til DeliveryNO nå og fikk bare beskjed om at de ikke satt på denne info.

Når bekreftet du din bestilling?
2017 Model S 75D

Somni

#33
Sitat fra: Tuten på mandag 17. juli 2017, klokken 16:20
Sitat fra: Somni på mandag 17. juli 2017, klokken 15:43
Etter litt undersøking i dag fant jeg ut at min bil ankommer Drammen 18. august. Da er nok min bil på Tysla tenker jeg ;D
Hvordan fant du ut dette? Sendte mail til DeliveryNO nå og fikk bare beskjed om at de ikke satt på denne info.

Når bekreftet du din bestilling?
Fikk vite det da jeg spurte om leveringstid på en 90D invetory som ligger ute. Den kom vist med samme båt som min, altså 18. August. Hør med din lokale DS, de har dato på nesten alle bilene. Bekreftet min 8. Juni.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Somni

De norske bilene kommer også ferdig bygget, og ikke i deler. De skal bare klargjøres på et klargjøringssenter ( ikke Tilburg) , så sendes de ganske fort til Drammen.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på mandag 17. juli 2017, klokken 15:43
Etter litt undersøking i dag fant jeg ut at min bil ankommer Drammen 18. august. Da er nok min bil på Tysla tenker jeg ;D

Det harmonerer med at Tysla er i Zeebrugge tidlig 11/8. Da er nok bilene våre også på samme båt opp fra Zeebrugge, så vi får følge med.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

akseln

Hvor er det bilene lastes over fra WWL til UECC? Zeebrugge eller Bremerhaven?

krokus

Det snakkes om biler levering i august/september her. Delivery svarte meg for et par uker siden at de kunne ikke si noe og at antatt leveringstid var mellom 3-5 måneder. Svært lite konkret med andre ord.

Men kan bilen min (Model S 75D) allerede være på vei? Bekreftet bestilling 29. mai. I produksjon fra samme dag. Endret status til "Ankommet havnen i Europa" 28. juni.
Antatt levering: August-Tidl. september.

Har ikke fått noe treff på 2wglobal og UECC.

Noen som kan anta noe om min bestilling? Fortsatt ikke på båt?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Somni

Sitat fra: vegar_m på mandag 17. juli 2017, klokken 19:30
Det snakkes om biler levering i august/september her. Delivery svarte meg for et par uker siden at de kunne ikke si noe og at antatt leveringstid var mellom 3-5 måneder. Svært lite konkret med andre ord.

Men kan bilen min (Model S 75D) allerede være på vei? Bekreftet bestilling 29. mai. I produksjon fra samme dag. Endret status til "Ankommet havnen i Europa" 28. juni.
Antatt levering: August-Tidl. september.

Har ikke fått noe treff på 2wglobal og UECC.

Noen som kan anta noe om min bestilling? Fortsatt ikke på båt?
Meget stor sannsynlighet for at din bil er på Tamerlane. Jeg bekreftet min 8. juni og tror ikke jeg rakk den dessverre.

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

SupaJay

Hi, hoping this forum can give some answers.
I ordered a new TMS 75D and confirmed on 26 May with delivery in August/early September.

Now on MyTesla there is an "Order Confirmation" document and there is a new "Delivery Fee" of kr. 4650 added that was not on the original order paperwork or shown on the order page on the website (this extra to the normal "destinasjons- og dokumentavgift" of kr. 2800 and "vrakpant" of kr. 2400.

Has anyone else had this fee added and is this normal?

MrAxxon

#40
Sitat fra: SupaJay på tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:00
Hi, hoping this forum can give some answers.
I ordered a new TMS 75D and confirmed on 26 May with delivery in August/early September.

Now on MyTesla there is an "Order Confirmation" document and there is a new "Delivery Fee" of kr. 4650 added that was not on the original order paperwork or shown on the order page on the website (this extra to the normal "destinasjons- og dokumentavgift" of kr. 2800 and "vrakpant" of kr. 2400.

Has anyone else had this fee added and is this normal?
I confirmed my order 28th june, and delivery late aug/sept. Cant see any new "delivery fee" added to my latest order confirmation document.
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

Somni

Sitat fra: SupaJay på tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:00
Hi, hoping this forum can give some answers.
I ordered a new TMS 75D and confirmed on 26 May with delivery in August/early September.

Now on MyTesla there is an "Order Confirmation" document and there is a new "Delivery Fee" of kr. 4650 added that was not on the original order paperwork or shown on the order page on the website (this extra to the normal "destinasjons- og dokumentavgift" of kr. 2800 and "vrakpant" of kr. 2400.

Has anyone else had this fee added and is this normal?

it's included in your total price. I have the same.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

SupaJay

I thought it was included but I have a separate item called "delivery fee"

Somni

Sitat fra: SupaJay på tirsdag 18. juli 2017, klokken 11:01
I thought it was included but I have a separate item called "delivery fee"
That`s new to me. Talk to your DS.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

SupaJay

Yes I have been trying since 9am. For such an expensive car, I am actually quite disappointed with the customer service I have received so far. I get no replies to emails, no one ever answers the phone, no one calls back.

Such a pity since the car is so impressive but the follow up is not very good from my experience. :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA