Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlege lys på Ampera-e?

Startet av Jan.Martin.Grindheim61, fredag 14. juli 2017, klokken 20:55

« forrige - neste »

Jan.Martin.Grindheim61

Lurte på  om lysa var bra , då eg ser bare 1 par lys framme  på Ampera-e?
Dei fleste biler  har jo 2 sett frontlys, som lyser  bra i dag..

( 3 utstillingsmodeller i Haugesund..)

Counterpointer


Vannkraft

YES

Og automatisk av og på fungerer rask

torer2

Ampera-e har 25W D8S pærer som vel var det samme som Tesla ble levert med tidligere. Vil tro det er mulig å bygge den om med tilsvarende kit som Tesla til 35W D2S.

bno

Sitat fra: Vannkraft på fredag 21. juli 2017, klokken 23:47
YES

Og automatisk av og på fungerer rask
Dette er ikke min erfaring. Det det sagt vil jeg også gi en tilbakemelding i så måte av en hendelse som jeg ikke ønsker å oppleve igjen. Men det vil jeg si noe om i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.0.html



geear

Sitat fra: Jan.Martin.Grindheim61 på fredag 14. juli 2017, klokken 20:55
Lurte på  om lysa var bra , då eg ser bare 1 par lys framme  på Ampera-e?
Dei fleste biler  har jo 2 sett frontlys, som lyser  bra i dag..
Hvis du med to sett frontlys mener at man har to reflektorer for nærlys og to reflektorer for fjernlys, så er jo det riktig nok, men de tennes ikke i lag. Det var iallfall ikke tillatt bare få år bak i tid. Nærlys lyser opp veien rett foran bilen og ødelegger for sikten lenger frem, der du egentlig vil ha fokus når du kjører med fjernlys.

Counterpointer

Sitat fra: torer2 på mandag 14. august 2017, klokken 01:20
Ampera-e har 25W D8S pærer som vel var det samme som Tesla ble levert med tidligere. Vil tro det er mulig å bygge den om med tilsvarende kit som Tesla til 35W D2S.
Siden lyset er så bra som det er kan det virke litt unødvendig, men skal ikke si noe sikkert før jeg har prøvd på mørke, våte høstveier med møkkete lykter.......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA