Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Agderkommuner uten hurtigladere for elbil

Startet av Vollis47, fredag 14. juli 2017, klokken 16:32

« forrige - neste »

Vollis47

Etter mine undersøkelser mangler følgende kommuner hurtigladere. Håper noen i hver kommune tar en prat med kommuneledelsen for å få litt fortgang i utbygging av hurtigladestasjoner.

Marnardal
Hægebostad
Birkenes
Iveland
Vegårdshei

Nå har de fått det til i Kvinesdal og Farsund også. Gratulerer. Håper disse blir til nytte og glede for mange og at de tjener til inspirasjon for de kommunene som enda ikke har fått hurtigladere på plass.

I februar 2019 har BKK fått i gang en ladestasjon i Mykland i Froland kommune. Det er bra!

Gi meg beskjed om noe her er feil
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

goggo

Interessant!

Lindesnes får snart hurtigladere ved fyret/rundkjøringa på Vigeland, ser ut som det er Fortum og vanlig oppsett med 2 hurtigladere.

Åseral får snart to hurtiglader lokasjoner, ved Bortelid og Kyrkjebygda. Regner med det blir kun en hurtiglader på hvert sted, har hørt rykter om at det er Fortum her også (jeg er veldig glad i rykter om hurtigladere :) )

Sirdal får hele 6 hurtigladere fra BKK i år, 3 på Tonstad og 3 på Sinnes.

Videre blir det en del nye hurtigladere oppover i Setesdalskommunene i løpet av året, her er det Fortum som skal oppgradere 1 eller 2 av de eksisterende lokasjonene med en hurtiglader til, pluss at jeg forsto ryktet :) som at det kommer 2 nye lokasjoner i tillegg.

Life is good :)
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Bondeknøl

Så ser det ut som at hurtiglader i Sirdal lar vente på seg da de nettopp oppdaget at de trenger ny trafo for å få nok strøm. Så lang tid som det prosjektet har tatt til nå så kan vi vel bare glemme noe hurtiglader i Sirdal dette året???

Farsund har endelig fått ladere for elbil, men ikke hurtigladere enda.

Kvinesdal lovet også at det skulle komme hurtiglader i sentrum i fjor vinter/vår, men ser ut til at dette drøyer.

Flere som vil, men få som får det til.

jankph

Sitat fra: goggo på fredag 14. juli 2017, klokken 21:51
Videre blir det en del nye hurtigladere oppover i Setesdalskommunene i løpet av året, her er det Fortum som skal oppgradere 1 eller 2 av de eksisterende lokasjonene med en hurtiglader til, pluss at jeg forsto ryktet :) som at det kommer 2 nye lokasjoner i tillegg.

Ser ut til at det blir Rysstad
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34229.msg592789.html#msg592789
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Electrix

Vennesla burde absolutt hatt en hurtiglader. Det ligger nært nok til at mange pendler med bil derfra til Kristiansand, og med en lokal hurtiglader ville det vært tryggere for mange der å basere seg på elbil.

Jeg har også savnet en i det området noen ganger på turer innover i landet.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Vollis47

En ny hurtiglader i Rysstad er bra. Rysstad ligger i Valle kommune så den kommunen er nå godt dekket.

Verre er det med Vennesla. Har ofte tidligere savnet hurtiglader der.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

kVArh

Savner noe i indre østre Agder.
Hva med Åmli...
Snart er det tyttebærtid...

KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

jankph

Sitat fra: kVArh på mandag 07. august 2017, klokken 12:53
Savner noe i indre østre Agder.
Hva med Åmli...
Snart er det tyttebærtid...
Enig med du der. Ser fram til kunne kjøre t/r Arendal-Åmli uten ekstremt lett høyrefot.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

dadle

Fikk denne av Åmli kommune idag:
"Hei,
Det etableres hurtigladestasjon som driftes av Fortum

Ladestasjonen står ved siden av Sparebanken Sør (Åmlibrua)

Vi har avtale med Agder Energi og Fortum at ladestasjonen skal være på plass i løpet av neste uke (uke 36)
"

kVArh

KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

dadle

Da var hurtiglader montert opp i Åmli. Fikk ikke testet, da jeg ikke pleier å kjøre elbilen forbi, men den så operativ ut

AAK

"Hurtiglader på is"

Lindesnes avis melder at ladestasjonen ved e39 Vigeland er lagt på is. Utifra denne saken så ser det ut som om de skulle drifte sin egen stasjon? Og at grønn kontakt eller Fortun ikke var inni bildet her? De ønsket også at det skulle være kortterminal, men at det ikke er mulig å få levert ladere med det.

"Så disse ladestasjonene leveres faktisk over hodet ikke med kortterminal"






Sent from my iPhone using Tapatalk

Vollis47

De går fremover med antall ladeplasser i Agder. Men de fleste kommer langs de største veiene. Kunne nok trengt noen i indre bygder langs de mindre veiene.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Tom E.

Det jobbes hardt for å få til hurtigladere i Farsund kommune både i sentrum og ved Lista fyr. Hovedutfordringen er Agder Energis skyhøye forlangende anleggsbidrag.

goggo

Sitat fra: Tom E. på fredag 26. januar 2018, klokken 13:08
Det jobbes hardt for å få til hurtigladere i Farsund kommune både i sentrum og ved Lista fyr. Hovedutfordringen er Agder Energis skyhøye forlangende anleggsbidrag.

Nå har jo Grønn Kontakt tegnet avtale med Thon om hurtigladere ved deres kjøpecentra, så da kommer det vel snart noe på Amfi Farsund? Og det er sikkert strøm nok ved senteret allerede, så der er det vel ikke snakk om noe anleggsbidrag.

Jeg kan ikke se at det er behov for hurtiglader ute ved fyret, det er vel ikke mer enn 15km eller så fra Farsund? Til og med Trillingene kommer seg jo fint fram og tilbake her på en 80% lading, midtvinters og med varmeapparatet på.
Et par 22 KW stolper og eventuelt et par 3.6 eller 7.2 KW stolper i tillegg ved fyret høres jo ut til å dekke behovet her, og da er det kanskje ikke snakk om noe anleggsbidrag heller?

mvh Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA