Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

God eller dårlig pris?

Startet av Phev S Edition, torsdag 13. juli 2017, klokken 20:06

« forrige - neste »

Niff123

1. De daglige 4 mil, er det tur+retur? Er langkjøring rundt 200 km hver vei uten lading på stedet, tipper jeg et snitt forbruk for deg vil være 0,4+. Er det 4 mil hver vei med lading på jobb, er du nok under 0,4. Les tråden om bensinforbruk så får du svar på det meste.
2. "skremmende"? Hva er det? Solid, driftssikker bil med mye for pengene.
3. Ønsker du å selge til kostpris, fins det sikkert kjøper til den prisen.

JSound

Det var faktisk oppmuntrende. Ja det 4 mil hver veg med lading på jobb. Langkjøring weekend er typisk Oslo - Beitostølen t/r.
Vi får se..., spent er jeg ihvertfall
PHEV S edition 2017

soppsuppe

Hei!

Har i dag fått dette tilbudet fra forhandler:

Tilbud MITSUBISHI Outlander 5-s PHEV 4WD S Edition

      - MITSUBISHI Outlander 5-s PHEV 4WD S Edition 483 468
      - Metallic Lakk 4 500
      - Vinterhjul alu 17" Contipiggfritt m/TPMS 25 325
      - Tilhengerfeste, avtagbart 13 188
      - ENGANGSAVGIFT 5 932
Sum før rabatt 532 413
Sum rabatt -33 413
Sum total 499 000

Hvordan står dette seg i forhold til hva andre har måttet betale?

Kim-

Sitat fra: soppsuppe på tirsdag 19. september 2017, klokken 19:59
Hei!

Har i dag fått dette tilbudet fra forhandler:

Tilbud MITSUBISHI Outlander 5-s PHEV 4WD S Edition

      - MITSUBISHI Outlander 5-s PHEV 4WD S Edition 483 468
      - Metallic Lakk 4 500
      - Vinterhjul alu 17" Contipiggfritt m/TPMS 25 325
      - Tilhengerfeste, avtagbart 13 188
      - ENGANGSAVGIFT 5 932
Sum før rabatt 532 413
Sum rabatt -33 413
Sum total 499 000

Hvordan står dette seg i forhold til hva andre har måttet betale?

Betalte 2000kr mindre enn deg for instyle+, med vinterdekk, avtagbart hengerfeste og bagasjeromstrau.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Phev S Edition

Har bestilt en ny S Edition 2018-modell grunnet kondemnasjon av min 2017-modell. Gikk noen runder med flere forhandlere og oppnådde på den måten det jeg vil si er en meget god pris:

Mitsubishi Outlander S Edition 2018-modell (Silky White med sortlakkert tak, ikke foliert) inklusiv dette utstyret:
- Ditec Ceramic Ultra lakkbeskyttelse.
- Utvidet/komplett tectylbehandling (grunnet den som medfølger ikke er komplett).
- Avtagbart hengerfeste (som ikke krever utskjæring i bakfanger).
- Vinterhjul inkl. TPMS: Continental Contivikingcontact6 225/65/R17 på alufelg.
- Originalt takstativ.
- Spesialsydde solgardinger til bakvinduene.
- Innstegslister (6 deler rutsfri type).
- Beskyttelsesplate bak på bakfanger i forbindelse med bagasjerom.
- Gummimatter med høy kant.
- Bagasjeromstrau.
- Skillegitter.

Alt dette fikk jeg for 520 000 kr. Levering i slutten av desember/tidlig januar.

Anbefaler flere å innhente tilbud fra flere forhandlere, spesielt viss en skal ha en del ekstra utstyr. Det er etter min erfaring den beste måten å oppnå den beste prisen du kan oppnå. Jeg føler iallefall at jeg har fått en god pris på som er nemnt ovenfor på denne måten.

elbikefun

Sitat fra: Phev S Edition på torsdag 16. november 2017, klokken 07:05
Har bestilt en ny S Edition 2018-modell grunnet kondemnasjon av min 2017-modell. Gikk noen runder med flere forhandlere og oppnådde på den måten det jeg vil si er en meget god pris:

Mitsubishi Outlander S Edition 2018-modell (Silky White med sortlakkert tak, ikke foliert) inklusiv dette utstyret:
- Ditec Ceramic Ultra lakkbeskyttelse.
- Utvidet/komplett tectylbehandling (grunnet den som medfølger ikke er komplett).
- Avtagbart hengerfeste (som ikke krever utskjæring i bakfanger).
- Vinterhjul inkl. TPMS: Continental Contivikingcontact6 225/65/R17 på alufelg.
- Originalt takstativ.
- Spesialsydde solgardinger til bakvinduene.
- Innstegslister (6 deler rutsfri type).
- Beskyttelsesplate bak på bakfanger i forbindelse med bagasjerom.
- Gummimatter med høy kant.
- Bagasjeromstrau.
- Skillegitter.

Alt dette fikk jeg for 520 000 kr. Levering i slutten av desember/tidlig januar.

Anbefaler flere å innhente tilbud fra flere forhandlere, spesielt viss en skal ha en del ekstra utstyr. Det er etter min erfaring den beste måten å oppnå den beste prisen du kan oppnå. Jeg føler iallefall at jeg har fått en god pris på som er nemnt ovenfor på denne måten.

Gratulerer  med ny bil :-)

Vil du si for du kjøpte bilen ?

Kan du si mer om de spesialsydde sol-gardinene ?

Den ekstra rustbehandlingen: Er det noe ytterligere utover hva Mitsubishi gjør med alle Outlanderne som selges i Norge ?
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

Phev S Edition

Sitat fra: elbikefun på torsdag 16. november 2017, klokken 13:23
Gratulerer  med ny bil :-)

Vil du si for du kjøpte bilen ?

Kan du si mer om de spesialsydde sol-gardinene ?

Den ekstra rustbehandlingen: Er det noe ytterligere utover hva Mitsubishi gjør med alle Outlanderne som selges i Norge ?

Solgardinene er "pianotråd" overtrekt med mørkt stoff som er formtilpassede til ruteåpningene. De er svært lette å plassere og å ta bort, er vel ikke å anbefale å kjøre med fullt åpne ruter når disse er montert, men lufteåpning går greit. Solgardinene festes med klammer på bakdører slik at bakrutene kan åpnes om de sitter der. På bakre sidevindu (i bagasjerommet) er de tilpasset slik at trykkes mot ruten og låser seg mellom rutelist og innvendig sidekledning.

Den spesialtilpassede tectylbehandlingen som Mitsubishi Norge gjør er kun en overfladisk behandling. De hever bilen og sprøyter der de kommer til. Det blir ikke demontert hjul, deksler etc. før behandling, og hulrommene og kanalene blir ikke tectylert. Jeg (og mange andre som kjøper ny Outlander) tar med en ekstra utvidet tectylbehandling slik at en får en komplett behandling. Dette er å anbefale når en kjører på de salte veiene i dette landet.


moby666

Til 520K hadde jeg seriøst vurdert andre biler, feks nye Mazda CX5. Har hatt begge biler (Phev og Cx5) og skulle jeg kjøpt ny fossilbil igjen hadde jeg ikke vært i tvil..

erik e

Hallo, Mazda til over 1/2 mil. kr.  Godt tips,kutt ut. 
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Phev S Edition

#24
Sitat fra: moby666 på fredag 17. november 2017, klokken 12:32
Til 520K hadde jeg seriøst vurdert andre biler, feks nye Mazda CX5. Har hatt begge biler (Phev og Cx5) og skulle jeg kjøpt ny fossilbil igjen hadde jeg ikke vært i tvil..

Her har vi nok forskjellige preferanser når vi skal kjøpe bil. Fordelen med en PHEV for min del (noe CX5 ikke er) er at jeg kjører mindre enn tre mil tur/retur til jobb. Da kan jeg kjøre helelektrisk disse turene. De gangene (helger, ferier etc.) jeg trenger å kjøre lenger så gjør jeg det ved hjelp av bensinmotoren.

En annen ting er at skal du ha en Mazda CX5 som er like spekket som det min S Edition er, så vil den koste mye mer enn 520 000 kr. Å pris spiller en stor rolle for meg iallfall. Hadde ikke pris spilt noen rolle så hadde diskusjon vært en helt annen.

Det jeg skulle likt å vite fra deg er hvilke biler er det jeg burde vurdere som er like spekket som min utgave av S Edition? Som i tillegg har 4x4 og minst like god plass. Det kan hende jeg har oversett noen bilmerker/modeller, men jeg har iallfall ikke funnet noen bil som gir meg like mye bil for pengene og som oppfyller disse kriteriene. En ren elbil er ikke noe alternativ da det ikke finnes en utgave til salgs enda som har like god plass, 4x4, god bakkeklaring og like spekket som min S Edition til under 1 million kr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA