Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

God eller dårlig pris?

Startet av Phev S Edition, torsdag 13. juli 2017, klokken 20:06

« forrige - neste »

Phev S Edition

Har fått tilbud på en hvit Mitsubishi Outlander Phev S Edition med svart tak. Lurer på hva dere tenker om totalsummen på bilen. Er det mye? Selger påstår han ikke har mer å gå på, men hadde vært interessant å kunne sammenligne i tilfelle det er mer å hente.

PRISER:
- Mitsubishi Outlander Phev S Edition:                                                      461 568,-
- Perlelakk                                                                                                     4 500,-
- Bagasjeromstrau:                                                                                        1 000,-
- Skillegitter:                                                                                                    2 000,-
- Dørterskellister (originale, 4 stk):                                                                  1 500,-
- Gummimatter med kant, inklusiv gummimatte med kant til bagasjerom:      1 000,-
- Beskyttelseslist (stål/chrome) støtfanger bak ved bagasjerom:                     2 000,-
- Tilhengerfeste, avtagbart:                                                                            15 236,-
- Ditec lakkbeskyttelse med 6 års garanti:                                                       5 000,-
- Engangsavgift til staten:                                                                                5 932,-

TOTAL PRIS: 499 736,-

Det har akkurat komme en bil inn, så viss jeg bestemmer meg kan jeg få denne innen to uker. Det er kort leveringstid synes jeg, noe som gjør at tilbudet frister enda mer siden det er en S Edition vi ønsker.

Noen tanker rundt dette tilbudet? Har kun en annen forhandler i nærheten, men de klarte ikke å gi bedre pris.

                                                   

dissern

Spør om de gir rabatt dersom du sier at du skal bruke bilen i arbeid (bekreftes på eget skjema). Jeg fikk noen prosent rabatt på den måten i 2015.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Phev S Edition

Skal kun bruke bilen til arbeid, ikke i arbeid. Så dette er dessverre ikke en mulighet for min del. Men takk for tipset.  :)

dissern

Sitat fra: Phev S Edition på torsdag 13. juli 2017, klokken 20:33
Skal kun bruke bilen til arbeid, ikke i arbeid. Så dette er dessverre ikke en mulighet for min del. Men takk for tipset.  :)

For min del holdt det at jeg fikk kilometergodtgjørelse fra arbeidsgiver, da snakker vi om at "et par km nå og da" var godt nok. Når rabatten da er i flere prosent så snakker vi godt avslag :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

RayBomb

Det er 25k billigere en hva jeg måtte ut med. Så edition får man kun med perlemor lakk.


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Phev S Edition

Til RayBomb:

Perlemorlakk er kun på hvit (Silky white), mens på de andre fargene er det metallic.  :+1:

Viss du måtte betale 25k mer, fikk du med noe mer utstyr da? Som vinterdekk f. eks. Eller måtte du betale så mye mer med tilsvarende utstyr?

Kim-

Vurderer S edition jeg også, men stusser veldig over fargene på midtkonsollen. Selger sa at det kun finnes i carbon og i mine øyne er ikke det noe pent. Stemmer dette eller?

Ser og jeg tror jeg må forhandle pris, har fått oppgitt 498 500 S edition med vinterhjul.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

RayBomb

Sitat fra: Phev S Edition på fredag 14. juli 2017, klokken 09:26
Til RayBomb:

Perlemorlakk er kun på hvit (Silky white), mens på de andre fargene er det metallic.  :+1:

Viss du måtte betale 25k mer, fikk du med noe mer utstyr da? Som vinterdekk f. eks. Eller måtte du betale så mye mer med tilsvarende utstyr?
Jeg fikk med vinterdekk og service i 4 år. Ingenting av det andre du har der.


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Bjornlon

Prisen er åpen for pruting. Bestilte min før 100-års-jubileumspris. Leveringsdato etter. Fikk umiddelbart (etter at jeg ba om det) nedsatt til kampanjeprisen. Men dette virker som en god pris.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

RayBomb

og dette skjedde en og en halv uke etter nybilkjøp..

www.jottacloud.com/p/raycloud/17c63d75cbab41c1be3e0764d1069d57
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

mzziaz

Ugh, kjipt.

Håper det gikk greit med forsikringsoppgjøret i det minste.

RayBomb

Gikk greit ja.


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Kim-

hurra.. innom forhandler i dag og bestilte instyle+ versjonen. Tror ikke jeg fikk like bra pris som deg, men fornøyd selv om. :D
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Phev S Edition

#13
Jeg bestilte bilen da jeg syns prisen virket grei. Men leveringstiden tror jeg må være en av Norges beste, for jeg har allerede fått bilen!  8)

(Til kim.milde: Gratulerer med bilbestilling! Jeg synes personlig carbonutseende var bedre enn denne pianolakken på de andre modellene. Men her er jo folk forskjellig  ;) )

Viss jeg skal ha noe å utsette på en ellers flott bil må det være at forbruket uten ladet batteri er skyhøyt! Her burde Mitsubishi ha satt inn en sterkere bensinmotor. Hadde ikke kostet de mange kronene ekstra, og forbruket vil gått drastisk ned. Men klart, en kjøper ikke denne bilen viss en kjører langt til vanlig. Men dog, hadde ikke vært vanskelig å gjøre denne bilen mye mere miljøvennlig enn den er i dag.  :o

Noen spørsmål som jeg hadde blitt takknemmelig om noen hadde svaret på:
1: Er det noen som har klart å løse utfordringen med skillegitter og nakkestøttene i baksete? Skillegitteret hindrer nakkestøttene da de treffer skillegitteret. Veldig irriterende når en har brukt en halv mill på bil.
2: Jeg oppdaget at bilen nullstilte gjennomsnittsmåleren på bensinforbruket. Jeg har gått inn i settings på bilen og stilt inn at en må gjøre dette manuelt. Men når jeg startet bilen igjen har den stilt seg selv på automatisk og nullstilt forbruket. Jeg har også prøvd å stille inn på manuell på MMCS, men her også går den tilbake til automatisk når jeg skrur av og på bilen. Hvordan løse dette? Gjør jeg noe feil, eller er det et software-problem?
3: Er det mulig å skru av pipingen når bilen er startet og døren er åpen.


JSound

#14
Bestilte S edition 2017 med alt tenkelig utstyr -mer enn trådstarter listet opp. Fikk 61' i rabatt og landet på 498.600,-
Får bilen i neste uke og går og venter. Mens jeg venter så har jeg angret på kjøpet. Rett og slett fordi selger fokuserte på lav drivstoff forbruk, 0,2l/mil...
Ser jo skremmende mye annet på diverse internet steder etter at kontrakten er signet.
Og det er mest 4 mil kjøring på meg, med langtur hver weekend.
PHEV S edition 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA