Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forskjell på ap1 og ap2

Startet av nightking, onsdag 12. juli 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

keepitsimple

AP1 har begynnt å sakte ned på vanlige veier til hastighetsbegrensningen. En klar forbedring syns jeg (selv om jeg typisk aldri tør bruke AP1 med møtende trafikk).
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

krister461

Har vært storforbruker av AP1 siden det kom, og grudde meg litt til å nå få AP2 etter prøvekjøring i mai. Men, etter 1000 km (mesteparten i Danmark) synes jeg AP2 fungerer veldig bra. Faktisk veldig behagelig at den følger fartsgrensen, både opp og ned i fart, og filskifte går mykt som smør i høy hastighet.

Litt plagsomt når den bommer på fartsgrensen, og synes den bremser litt for brått når den endrer til en lavere fartsgrense, men alt i alt positivt overasket over AP2.

OlaM

Finnes det noen indikasjon eller tester på at AP2 med FSD kjører bedre enn AP2 uten? En skulle jo tro at de ekstra kameraene ga den et bedre bilde av verden, men kanskje ikke programvaren gjør seg nytte av alle åtte ennå.
'21 3LR

krister461

FSD gir vel 0 effekt per nå. Men, det Musken har sagt at den skal være bedre enn vanlig oppgradert autopilot ila året. Det ryktes også at første FSD-funksjon er stopping for rødt lys og kommer snart.

howcome

Kan noen gi en oppdatering her? Har vi nådd et punkt hvor der gir mening å bytte inn en AP1 for en AP2?
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

krister461


spirrevipp

Behold AP1, AP2 er fremdeles ikke god nok.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Hodetelefoner

Ikke enda. Men det nærmer seg. Ikke lenge før ap1 vil være som cruise control i forhold :)

howcome

Takk for tilbakemeldinger. Da sees vi i denne tråden om et halvt års tid :--)
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

Li-Ion

Litt "off topic" kanskje, men har Tesla endret ladeporten på AP2 bilene? Kjørte en 2017 demobil i går, og den hadde annen type port...mer lik USA varianten. Noen med 2017/AP2 som kan kommentere?
Teslaeier siden 2013 :)

Kim Kim

Sitat fra: Li-Ion på torsdag 25. januar 2018, klokken 10:51
Litt "off topic" kanskje, men har Tesla endret ladeporten på AP2 bilene? Kjørte en 2017 demobil i går, og den hadde annen type port...mer lik USA varianten. Noen med 2017/AP2 som kan kommentere?

I form av at den lukker seg selv er den vel annerledes
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Belloq

#41
Viktig å ha i bakhodet , kjøper man fsd  så får man etter montert det som må til for å få den selvkjørende. Nylig kom jo Ap2,5. muligens kommer jo ap3.0. osv
P85 2014

Espelectric

Bare et kjapt spørsmål med tanke på at AP2 fortsatt egentlig er i BETA utgave og det samles data fra bilene dersom man har tillatt dette. Er det noen måte å markere en hendelse som så sendes til utviklerne. Tenker da at hvis bilen gjør noe der man må / nesten må gripe inn selv så hadde det vært fint å kunne markere denne hendelsen. Bilen kan ta sende telemetri tilbake som er relevant for tilfeller der autimatikken ikke har fungert optimalt. Må jo være nokså arbeidsbesparende for utviklerne å få endel hendelser å studere.
X75D (85kWh)

Øyvind.h

Sitat fra: Belloq på torsdag 25. januar 2018, klokken 13:11
Viktig å ha i bakhodet , kjøper man fsd  så får man etter montert det som må til for å få den selvkjørende. Nylig kom jo Ap2,5. muligens kommer jo ap3.0. osv

Sikker på det? Og at det vil gjøres gratis?

Jeg har lest den påstanden noen ganger, og så en uttalelse fra et verksted angående ettermontering av utstyr for å dekke full selvkjøring.

Men gitt Teslas historikk, og alle forbeholdene de tar for FSD, ville jeg ansett dette som urealistisk og heller ikke noe man har krav på.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Belloq

Vi som har betalt for fsd , har jo betalt for at bilen skal kjøre selv. Hvis Tesla må oppgradere for å få til dette så er jo det noe de må betale for. Ingen ting er sikkert , men da bør vi få igjen pengene i det minste. Betaler jo for et produkt som det står i klar tekst skal kunne kjøre selv.
P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA