Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Next gen Roadster

Startet av Nasatech, onsdag 12. juli 2017, klokken 08:46

« forrige - neste »

sjokomelk

Sitat fra: lunitiks på lørdag 18. november 2017, klokken 07:37
Men hvordan i huleste fungerer de(n) der vindusviskern(e)??
Den beveger seg over ruta og dytter vekk vann og skitt ;D :P
Mistenker den ikke er ferdig tenkt ut enda. Ser bildene på weben mangler visker. Men igjen er bildene på weben CGI og ikke "ekte vare".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Knut Røe

En batteri professor har regnet ut at batteriet i roadster kan veie cirka 830 kg. Blir nok rundt 2 tonn denne bilen her.

AreLib

det er meget mulig, men vi vet jo ikke hva slags batterier bilen har?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Karl-Wilhelm

#33
Sitat fra: tiger`n på lørdag 18. november 2017, klokken 14:02
En batteri professor har regnet ut at batteriet i roadster kan veie cirka 830 kg. Blir nok rundt 2 tonn denne bilen her.

Ikke umulig at massen til batteriet og deretter kjøretøyet vil være i nærheten av det, men det er et ganske langt steg å ta med hensyn på volum. Den prototypen de viste fram bruker sikkert moduler fra Model X/S, som vi vet at gir sterkt modifiserte Model S tider nær 2 sekunder.
https://electrek.co/2017/01/14/electric-gt-tesla-model-s-p100d/

Dette er en sportsbil med svært lavt produksjonsvolum, og siden den er prosjektert litt frem i tid er det ikke helt umulig at Tesla har noen litt mer eksotiske celler de ønsker å sette i den. Noe som blir noe mer tydelig at de må når en sammenlikner bilene:
https://i.redd.it/evis93ocimyz.jpg
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

drFloyd


Karl-Wilhelm

Det blir vel monitorer i styrhuset med kameraer på utsiden?
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

Espen Hugaas Andersen

#36
Jeg regnet meg frem til ca 900 kg for batteripakken. Men tror ikke bilen vil veie 2 tonn av den grunn.

Ser man på den originale Tesla Roadster, så veide den 1305 kg, der batteripakken veide 453 kg. Uten batteripakke veide den da 852 kg. Da ville en Roadster med 900 kg batteri veie 1752 kg.

Nye Tesla Roadster er kanskje litt større og har tre mindre motorer vs en stor, men på den andre siden var Roadster basert på Elise som var designet for en fossil drivlinje. I nye Tesla Roadster er batteriet (trolig) plassert i gulvet, og vil da gi bilen mesteparten av sin styrke. Med større bruk av karbonfiber og tredje/fjerde generasjon elektronikk, så tror jeg 1750 kg er oppnåelig.

Noen andre biler:

Bugatti Veyron: 1838-1990 kg
Bugatti Chiron: 1996 kg
Ferrari LaFerrari: 1585 kg
Porsche 918 Spyder: 1634-1704 kg
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

Elise er bygget veldig lett. Det er hele poenget med bilen. Høy vekt dreper kjøreegenskapene.
Tesla må jobbe hardt skal selve bilen ikke bli tyngre enn Elise.

geear

Stemmer det, og enda høyere batterivekt og høyere ytelser krever enda stivere og sterkere chassis og hjuloppheng, som igjen øker vekten.

Diravi

#39
Sitat fra: tiger`n på lørdag 18. november 2017, klokken 20:50
Elise er bygget veldig lett. Det er hele poenget med bilen. Høy vekt dreper kjøreegenskapene.
Tesla må jobbe hardt skal selve bilen ikke bli tyngre enn Elise.

Elise og Roadster II er to helt forskjellige biler. Elise veide ca 750-900 kg i de ulike versjonene og var 3,7-3,85 meter lang, og hadde forholdsvis små motorer om man ser bort fra de mest ekstreme versjonene. Den nye Roadsteren ser ut til å være bygget på et tilpasset Model 3 chassis og er nok et sted rundt 4,1-4,3meter lang, minst den dobbelte vekten av en original Elise, og flere ganger så mange hestekrefter. Det ene er en gocart-aktig sportsbil, den andre er i supercar-klassen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Oreo

Plutselig er ikke rekkevidden så viktig lengre blant fossil folket:

De går stadig tom for argumenter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Karl-Wilhelm

Lurer på om vi nå har kommet hit...

i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

snd

Ytelsene tar jeg ikke seriøst når Tesla snakker om 10 000 nm. Det sier oss ingen ting :o


https://www.youtube.com/watch?v=9Uca_jNh2M4
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA