Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Next gen Roadster

Startet av Nasatech, onsdag 12. juli 2017, klokken 08:46

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: GOS på fredag 17. november 2017, klokken 07:45
Hvordan i he... får de ett så stort batteri (200 kwh) inn en så liten bil...og samtidig påstår at det er maks plass til 75 kwh i Model 3. Her må de jo ha gjort ett gjennombrudd

Dette baserer seg nok på at bilen skal lanseres i 2020 og at de innen da har batteriteknologi som muliggjør dette.


Lepet65

Sitat fra: k1 på fredag 17. november 2017, klokken 11:39
Sitat fra: GOS på fredag 17. november 2017, klokken 07:45
Hvordan i he... får de ett så stort batteri (200 kwh) inn en så liten bil...og samtidig påstår at det er maks plass til 75 kwh i Model 3. Her må de jo ha gjort ett gjennombrudd

Dette baserer seg nok på at bilen skal lanseres i 2020 og at de innen da har batteriteknologi som muliggjør dette.

Kanskje de stapper batteriene inn i både midttunnel og dørkarmer..

jx

Sjekka litt på bilder. Ser ut som bilen har Michelin Cup 2 dekk, kjeramiske bremser, karbon frontsplitter og karbondiffusor. Den er billigere enn 991TTS og den er raskere rett fram. Eneste usikkerhet er vekta. Håper den veier <1600kg og greier en ring tid på <7min  :+1:

Bilen koster mye penger, men er ganske billig. Fossile biler med samme performance koster fort 5-10x prisen. Vurderer å reservere en da i følge agreement så er deposit fult refundable. Hvis ikke Tesla går konk innen den tid da.   :o
2017 Tesla X 75D
2014 Porsche 911 Turbo S

smeds

Founders Series Roadster reservations require an initial kr. 41.000 credit card payment, plus a kr. 2.001.000 wire transfer payment due in 10 days. Reservations are not final until the wire transfer payment is received.

da er det vel bare å reververe en da

Nasatech

Var på eventet. Den er sykt kul å se på. Helt vanvittig å se den akselerere bortover flystripen. De hadde en i rød og en i grå.







https://youtu.be/kfI0KA_mfT0

Zeta_r

Nydelig bil, bortsett fra den jalla vindusviskeren. Den bør ihvertfall sitte godt fast - når bilen nærmer seg 400 kmt...

geear

Sitat fra: Zeta_r på fredag 17. november 2017, klokken 17:48
Nydelig bil, bortsett fra den jalla vindusviskeren. Den bør ihvertfall sitte godt fast - når bilen nærmer seg 400 kmt...
Det vanlige med monoviskere på slike biler er at de stilles i midtposisjon...

Amoss

Sitat fra: Nasatech på fredag 17. november 2017, klokken 16:09
De hadde en i rød og en i grå.

Ser at den grå sto bak ett gjerde så man ikke fikk kommet helt bort til den. Skal vi gjette på at dette er tilsvarende den røde Model 3 prototypen som ble vist på lanseringen av Model 3?  :p
Model S 85D

Nasatech

Sitat fra: Amoss på fredag 17. november 2017, klokken 17:58
Sitat fra: Nasatech på fredag 17. november 2017, klokken 16:09
De hadde en i rød og en i grå.

Ser at den grå sto bak ett gjerde så man ikke fikk kommet helt bort til den. Skal vi gjette på at dette er tilsvarende den røde Model 3 prototypen som ble vist på lanseringen av Model 3?  :p

Ja. Vet ikke hvorfor den var inngjerdet. Semiene, den røde roadsteren og Model 3 var ikke inngjerdet. Rakk nesten ikke å se Model 3

jx

Sitat fra: smeds på fredag 17. november 2017, klokken 15:37
Founders Series Roadster reservations require an initial kr. 41.000 credit card payment, plus a kr. 2.001.000 wire transfer payment due in 10 days. Reservations are not final until the wire transfer payment is received.

da er det vel bare å reververe en da

Prisen er fin mtp performance. Men veldig skeptisk til å låne minst 500k til et firma med b2 credit rating rentefritt  :P
2017 Tesla X 75D
2014 Porsche 911 Turbo S

Knut Røe

5k$ + 45k$ innen 10 dager for base model.
5k$ + 245k$ for founder series. Innen 10 dager.
Du skal ha ganske ståltro på Tesla og at du vil ha denne bilen, særlig med det nederste beløpet. Det er ganske seriøse kronasjer det er snakk om.

...

Tenker denne blir fin på veggen  ;D

geear

Sitat fra: jx på fredag 17. november 2017, klokken 14:15
Sjekka litt på bilder. Ser ut som bilen har Michelin Cup 2 dekk, kjeramiske bremser, karbon frontsplitter og karbondiffusor. Den er billigere enn 991TTS og den er raskere rett fram. Eneste usikkerhet er vekta. Håper den veier <1600kg og greier en ring tid på <7min  :+1:
Nio EP9 har klart det greit (https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8), så det bør Teslaen også klare om den skal få street cred, men foreløpig har jo varmgang og limp mode vært et problem for Model S. Det er selvfølgelig litt vekt og størrelsesforskjeller ute og går, og jeg forstår godt at de ikke har dimensjonert kjølesystem for batteri/motor for Nürburgring på Model S all den tid det ligger langt utenfor normalt bruksområde, men får håpe de får dette til med roadsteren.

lunitiks

Sykt fin bil.

Men hvordan i huleste fungerer de(n) der vindusviskern(e)??
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA