Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID 600 km

Startet av Troald, mandag 10. juli 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

doldis1

 Snøballen har allerede begynt å rulle hos VW. Matthias Mueller har forstått hvordan dette kan ende og har
startet helt rett med å dele opp og selge ut.
Hvor lenge blir Mueller i VW tro ? Den som lever får se, en ting er sikkert- hvis Mueller forlater sin post er
det alvorlig dårlig nytt for VW ...


http://e24.no/boers-og-finans/volkswagen/fagforeninger-kan-stanse-volkswagens-ducati-salg/24114739

Knut Røe

Fagforeninger som kjemper imot slanking, strømlinjeforming og effektivisering. Disse kan bidra til at det går strake veien til skifteretten. De som ikke stadig utvikler og forbedrer seg, plutselig en dag står de der og lurer på hva som skjedde mens tiden har gått fra dem. Gjelder så mange plasser i dagens arbeidsliv. Stå på stedet hvil og bli utdatert.
"Too big to be driven efficient"
Alle konserner over en viss størrelse har et punkt de passerer der det bare blir mindre effektivt jo flere man har i jobb. Flere ledere, mellomledere, HR osv, kort sagt stordriftsulemper. Her virker det mest som at det handler om å klore seg fast, hevde sine rettigheter som arbeidstakere. Det er ikke beste måten å stå godt rustet til fremtiden på.

arthur

Sitat fra: tiger`n på onsdag 09. august 2017, klokken 23:45
Alle konserner over en viss størrelse har et punkt de passerer der det bare blir mindre effektivt jo flere man har i jobb.

De fleste snakker om "economy of scale" mens jeg selv ofte har brukt "economy out of scale" hvilket du vel påpeker her. Kommer man over en viss størrelse så må man plutselig ansette en hel del mennesker for å få utrettet det nødvendige siden bemanningen akkurat ikke holder. Man må da ansette en masse mennesker, men det igjen betinger at produksjonen øker betydelig, kanskje for mye i forhold til hva markedet kan ta unna. Begrepet "Lykkelig som liten" har noe for seg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

 Måten VW annonserer ID på er ikke produktinformasjon! Ingen produsent oppgir så mye data om en
kommende modell ganske enkelt fordi det gjør det enklere for konkurrentene komme med motsvar...

Dette er et bevisst forsøk på å få potensielle Tesla kunder til å sette seg på gjerdet å vente med bilkjøpet..
Denne strategien er genial fordi den er gratis- og kan jeg legge til- drepende for Tesla om de lykkes !

Tesla brenner penger i en rasende fart for tiden og er helt avhengi av at TM3 markedet ikke tørker opp de
første årene, klarer VAG å få folk til å vente bare ett år med kjøpet er Tesla historie, og med en gjeld
på 10 mia. dollars får de ikke en sjanse til ...!
Jeg har kjøpt mitt siste VAG produkt, så mye er sikkert

Løve

Tja... Jeg hadde kastet meg over en e-Golf med 60kwh batteripakke. Tysk byggekvalitet any day før amerikansk mangel på byggekvalitet.

jche

Volkswagen og kvalitet hører ikke sammen i samme setning for min del. Det er stor forskjell på opplevd kvalitet og faktisk kvalitet/driftssikkerhet. Mange vw er bra, men mange er dessverre også dårlige.

bno

Sitat fra: doldis1 på torsdag 10. august 2017, klokken 13:14
Måten VW annonserer ID på er ikke produktinformasjon! Ingen produsent oppgir så mye data om en
kommende modell ganske enkelt fordi det gjør det enklere for konkurrentene komme med motsvar...

Dette er et bevisst forsøk på å få potensielle Tesla kunder til å sette seg på gjerdet å vente med bilkjøpet..
Denne strategien er genial fordi den er gratis- og kan jeg legge til- drepende for Tesla om de lykkes !

Tesla brenner penger i en rasende fart for tiden og er helt avhengi av at TM3 markedet ikke tørker opp de
første årene, klarer VAG å få folk til å vente bare ett år med kjøpet er Tesla historie, og med en gjeld
på 10 mia. dollars får de ikke en sjanse til ...!
Jeg har kjøpt mitt siste VAG produkt, så mye er sikkert
Grei analyse, ellers hva gjelder VW så se på signaturen min under. Har hatt  VAG biler så det monner og drevet import av dem i 16 år. Ikke mer ....

doldis1

 
SitatEndelig kvitt min siste VW 22.5.2017 en merkedag
;D :+1:

Øystein16

Sitat fra: doldis1 på torsdag 10. august 2017, klokken 13:14
Tesla brenner penger i en rasende fart for tiden og er helt avhengi av at TM3 markedet ikke tørker opp de
første årene, klarer VAG å få folk til å vente bare ett år med kjøpet er Tesla historie, og med en gjeld
på 10 mia. dollars får de ikke en sjanse til ...!
Tesla har sjøl valgt ein strategi der dei prioriterar eksisterande Teslaeigarar, og at nye kundar må venta.

Løve

Sitat fra: Øystein16 på fredag 11. august 2017, klokken 06:56
Sitat fra: doldis1 på torsdag 10. august 2017, klokken 13:14
Tesla brenner penger i en rasende fart for tiden og er helt avhengi av at TM3 markedet ikke tørker opp de
første årene, klarer VAG å få folk til å vente bare ett år med kjøpet er Tesla historie, og med en gjeld
på 10 mia. dollars får de ikke en sjanse til ...!
Tesla har sjøl valgt ein strategi der dei prioriterar eksisterande Teslaeigarar, og at nye kundar må venta.

Som gjør at de som ikke er medlemmer i Tesla-menigheten fort vender seg til andre trosretninger som faktisk kan tilby varen. Faktisk vare teller mer enn omtalt vare. Det ser en på statistikken over hvilke biler som registreres. Leaf burde jo ikke ligge på topp når det finnes Ioniq og Ampera-e. Men så er Leaf en bil det faktisk er mulig å få tak i.

Øyvind.h

Hvilke andre produsenter leverer store familiebiler med lang rekkevidde?
Synd at man må betegnes som del av en menighet fordi andre produsenter ikke leverer noe interessant :(
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Løve på fredag 11. august 2017, klokken 08:49
Sitat fra: Øystein16 på fredag 11. august 2017, klokken 06:56
Sitat fra: doldis1 på torsdag 10. august 2017, klokken 13:14
Tesla brenner penger i en rasende fart for tiden og er helt avhengi av at TM3 markedet ikke tørker opp de
første årene, klarer VAG å få folk til å vente bare ett år med kjøpet er Tesla historie, og med en gjeld
på 10 mia. dollars får de ikke en sjanse til ...!
Tesla har sjøl valgt ein strategi der dei prioriterar eksisterande Teslaeigarar, og at nye kundar må venta.

Som gjør at de som ikke er medlemmer i Tesla-menigheten fort vender seg til andre trosretninger som faktisk kan tilby varen. Faktisk vare teller mer enn omtalt vare. Det ser en på statistikken over hvilke biler som registreres. Leaf burde jo ikke ligge på topp når det finnes Ioniq og Ampera-e. Men så er Leaf en bil det faktisk er mulig å få tak i.

Ut fra det mange sier kan en få et inntrykk at Tesla ikke leverer. Så vidt jeg vet så er det ingen som produserer (og leverer) så mange elbiler som Tesla, 80-90.000 i 2016. Neste år kanskje 400.000! Problemet er at selv dette ikke er nok til å til å dekke etterspørselen. Enkelte tolker dette som at Tesla "ikke leverer". Merkelig!

Markeligere er det at GM stenger sin Bolt-fabrikk til tross for voldsom etterspørsel. Her kan en virkelig stille spørsmål om hva som foregår!

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

AppleKnocker

Sitat fra: Løve på fredag 11. august 2017, klokken 08:49
de som ikke er medlemmer i Tesla-menigheten fort vender seg til andre trosretninger som faktisk kan tilby varen
Den menigheten jeg tilhører er interessert i romslig, elektrisk familiebil som kan erstatte en kreftstasjonsvogn. Det finnes bare en leverandør som har den varen til salgs. Hvis noen i fremtiden skulle finne på å få ut fingern og tilby noe tilsvarende eller bedre, så roper jeg hallelujah :angel:
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Oddaa

Sitat fra: Ketill Jacobsen på fredag 11. august 2017, klokken 14:19
Markeligere er det at GM stenger sin Bolt-fabrikk til tross for voldsom etterspørsel. Her kan en virkelig stille spørsmål om hva som foregår!

Tja, om det er sånn at det finnes store Bolt-lager i USA, og de taper for hver eneste solgte bil, så er det kanskje ikke så rart om den "voldsomme" etterspørselen i Norge ikke prioriteres så høyt?



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA