Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID 600 km

Startet av Troald, mandag 10. juli 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på mandag 07. august 2017, klokken 21:58
Sitat fra: knut.aulie på mandag 07. august 2017, klokken 18:24
https://www.tu.no/artikler/volkswagen-bygger-egen-batterifabrikk-i-europa-etter-trykk-fra-de-ansatte/364160

SitatDet er heller ikke kjent i hvor stor grad Volkswagen selv skal produsere batteriet. Det er mulig å kjøpe inn celler, og montere disse til batteripakker, eller å produsere cellene også, slik Tesla gjør i samarbeid med Panasonic ved sin Gigafactory i USA.

Daimler havnet på det første valget her. Sitter med en liten følelse av at VW vil gjøre det samme... Men full applaus dersom de velger det siste alternativet.
Virker som det er en sterk fagforening som tvinger VW til å gjøre dette. De ville tydeligvis heller kjøpe fra Kina.
Ikke sikkert denne kampen er ferdig enda, men første runde gikk til arbeiderne.

Ketill Jacobsen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 07. august 2017, klokken 22:31
Sitat fra: Amoss på mandag 07. august 2017, klokken 21:58
Sitat fra: knut.aulie på mandag 07. august 2017, klokken 18:24
https://www.tu.no/artikler/volkswagen-bygger-egen-batterifabrikk-i-europa-etter-trykk-fra-de-ansatte/364160

SitatDet er heller ikke kjent i hvor stor grad Volkswagen selv skal produsere batteriet. Det er mulig å kjøpe inn celler, og montere disse til batteripakker, eller å produsere cellene også, slik Tesla gjør i samarbeid med Panasonic ved sin Gigafactory i USA.

Daimler havnet på det første valget her. Sitter med en liten følelse av at VW vil gjøre det samme... Men full applaus dersom de velger det siste alternativet.
Virker som det er en sterk fagforening som tvinger VW til å gjøre dette. De ville tydeligvis heller kjøpe fra Kina.
Ikke sikkert denne kampen er ferdig enda, men første runde gikk til arbeiderne.

VW har en kultur i bunnen som går ut på å lage fornuftige biler til folk flest, gjerne elbiler dersom det er best. Deretter tar VW vare på sine ansatte. En tysk delstat har videre en stor eierandel i konsernet og det tenkes både på lønnsomhet og ansatte og målet om gode produkter til sine kunder. Spekulanter skjærer sikkert tenner over slike prioriteringer!

bno

Greier ikke å følge innleggrt ovet i lys sv det kriminelle sviket mot golk sin helse og nasjonalstater. Kundene spesielt i Europa sliter med bilene sine spesielt etter fixen. Nei jeg gjør ikke det, Hvitsnipp forbrytelser.

doldis1

 @ Ketill

SitatVW har en kultur i bunnen som går ut på å lage fornuftige biler til folk flest, gjerne elbiler dersom det er best. Deretter tar VW vare på sine ansatte. En tysk delstat har videre en stor eierandel i konsernet og det tenkes både på lønnsomhet og ansatte og målet om gode produkter til sine kunder. Spekulanter skjærer sikkert tenner over slike prioriteringer!

VW og kultur ..? Skal jeg le eller gråte ? Idiotene har nettopp miste en hel generasjon potensielle bilkunder
grunnet sin kultur ...!  Ellers er det jo godt å vite at offentlig eierskap er en forutsetning for at et
foretak tenker både lønnsomhet og samtidig tar vare på kundene sine .....!?
Så får vi jo endelig håpe at andre aksjeeiere, eller kyniske spekulanter om du vil ikke får for høye
tannlegeregninger når VW viser Tesla hvor skapet skal stå .....

Ketill Jacobsen

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:16
@ Ketill

SitatVW har en kultur i bunnen som går ut på å lage fornuftige biler til folk flest, gjerne elbiler dersom det er best. Deretter tar VW vare på sine ansatte. En tysk delstat har videre en stor eierandel i konsernet og det tenkes både på lønnsomhet og ansatte og målet om gode produkter til sine kunder. Spekulanter skjærer sikkert tenner over slike prioriteringer!

VW og kultur ..? Skal jeg le eller gråte ? Idiotene har nettopp miste en hel generasjon potensielle bilkunder
grunnet sin kultur ...!  Ellers er det jo godt å vite at offentlig eierskap er en forutsetning for at et
foretak tenker både lønnsomhet og samtidig tar vare på kundene sine .....!?
Så får vi jo endelig håpe at andre aksjeeiere, eller kyniske spekulanter om du vil ikke får for høye
tannlegeregninger når VW viser Tesla hvor skapet skal stå .....

Du bør skjelne mellom hva som foregår oppe i hodet ditt og den virkelige verden. I 2014 og 2015 stod VAG på stedet hvil og var nummer to etter Toyota (millioner biler per år). Bare Ford (av de seks største) hadde økning de to årene. I 2016 hadde VAG en god framgang og ble verdens største bilprodusent foran Toyota.

"Idiotene (AG) har nettopp miste en hel generasjon potensielle bilkunder". Å betegne noen som idioter er noe er bør la være. Om en absolutt må bruke et slik ord, så bør det underbygges nøye. Jeg skal ikke si noe om hvem jeg mener fortjener merkelappen! 

doldis1

 Ja,ja Ketill, la oss ta "idiot" først. VW er det bilforetaket som har hatt desidert mest omtale og også mulighet
til å uttale seg til media de siste 24 mnd.
Noen av oss vil kalle det tidenes mulighet for gratis reklame... Hva har så idiotene brukt denne unike
muligheten til ?
Jo, det de har kommunisert er- at de er en gjeng anonyme, gretne, uetiske  gamle menn, at de tenker mye
mer på sin egen pensjon enn på framtiden til sine barnebarn ..!
De ble jaget fra skanse til skanse i Dieselgateskandalen og nå går de jaggu i bresjen for å oppdatere software
på millioner av Diesler med det opplagte formål å gjøre den mer spiselig i opinionen !

Folk på 40 år + bryr seg lite, men for ungdommene, de som ikke kjører bil ennå, har VW gjort seg uspiselige..

Så virker det som du tror at siden VAG er verdens største produsent pr. nå vil de forbli det ?
Nokia var verdens største mobilprodusent i 2007, men en markedsandel på 40 %, 5 år senere var de borte..

Ketill, du bør ikke bruke tid på å fundere på hva som foregår oppi hodet mitt eller å spekulere på hvem
som fortjener merkelapper, bruk heller tiden på å skrive gode innlegg der du tar ballen og ikke mannen  ;)


Troald

I Tyskland hadde VW tilbakegang i markedsandel i juli. Kan være tilfeldig, men kanskje skandalene har innvirkning. De blir antagelig kjørt hardere av politikerne etter valget. Nå gjelder det for Merkel å trå varsomt før valget.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Ketill Jacobsen

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 08. august 2017, klokken 14:56
Ja,ja Ketill, la oss ta "idiot" først. VW er det bilforetaket som har hatt desidert mest omtale og også mulighet
til å uttale seg til media de siste 24 mnd.
Noen av oss vil kalle det tidenes mulighet for gratis reklame... Hva har så idiotene brukt denne unike
muligheten til ?
Jo, det de har kommunisert er- at de er en gjeng anonyme, gretne, uetiske  gamle menn, at de tenker mye
mer på sin egen pensjon enn på framtiden til sine barnebarn ..!
De ble jaget fra skanse til skanse i Dieselgateskandalen og nå går de jaggu i bresjen for å oppdatere software
på millioner av Diesler med det opplagte formål å gjøre den mer spiselig i opinionen !

Folk på 40 år + bryr seg lite, men for ungdommene, de som ikke kjører bil ennå, har VW gjort seg uspiselige..

Så virker det som du tror at siden VAG er verdens største produsent pr. nå vil de forbli det ?
Nokia var verdens største mobilprodusent i 2007, men en markedsandel på 40 %, 5 år senere var de borte..

Ketill, du bør ikke bruke tid på å fundere på hva som foregår oppi hodet mitt eller å spekulere på hvem
som fortjener merkelapper, bruk heller tiden på å skrive gode innlegg der du tar ballen og ikke mannen  ;)

Det aller meste du skriver her er synsing og sannsynligvis feil. Jeg etterlyser bedre argumenter og mindre nedlatende ordbruk over selskaper og personer i dem.

JorgenM

Endelig ID-design bestemmes nå i august i følge Motor.no. Blir nok skikkelig bra dette. Har egentlig aldri hatt sansen for VW, dog hatt en Golf III, men disse bilene ser ut til å bli så nyskapende at jeg garantert kommer til å vurdere den SUV'en deres. Way to go VW :+1:


https://www.motor.no/artikler/med-disse-tre-elbilene-skal-vw-overkjore-tesla/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Knut Røe

Da er det pencils down i august?
Kan bli bra dette hvis de satser skikkelig, men de må beregne MYE midler skal dette bli bra.
Er sagt at den skal bli RWD også, tyder på at det kan bli gode kjøreegenskaper og vektfordeling også. Fronten ser veldig kort ut.

Burger

Hvor flinke er VW til å produsere konseptbilene sine? Jeg har mistanke at ikke noe som likner på de tre bildene kommer til å komme på veien.

Artikkelen er desverre forferdelig klikkhoreri, "TESLA DØDAREN!!!11ONEONE!!". Javist, noe som ikke er startet produksjon som kanskje blir 7000 dollar billigere om 3 år ish (første id på veien 2020, som er mer enn 2 år) enn ehrm, model 3 selges for i dag. Hurtigladeren som referes til i artikkelen er det også ganske sparsomt om info om. Ei sies det noe om produksjonsvolum.

Summa sumarum så er VW uinteressant pga lang og usammenghengende tidshorisont (2019,2020,2021,2022 er år jeg allerede har hørt om ID) og bærer preg av intet mer enn ett fashionshow, og jeg velger derfor å følge med på det som kan leveres ila et år.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

downlow

Synd at VW sliter sånn med sinkslipp/rust, men virker ikke som dette påviker folk nevneverdig. Bil skal de ha ja.

Kommer de til å gjøre noe med kvaltieten på bilene sine i fremtiden lurer jeg på. Når de nå har fått disse enorme erstatningskravene, og må kutte i alle ledd, har de vilje og økonomi til å forbedre bilene med de problemene de alerede er belemret med?
2017 Leaf Tekna 30 kWh

doldis1

 At så mange oppegående mennesker her på forumet blir lurt av VAG's dagdrømmeri er den største gåten for
meg ....
Alså ID skal ha lengre rekkevidde enn TM3 og likevel selges 8000 usd billigere ...!?
Jepp, dette gleder jeg meg til  ;D
TM3 er priset etter følgende kriterier: 25 % brutto fortj. (antakelig det samme som VAG trenger)
  - produseres på verdens mest effektive produksjonslinje-bruker verdens billigste batterier som også
    produseres i verdens mest effektive batterifabrikk.
   -produseres nå, med utstyr og i lokaler som allerede er finansiert!
    Hva kan VAG stille opp mot dette mon tro?
    - de starter med en organisasjon med STOR motvilje mot omlegging til ELbil.
    - de har ikke tilgang til nok batterier til riktig pris.
    - de er (jada, i likhet med Tesla) nedsyltet i gjeld, har store pensjonsforpliktelser og et meget kostbart
      forhandlerapparat å fø på.
    - De ligger 5 år etter Tesla (minst) og 20 år etter softwareteknologien til Tesla ...!
     Konklusjonen er at  VAG kommer IKKE innen overskuelig framtid å bære en elbil til markedet med lavere
     pris enn en tilsvarende Tesla, ikke en de skal tjene penger på....
   

bmw2002

Sitat fra: doldis1 på onsdag 09. august 2017, klokken 14:25
    - De ligger 5 år etter Tesla (minst) og 20 år etter softwareteknologien til Tesla ...!

Det er umulig at de er 20 år etter når Tesla ikke har eksistert i 20 år.

Hva i all verden er det Tesla ligger så langt foran alle andre på? At de ruller ut betaprodukter fremfor å vente 1 år ekstra med å teste ut ting grundig?

Knut Røe

Tesla er et silicon valley foretak.
Silicon valley er kjent for å huse verdens beste folk innen software blant annet, så de kan plukke fra øverste hylle der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA