Skrevet av Emne: Trondheim-Storlien-Trondheim  (Lest 1012 ganger)

pkvaloy

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Trondheim-Storlien-Trondheim
« på: lørdag 08. juli 2017, klokken 15:00 »
Kjørte denne turen i dag med Nissan Leaf 2015 - 24kWh batteri - ingen passasjerer - normal kjøring.
Startet fra Fagerlia (Byåsen) med 100%.
Ankom Meråker med 40% - ladet der til 80% (litt under 20min).
Ankom Storlien med 51% - hurtigladet GRATIS der til 87% mens jeg handlet.
Kjørte forbi hurtigladeren på Meråker på tur tilbake da jeg bare hadde brukt 6% fra Storlien til Meråker.
Ankom hjemmet med 18%. Total utgift til hurtiglading kr 50,-  ;D
« Siste redigering: lørdag 08. juli 2017, klokken 15:07 av pkvaloy »
Nissan Leaf Acenta 01 / 2015

leafnor

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1327
  • Høst av teori i praksis.
    • Vis profil
    • Nordsol
Sv: Trondheim-Storlien-Trondheim
« Svar #1 på: lørdag 08. juli 2017, klokken 18:41 »
"Kopierer" kjøringen på http://www.jurassictest.ch/GR/ og med at 100% er 19kWt.
Innstilt på ECO simulering.
Ankomst Meråker 40%, forbruket videre til Storlien 30%, mindre enn du virkelig hadde.
Retur, 7% forbruk ned til Meråker, og totalt forbruk til byåen 63%. Dvs, om start på 87, fremme med 24%

Simuleringen vikrer å bruke mindre i stigning, og mer i nedoverbakke enn dine virkelige tall, men dog stemmer de rimelig godt.
Leaf 2012/Aug 121.000 km
Solvarmepanel på hustaket. (Vakumrør)
Solceller på hustaket.
2014 Mitsubishi Outlander PHEV
1972 Toyota Corolla KE20
1942 Ariel 350 WN/G