Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde

Startet av Urfalo, torsdag 06. juli 2017, klokken 20:47

« forrige - neste »

Urfalo

Hvilken rekkevidde har dere i dashbordet ved fulladet batteri? Jeg har akkurat kjøpt en som viser rundt 130 når bilen er fulladet før jeg begynner å kjøre, men i brosjyren jeg så før jeg kjøpte den er det bilde av en bil som viser 160.

Mazzbot

Den baserer seg på forrige gang bilen ble kjørt. Jeg hadde en gang 112 km på 100% , kjørte mye oppover og var kaldt . Vanligvis får jeg ca 160 pluss minus .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

tomrh

Guessometeret på vår eldre Spacewagon viser noen ganger 620 km etter å ha fylt tanken, men noen ganger bare 570 km. Er ikke noe galt med bensintanken. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Urfalo

Takker for svar. Guessometer burde vert innført som et navn på det  ;D Da tar den med en gitt tid tilbake i regnestykket for gjennomsnitt forbruket. Burde vær en current driver knapp.

Trekkoppbil

Man kan også bruke den som en høydemåler.
Etter å ha kjørt oppoverbakke viser den få km.  Dvs når du er kommet høyt i terrenget, har du få km og når du er lågt i terrenget har du mange gjenværende km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA