Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

goggo

OK, takk til Orbit for info.

Jeg lader stort sett på GK for tiden (kan jo ikke si nei takk til 35-50% rabatt..), så har ikke fått med meg utviklingen hos Fortum.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kårepåsporet

Sitat fra: goggo på søndag 23. september 2018, klokken 15:18
OK, takk til Orbit for info.

Jeg lader stort sett på GK for tiden (kan jo ikke si nei takk til 35-50% rabatt..), så har ikke fått med meg utviklingen hos Fortum.

mvh
Hugo

Det er vel ingen grunn til å sponse Fortum så lenge de tar 4 kroner minuttet enkelte steder? Jeg vil ihvertfall velge bort Fortum når det er mulig. Jeg hadde faktisk tenkt å bruke Fortum som strømleverandør hjemme også, dropper det også.

Rav4_EV

Fortum tar bare 4 kroner der det er et lokalt e-verk som skal ha store effektavgifter.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

tovin

Nå ser det ut som det snart blir hurtiglader både i Farsund og Vanse.
Støtte fra kommunen skal være i orden samt siste jeg har hørt så er det bare å koble til strøm på den i Vanse.
Vet mindre om framgang og plassering på den i farsund men mulig i nærheten av snegleladerne til Grønn Kontakt.
En godnyhet da dette er bra for Listalandet og elbilsjåfører :+1: :+1: :)
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Stig85

Grønn Kontakt har åpnet hurtiglader i Trysil, 2x CCS, 2x CHAdeMO og 2x 22kW Type 2
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

ksorlund

Jeg fant 7 hurtigladere fra BKK/Lyse i Stavanger vis-a-vis Rogaland Teater
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Siggen

Sitat fra: ksorlund på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 18:19
Jeg fant 7 hurtigladere fra BKK/Lyse i Stavanger vis-a-vis Rogaland Teater

De er for drosjenæringen(usikker på om alle er det). Kommer "public" ladere over nyttår på parkeringen i etasjen under var det jeg hørte.

ksorlund

Sitat fra: Siggen på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 20:06
Sitat fra: ksorlund på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 18:19
Jeg fant 7 hurtigladere fra BKK/Lyse i Stavanger vis-a-vis Rogaland Teater

De er for drosjenæringen(usikker på om alle er det). Kommer "public" ladere over nyttår på parkeringen i etasjen under var det jeg hørte.

Jeg fant ingen info om det. Alle dukker opp i Bilkraft-appen, ingen påskrift på laderene. Dersom de er for drosjenæringen burde de fått en lukket ordning for å starte de. Dessuten vil det å sette opp hurtigladere i etasjen under være tåpelig siden hele området der ligger bak bommer
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Siggen

#218
Det kommer nok noe info, ser de skal være reservert for drosjene, men åpne for alle. Hurtigladerene på flyplassen, Jernbanelokket og Forus er ett samarbeid mellom Taxinæringen, Stavanger parkering, Stavanger Kommune og Lyse. Mener det er ett forsøksprosjekt for overgang til El i drosjenæringa.


https://www.lysekonsern.no/nyheter/na-er-det-bare-a-lade-article2644-200.html

Helgetur

Såg i dag at det er hurtigladarar på gang ved Shell på Knapphus. 2 hurtig DC pluss ein AC såg det ut som.

ksorlund

På spørsmål til Stavanger Parkering der jeg lurte på parkeringsavgift mens man ladet fikk jeg følgende svar

Det skal ikke betales parkeringsavgift på hurtiglader, men du kan bare stå der mens du lader. Strøm må det betales for.

Altså ingen informasjon om prioritering av drosjer

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk

2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Orbit

To av DC-laderne på Sauland i Telemark er nå operative (se tidligere post for detaljer), flere underveis på samme sted.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SveinJ

#222
Sitat fra: Orbit på fredag 19. oktober 2018, klokken 12:49
To av DC-laderne på Sauland i Telemark er nå operative (se tidligere post for detaljer), flere underveis på samme sted.

Litt mer info fra Telen

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Ebe

Da har to nye hurtigladere fra Fortum plutselig dukket opp i Odda! En såkalt ladecontainer. 

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elmo

Sitat fra: Ebe på fredag 26. oktober 2018, klokken 12:41
En såkalt ladecontainer.
Genialt konsept da. Enkel montering, lite graving og ingen støping. Så ganske fin ut også :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA