Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Tesla-delen av forumet har flere utmerkede samletråder omkring utbyggingen av Teslas superladernettverk.

Det bør være mulig å prøve noe lignende for Chademo-/CSS-ladere også, i stedet for en egen tråd hver gang det dukker opp en ny interessant ladeplassering.

Så hvis du kommer over nytt eller kjører forbi en lader under bygging, del det med andre i denne tråden.


Gordon Retriever

Nylig bilde fra Sunndalsporten ved Gjøra øverst i Sunndalen.  Midtveis mellom Sunndalsøra og Oppdal langs fv 70 - rett før den fryktede stigningen Gråura. Jokerbutikk like ved - et skilt utenfor lokket også med nystekt pizza på 5 minutter...

Åpning før snøen legger seg?


Her kan du lade Leafen din?

Solarbroom

Venter på en trafo som kommer i september ;)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

goggo

#3
Bra initiativ @gordon :)

EDIT: Noen som har mer info om de tre hurtiglader lokasjonene Vigeland, Bortelid og Kyrkjebygd , som er omtalt her? Operatør og timing, f.eks ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18433.msg587780.html#msg587780

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

AAK

Sitat fra: goggo på torsdag 06. juli 2017, klokken 11:19
Bra initiativ @gordon :)

EDIT: Noen som har mer info om de tre hurtiglader lokasjonene Vigeland, Bortelid og Kyrkjebygd , som er omtalt her? Operatør og timing, f.eks ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18433.msg587780.html#msg587780

mvh
Hugo

Hørte på "bygda" at det skal settes opp hurtiglader på Kiwi Spangereid også. Har dessverre ikke noe mer info om noen av disse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Siggen

Har hørt fra en bekjent at Clever har engasjert lokal kompetanse i Stavanger området og har søkt samarbeid med en dagligvarekjede for etablering av ladested. Skulle være snakk om Forus ett sted. Effekten det var søkt om var mellom 300-500kW samt at BKK hadde søkt om levering av effekt i Sandnes sentrum på 800kW. Skulle bli mellom 8 til 10 uttak fordelt på hurtig og semihurtig lading. Stusset litt på BKK biten men fant ut at BKK bygger hurtigladere i Sirdalen så de vil vel ha en korridor Stavanger - Sirdal for kundene sine.

Elmo

#6
Det har vært mye snakk men lite konkret om hurtiglader på Hardangervidda. Rundt Maurset eller Dyranut ??
Noen som noe oppdatert info ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Gordon Retriever

Hordaland Fylkeskommune har gitt 480 000 kroner i tilskudd for en dobbel lader mellom Vøringsfossen og Sysendammen som må være ferdig innen 31. august i år...  Link.
BKK eller Arctic Roads?

Gordon Retriever

Det var visst ikke Arctic Roads, men BKK:

SitatKommende nye stasjoner og utvidelser:
Ostereidet, Kleppestø, Åsane x2, Dale, Garen/R7, Flesland, Os, Leirvik, Voss, Halhjem, Oppedal, Dolviken, Fyllingsdalen, Nesttun og flere etterhvert.

(Min utheving.)

Kilde: https://www.bkk.no/elbiler-og-lading

Elmo

#9
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. juli 2017, klokken 21:51
Hordaland Fylkeskommune har gitt 480 000 kroner i tilskudd for en dobbel lader mellom Vøringsfossen og Sysendammen som må være ferdig innen 31. august i år...  Link.
BKK eller Arctic Roads?
Ja, jeg har fått med meg det. Men ikke helt klart hvem som skal bygge.
GK skrøt på FB tidlig i år at det var de som skulle bygge - på Dyranut - og regnet med å være i drift i løpet av juli, men nå finner jeg ikke noe om det lenger >:(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elmo

Sitat fra: Ebe på tirsdag 11. juli 2017, klokken 09:59
Flere som har fått FB-svar i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28441.0.html :)

Se der ja det var Fortum, da husket jeg feil mht GK (jeg har jo skrevet selv og, i FB-innlegget det linkes til) :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Marinius95

Sitat fra: goggo på torsdag 06. juli 2017, klokken 11:19
Bra initiativ @gordon :)

EDIT: Noen som har mer info om de tre hurtiglader lokasjonene Vigeland, Bortelid og Kyrkjebygd , som er omtalt her? Operatør og timing, f.eks ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18433.msg587780.html#msg587780

mvh
Hugo

Åseral kommune bekrefter at Kyrkebygd og Bortelid skal ha hurtigladestasjoner oppe å gå til høsten. :)


Sent from my iPad using Tapatalk

wattgolf

2 nye Fortum hurtigladere på Kiwi Hagafoss, riksvei 7, en mil øst for Geilo. De så veldig klare ut, jeg prøvde de ikke siden jeg ikke forsto at de var nye før etter noen minutter, passende nok havnet jeg i liten ladekø på Geilo, så behovet er det

pudderjagar

Fortum sin ladestasjon på Hagafoss skal startes opp ca 15 august.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA